• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Supers
    tomsfru skrev 2014-06-08 14:10:21 följande:
    beundrar er som kan hålla på er.... rent teoretiskt finns de ju en poäng där med att livmodern drar ihop sig osv.... men har embryot fäst borde de ju inte kunna påverkas.... o vecka för vecka blir det ju mer o mer skyddat.

Javisst är det så, jag känner mig dock inte alls fräsch med all lutinus som kommer ut ;) men sambon hade nog klivit på haha.

Nu halvvägs i allafall...sakta börjar tiden gå nu :/
  • hoppetlever
    Supers skrev 2014-06-07 20:19:23 följande:
    Binniboo: kom på en sak. Läste på nån ivf sajt att de ej rekommenderade sex innan man sett hjärtat slå...sen hurvida det är korrekt el inte vet jag ej. Vid orgasm så drar ju livmodern ihop sig och det kan väl kanske påverka i sig men som sagt jag är ingen expert. Vi har inte haft penetrerande sex under nån av gångerna.

Good luck :)

I pappren Vi fick av rmc med råd, står det att man två veckor efter äggplock ska njuta av varandra som vanligt. Men vi väntade tills efter testet för säkerhets skull :) som ni skriver, man får göra som känns bäst!
  • Varärstorken

Hej tjejer!

Har en fundering. Jag är i vecka 5 och är lite orolig för att sluta med progesteronet. Sahlgrenska sa att jag skulle ta 3 om dagen till testdag, därefter 2 om dagen tills de tar slut. Mina är snart slut och jag oroar mig för vad som händer när jag slutar. Kommer min kropp klara av att bibehålla graviditeten själv?

Är det nån här som plussat och slutat med progesteronet? Hur gick det?

/orolig

• tomsfru
    Supers skrev 2014-06-08 14:23:22 följande:

Javisst är det så, jag känner mig dock inte alls fräsch med all lutinus som kommer ut ;) men sambon hade nog klivit på haha.
    Nu halvvägs i allafall...sakta börjar tiden gå nu :/
    hehe... nä fräsch har man ju inte känt sig direkt... man får göra som man känner är rätt helt enkelt..

tiden sniglar sig fram skulle jag säga.... läääängtar  till vul:et så man får se ett eventuellt hjärta slå.... vill ju veta! vecka 6 nu iaf... varje vecka en liten seger i min bok..

dock lär ja säga att illamåendet på dagarna o ömheten i brösten kvällstid inte e o leka med nu direkt
  • BinniBoo

Så var RD1 här och en hektisk vecka är nu över. Nu ska jag stressa ner och försöka njuta av dagarna som kommer. Jag och sambon har knappt träffats sen i torsdags. Han har jobbat och jag har jobbat.. så vi får ta igen oss i morgon. Jag har läst här om folk som testar tidigt för att se om ägglossning sprutan är ur kroppen eller nåt då den kan ge positivt utslag på gravtest.. när kan man testa det utan risk för att det är gravtestet som faktiskt är positivt :-P

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • MarieJ
    Varärstorken skrev 2014-06-08 17:09:17 följande:
    Hej tjejer!
    Har en fundering. Jag är i vecka 5 och är lite orolig för att sluta med progesteronet. Sahlgrenska sa att jag skulle ta 3 om dagen till testdag, därefter 2 om dagen tills de tar slut. Mina är snart slut och jag oroar mig för vad som händer när jag slutar. Kommer min kropp klara av att bibehålla graviditeten själv?
    Är det nån här som plussat och slutat med progesteronet? Hur gick det?
    /orolig
    När jag ringde till kliniken med resultatet från testet så sa de till mig att sluta med progesteronet för att "kroppen klarar sig själv" från och med då men av nån anledning kändes det inte helt rätt så jag fortsatte ändå men med mindre dos. När jag sedan åkte in akut för överstimuleringen så fattade inte läkaren på kvinnokliniken alls varför de sagt åt mig att sluta..tydligen är det olika på olika kliniker men hon tyckte absolut att jag skulle fortsätta fram till vecka 12 för att det inte skadar utan snarare bara gör nytta.
  • Hoppet79

MarieJ: samma här jag tar mina vagitorier till v.10!! Tomsfru: åååh jag å vill vara illamående!! Känns som att något är fel när jag inte mår illa!! Känner mig inte gravid

• Supers

Hoff hoff ruvarsjukan är ett faktum. Knappt sovit i natt..alla tänk om, varför känner jag inget osv. Tom brösten har nästan slutat ömma :/

Försöker verkligen hålla modet uppe men tankarna kommer innan jag ska sova.

Rd 8....kanske börja tjuvtesta i slutet av veckan.

• BinniBoo

Så är vi två som sovit uruselt i natt.. vet inte hur många ggr jag vaknat och varit pigg! Dock tänker jag knappt på ruvningen så kan inte vara därför

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers
    BinniBoo skrev 2014-06-09 08:38:41 följande:
    Så är vi två som sovit uruselt i natt.. vet inte hur många ggr jag vaknat och varit pigg! Dock tänker jag knappt på ruvningen så kan inte vara därför

Första veckan har gått asbra men nu börjar det liksom bli lite segt.

Somnade om lite. .gött :)
Svar på tråden IVF Maj 2014!