• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • Litet My
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:21:10 följande:

När hittade jag på egen sanning? Har bara spekulerat. Precis som alla andra här.

Du spekulerade inte, du påstod. En stor skillnad dessutom utan någon som helst sanning.
  • Litet My
    Anonym (blä själv) skrev 2014-03-30 03:21:28 följande:
    "Vad är det som säger att den högg barnet? Ingenting ! Ett hugg hade gjort betydligt mer skada. Det är min personliga åsikt."
    dina ord - låter som mer än ett förslag till händelseförlopp tycker du inte? :)

Precis
  • Anonym (blä själv)
    Dör att använda litet mys ord "du spekulerade inte du påstod" .Du utalade dig tvärsäkert om något som du inte egentligen intehar kunskap om, ha åsikt står dig fritt men du uttalade dig på ett sätt som framförde din åiskt som en sanning
  • Litet My
    darkhorse skrev 2014-03-30 01:16:16 följande:

Det är inte okej för en hund att bita ett barn ( ej för ett barn att bruka våld mot en hund heller för övrigt) men om hunden hade velat skada barnet hade det inte blivit ett litet sår under skinkan eller vad det stod. En hund som på allvar vill göra skada GÖR skada. Och då handlar det inte om ett litet sår på ett spädbarn.

Även detta ett påstående där "Darkhorse" vill få oss att tro att det säkert handlar om ett litet sår under skinkan.
  • Anonym (blä)

Summa sumarum , den som tror på allt som står i skittidningarna som tack gode gud håller på att utrotas är santDrömmerska nog tänka några varv till . men vem vet Imorgon har väl någon av skittidningarna en ny rubrik som lockar de få läsare de har kvar. Vem vet "undulaten Sixten bet 3veckors  baby i näsan typ..

• Litet My
    Anonym (blä) skrev 2014-03-30 03:39:43 följande:
    Summa sumarum , den som tror på allt som står i skittidningarna som tack gode gud håller på att utrotas är santDrömmerska nog tänka några varv till . men vem vet Imorgon har väl någon av skittidningarna en ny rubrik som lockar de få läsare de har kvar. Vem vet "undulaten Sixten bet 3veckors  baby i näsan typ..

varför ens diskutera eller läsa tidningarna om det alla tidningar skriver bara är skit och osanning enligt dig?
  • Litet My
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:24:01 följande:

Fast en ouppfostrad dvärghund anses mycket störande av människor som har större hundar. Varför ska inte den större hunden fä göra utfall då den mindre gör det.? Ska stora hundar alltid föregå med gott exempel?

Det skrev jag inte däremot förklarade jag varför folk tycker det är värre och mer skrämmande med stora hundar än små eftersom du inte visste det.
  • Litet My

Varför skriver du både som Darkhorse och som anonym? Räcker det inte att använda sig av ett nick?
  • Anonym (blä)
    Litet My skrev 2014-03-30 03:43:56 följande:

Varför skriver du både som Darkhorse och som anonym? Räcker det inte att använda sig av ett nick?
    Jag är inte någon darkhorse , vi har väl samma åsikt som de flesta förhoppnings har,l men vissa vill väl vara kärringen mot strömmen ;.)
  • Anonym (blä själv)
    ja det är ju bättre att tro på det som skrivs på internetforum, där hittar man den VERKLIGA sanningen Drömmer
Svar på tråden Hund attackerar bebis