• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Ljusskimmer

Alltså de är en EVIGHET till 28/5. Förstår inte hur dagarna ska gå fort :p Tur så har jag körkortet att fokusera på, men man smiter ju in här ändå ;) Försöker fundera ut när man ska tjuvtesta, om man nu vågar det. Heja alla som sprutar, ska göra ÄP som gjort ET och alla er som väntar och längtar :) 

• MoM11

Lycka till Asams5!

Ja, jag tycker det är jättekonstigt. Detta fanns inte i min mest negativa fantasi.

• Hedwig H

Nu börjar det förhoppningsvis röra på sig lite för min del. Imorgon kommer vår ivf-klinik att ringa för att gå igenom stimuleringsschemat och med allra största säkerhet kommer jag börja spruta imorgon kväll.

Håller tummarna för er alla härinne - ruvare, ni som väntar på äp, sprayare och sprutare!

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Jestis

Hej alla! Jag ä ny här jag håller oxå på med ivf, har tagit sprutorna nu i 6 dagar hadde dos 150 men blev ändrad till 175 i måndags, och ska göra ett ägg utplock nästa vecka förhoppningsvis, ä så himla nervöst, ä så rädd att de ska göra ont!

• BinniBoo

Eeeeeh totalchockad just nu.. hade beräknad mens den 16/5 men dels hade de räknat galet så det var en vecka för tidigt och dels var förra mensen 1,5 vecka sen så hade inte räknat med någon mens förrän tidigast om två veckor.. men nu var det rosa på pappret efter toabesöket. Så kan hända att den kommer i morgon redan!! Känner mig totalt oförberedd på detta.. kan det verkligen äntligen vara våra tur nu?? Känns overkligt allting

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • hoppetlever
    MoM11 skrev 2014-05-13 17:14:17 följande:
    Chockad och knäckt - endast 2 av 11 befruktades. 6 av 7 senast. ET imorgon, om något klarat sig.
    Håller tummarna för att båda klarar sig och att det blev ET idag! 

ÄP imorgon, hade ont sist så bad om mer smärtstillande till imorgon vilket de gick med på! Så var inte rädda att berätta för läkarna hur ni känner! Finns ju orostabletter man kan få med!
  • Småtussar

Tack för svar på mina frågor!

VUL idag visade ca 6-7 folliklar på 19-20 mm och ett fotbollslag av mindre folliklar, så ikväll blir det äggmognadssprutan! Äggplock på fredag. Jag är så förväntansfull! men försöker att hålla hopp och förväntningar stångna så inte besvikelsen ska bli för stor när man än en gång ska känna sig oduglig som kvinna som inte kan få barn. Gråter

• lillaskräp
    MoM11 skrev 2014-05-13 17:14:17 följande:

Chockad och knäckt - endast 2 av 11 befruktades. 6 av 7 senast. ET imorgon, om något klarat sig.

Hur har det gått? Håller tummarna att du fick tillbaka ett fint embryo!

Kram!
  • Asams5

Gjort ET idag. 8 av 10 befruktade, 4 av fin kvalité. Ett med högsta betyg till mig och 3 till frysen.

Känner mig jättenöjd med resultatet och allt känns så bra. Nu är det vår tur att få vår bebis. Känns så!

Hoppas det blev nåt för dig också MoM11.

• MarieJ
    Asams5 skrev 2014-05-14 16:24:14 följande:
    Gjort ET idag. 8 av 10 befruktade, 4 av fin kvalité. Ett med högsta betyg till mig och 3 till frysen.
    Känner mig jättenöjd med resultatet och allt känns så bra. Nu är det vår tur att få vår bebis. Känns så!

Hoppas det blev nåt för dig också MoM11.
    Grattis!! Nu får vi ställa in oss på att det kommer gå vägen det här! :)
Svar på tråden IVF Maj 2014!