• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ

Uppdaterad lista

Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    8 maj - Jestis
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    prel 14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL
    15 maj - Varärstorken

Äggplock
    16 maj - Småtussar
    14 maj - Hoppet79
    15 maj - hoppetlever

ET/FET
    14 maj - MoM11

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    Fwoida
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5

Test
    23 maj - Fwoida
    23 maj - MarieJ
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer

Gravid & BF

• MoM11

Grattis Asams5!

Det blev insättning idag av ett fyracelligt embryo som såg bra ut enligt dem. Det andra skulle de odla vidare på till dag 5 men jag har inga större förhoppningar. Skönt att det blev något alls, fasade hela förmiddagen för att telefonen skulle ringa!

• MarieJ
    Elinmariaregina skrev 2014-05-14 18:32:47 följande:
    Jag har testdag 17 maj, men har börjat blöda så det är nog kört för oss denna gång.
    Blöder du mycket och har du gjort något test? Du har säkerligen både hört och läst det, men säger det ändå om det är till någon tröst att det inte alls är ovanligt med blödningar i det här läget så det behöver inte alls vara kört! :)
    Kram
  • Fläderpärlan
    MarieJ skrev 2014-05-14 20:03:14 följande:
    Blöder du mycket och har du gjort något test? Du har säkerligen både hört och läst det, men säger det ändå om det är till någon tröst att det inte alls är ovanligt med blödningar i det här läget så det behöver inte alls vara kört! :) Kram

Nej inte som vid vanlig mens, men det är färskt och kommer då och då, ibland bara brunt lutinus. De flesta jag har läst om har fått missfall tyvärr :( vill bara att mensen ska komma igång på riktigt men jag antar att lutinus stannar av den och drar ut på den innan den sätter igång på allvar. Nej har inte gjort ngt test, väntar på att mannen ska komma hem från jobb. Ser ingen vits med att testa innan testdagen.
  • MarieJ
    Elinmariaregina skrev 2014-05-14 20:13:01 följande:

Nej inte som vid vanlig mens, men det är färskt och kommer då och då, ibland bara brunt lutinus. De flesta jag har läst om har fått missfall tyvärr :( vill bara att mensen ska komma igång på riktigt men jag antar att lutinus stannar av den och drar ut på den innan den sätter igång på allvar. Nej har inte gjort ngt test, väntar på att mannen ska komma hem från jobb. Ser ingen vits med att testa innan testdagen.
    Okej..ja det är ju svårt det där i.o.m. att det är så olika för alla och av nån anledning så tror man ju alltid det värsta innan man blir motbevisad. Hoppas i alla fall att det fortsätter att INTE vara riktig mens eller att blödningen kanske till och med upphör och att du kan försöka behålla lite hopp fram till testdagen även om det känns tungt.
  • Hedwig H

Hoppetlever - lycka till imorgon!
    Småtussar - hela processen med ivf tycker jag mer och mer är som en balansgång mellan hopp och förtvivlan. hoppas att det går bra för er på äp på fredag
    Asams5 - vilket bra resultat! grattis!
    Elinmariaregina - nej vad trist är det mycket eller finns det fortfarande hopp? kram

Och så hoppas jag att alla ruvare mår bra.

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hedwig H

Nu har jag tagit min första spruta med Menopur och jag hoppas, hoppas att jag gjorde rätt. Så sjukt nervigt det här är.

Om det är några andra som haft Menopur så har jag lite frågor till er:
    - är det normalt att bli yr efter sprutan?
    - Brukar det svida på injektionsstället efteråt - uppmot en timme senare

eller är det bara jag som överanalyserar allt? fast yr är jag...

Uppdaterar listan så längre:

Väntar på att få börja
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart
    7 maj - Idisen

Sprutstart
    2 maj - lillaskräp
    8 maj - Jestis
    10 maj - babyless
    10 maj - Rosa98
    14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET

VUL
    15 maj - Varärstorken

Äggplock
    16 maj - Småtussar
    14 maj - Hoppet79
    15 maj - hoppetlever

ET/FET
    14 maj - MoM11

Ruvare
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME
    Fwoida
    MarieJ
    Ljusskimmer
    Asams5

Test
    23 maj - Fwoida
    23 maj - MarieJ
    27 maj - LifeAsME
    28 maj - Ljusskimmer

Gravid & BF

Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Asams5

Hedwig: yr har jag aldrig blivit. Men jag tyckte att den sved när man sprutade in och precis efteråt bara. Däremot reagerade mer på orgalutran med att det sved mer, klåda och bula. Det kunde sitta i i ett par timmar.

Svar på tråden IVF Maj 2014!