• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hoppet79

Försöker förtränga att jag får resultatet i morgon är livrädd för dåligt resultat.. Hur tar jag mig upp ur det?? Blåsorna var "rätt" småa.. Det blev 18 ägg men jag har svårt att tro att det var några mogna ! Ont å svullen mage å dessutom dragit på mig en förkylning med irriterad hals å hosta.. Jobbigt att hosta när det gör så ont i magen!" Grattis Asams5 och Mom11. Elinmariaregina: ge inte upp än hang in there !! Se där det är mycket enklare att vara possitiv för någon annan än sig själv!!

• Hoppet79

Aaaah dom borde ha ringt redan!!! Dåliga nyheter??? ;-( Varför hör dom inte av sig ?? ;-(

• Hoppet79

ÄNTLIGEN!! 22 ägg varav 6 mogna, 4 fint befruktade.. Oj oj snälla överlev!!! ET i morgon kl.14 om nått överlevt!! Det blir ett väldigt lååååååångt dygn!!

• Småtussar
    Hoppet79 skrev 2014-05-15 08:16:54 följande:
    ÄNTLIGEN!! 22 ägg varav 6 mogna, 4 fint befruktade.. Oj oj snälla överlev!!! ET i morgon kl.14 om nått överlevt!! Det blir ett väldigt lååååååångt dygn!!

HÄRLIGT! Nu hoppas vi att något av dessa finingar är ditt blivande barn! 

Hur små är "små äggblåsor"? Jag har dålig koll på det där med mogna och omogna ägg... Jag som bara hade 6 blåsor i schysst storlek på VUL igår. Har äp imorgon - tänk om av dessa ynka sex så är bara ett moget och det befruktas inte? Åh herregud vad svårt det är att tänka positivt på den här resan
  • Calqyl

Hej! Jag har läst tråden och tänkte först inte skriva eftersom ni är så många redan men nu när jag ser att så många har äggplock så nära mig kan jag inte låte bli! Jag var på äggplock igår och fick ut 7 ägg, fick precis reda på att 4 är befruktade :) ska ringa kl 10 imorgon för att få tid till återföring. Åh så svårt att koncentrera sig på arbetet ;)

• Hoppet79

Småtussar:Ja tror dom minsta var 11-12mm och det var rätt många.. Största var 21mm och några 18-19mm. Jag upplevde det som att blåsorna var mindre i storlek än vad jag brukar ha men jag kan ha fel! (Dessutom växte blåsorna saktare denna gång) Tror nog att dina 6 ägg är mogna håller tummar å tår! !! Lycka Till i morgon!! jag Har ont,är svullen och har svårt att stå upprätt idag hoppas det är bättre i morgon. Förkylning med hosta.. Ajaj jobbigt att hosta när man har ont imagen :-O!! Allt är värt det om det leder till ett litet liv i magen

• LifeAsME
    Fwoida skrev 2014-05-14 18:57:04 följande:
    LifeAsME- känner du av nåt än?

Hej! Har inte skrivit här på ett par dagar, gör allt för att hålla tankarna på annat. Så fort jag är ensam så vandrar tankarna iväg, mest negativa tyvärr, och så sitter man där helt söndergråten efter en stund. Tusan att det är så svårt att våga tänka positivt?! Det KAN ju faktiskt gå denna gången!

9/9 ägg befruktades, 1 till mig och i förrgår fick vi veta att 3 blev frysta. Känns som ett bra resultat? :)

Inga symtom annat än ömma bröst och ibland någon liten mensvärk. Du då? Hur mår du? Håller tummarna!!!
  • LifeAsME
    Calqyl skrev 2014-05-15 10:35:44 följande:
    Hej! Jag har läst tråden och tänkte först inte skriva eftersom ni är så många redan men nu när jag ser att så många har äggplock så nära mig kan jag inte låte bli! Jag var på äggplock igår och fick ut 7 ägg, fick precis reda på att 4 är befruktade :) ska ringa kl 10 imorgon för att få tid till återföring. Åh så svårt att koncentrera sig på arbetet ;)

Spännande! Bra befruktning, hoppas det blir ett toppembryo tillbaka :) ruvartiden är absolut jobbigast tycker jag, tiden kan omöjligt gå mer långsamt.
  • Hoppet79

Calqul: vi har lika många befruktade å plockade på samma dag !! Hur fixar du att jobba idag?? På min klink blir man sjunskriven 3dagar i samband med äggplock!! Skulle inte fixa jobb idag,har nog för ont och för svårt för att röra mig.

• Calqyl
    LifeAsME skrev 2014-05-15 10:51:53 följande:

Spännande! Bra befruktning, hoppas det blir ett toppembryo tillbaka :) ruvartiden är absolut jobbigast tycker jag, tiden kan omöjligt gå mer långsamt.

Tack! Hoppas det också ;) Kan tänka mig att den tiden är jobbig, jag ska försöka fylla kalendern med en massa roliga saker så kanske det går lite snabbare...
    Hoppet79 skrev 2014-05-15 11:04:09 följande:
    Calqul: vi har lika många befruktade å plockade på samma dag smile1.gif !! Hur fixar du att jobba idag?? På min klink blir man sjunskriven 3dagar i samband med äggplock!! Skulle inte fixa jobb idag,har nog för ont och för svårt för att röra mig. smile3.gif
    Ja jag såg det, så spännande! Får se om vi får insättning samtidigt också ;)
    Så olika det kan vara! Min klinik sa att jag skulle leva som vanligt idag förutom att jag inte skulle göra några fysiska ansträngningar. Jag har turen att kunna jobba hemma idag så det är skönt även om jag mår bra. Vad tråkigt att du har så ont :( jag känner bara som lite lätt mensvärk emellanåt.  
Svar på tråden IVF Maj 2014!