• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Varärstorken

Jag tog min gonal f kl 21 varje kväll.

Tror man får välja lite själv men det ska vara samma tid varje dag. Jag valde 21 för då visste jag att både jag och min tjej skulle vara hemma så hon kunde ge mig sprutan.

Körde teamwork :) och det kändes bra att hon var delaktig.

Lycka till!

• KattaochAnja
    Varärstorken skrev 2014-06-04 20:34:41 följande:
    Jag tog min gonal f kl 21 varje kväll.
    Tror man får välja lite själv men det ska vara samma tid varje dag. Jag valde 21 för då visste jag att både jag och min tjej skulle vara hemma så hon kunde ge mig sprutan.
    Körde teamwork :) och det kändes bra att hon var delaktig.

Lycka till!

Frugan min kommer få ge mig också HATAR sprutor .. sååå nål rädd , jag har tattueringar men de är inte samma sak haha .. :) . :P . vi funderar på antingen 18.00 eller 19.00 .. fråga till er alla

JAG bara ÄLSKAR suchi alltså Lax på ris rå lax .. är de bra eller ?

• hoppetlever
    KattaochAnja skrev 2014-06-04 20:51:41 följande:

Frugan min kommer få ge mig också HATAR sprutor .. sååå nål rädd , jag har tattueringar men de är inte samma sak haha .. :) . :P . vi funderar på antingen 18.00 eller 19.00 .. fråga till er alla

JAG bara ÄLSKAR suchi alltså Lax på ris rå lax .. är de bra eller ?

Har för mig att det står någonstans i pappren vi fick att den (gonal-f) ska tas på kvällen, och vid samma tid.

Enligt livsmedelverkets hemsida så går det bra med sushi så länge det är färskt...
  • KattaochAnja
    hoppetlever skrev 2014-06-04 21:49:36 följande:
    Har för mig att det står någonstans i pappren vi fick att den (gonal-f) ska tas på kvällen, och vid samma tid.

Enligt livsmedelverkets hemsida så går det bra med sushi så länge det är färskt...
    tack så mycket för från vissa har jag hört att typ om man är dumm i huvet å äta rå lax osv .. då vart jag osäker
  • GrukanGrace

Om du Hill vara säker så fyrs laxen och Tina sen. Då är det fritt fram. Inte färsk längre men ofarlig. Det tipset gick jag.

KattaochAnja skrev 2014-06-04 22:08:38 följande:
    tack så mycket för från vissa har jag hört att typ om man är dumm i huvet å äta rå lax osv .. då vart jag osäker

• KattaochAnja
    GrukanGrace skrev 2014-06-04 22:25:20 följande:
    Om du Hill vara säker så fyrs laxen och Tina sen. Då är det fritt fram. Inte färsk längre men ofarlig. Det tipset gick jag.
    AWSOME tipps tack tack
  • tomsfru

det fixade sig med vul till sist iaf.... de i Gävle sa att det inte var några problem att komma till dem när jag ringde till deras gynmottagning. det blir lite senare än planerat, kommer vara i vecka 9 men det blir iaf av Glad

• Småtussar
    tomsfru skrev 2014-06-05 06:43:03 följande:
    det fixade sig med vul till sist iaf.... de i Gävle sa att det inte var några problem att komma till dem när jag ringde till deras gynmottagning. det blir lite senare än planerat, kommer vara i vecka 9 men det blir iaf av Glad

Vad bra! Att det är lite senare gör ju inget, desto mer att titta på då.
  • BinniBoo

Då har man varit på äggplock precis. 17 ägg fick dom ut och ändå lämnade dom några mindre blåsor. Insättning på lördag

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • KattaochAnja
    BinniBoo skrev 2014-06-05 11:38:13 följande:
    Då har man varit på äggplock precis. 17 ägg fick dom ut och ändå lämnade dom några mindre blåsor. Insättning på lördag
    härligt att höra :)

Svar på tråden IVF Maj 2014!