• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • babyless

Jaha då har mensen kommit. Så det blev inget denna gången : ( är det någon som kan förklara för mig. Hur man ränknar ett ivf försök. Är det när man för in ett ägg eller är det när man tar äggutplock?

• tomsfru

Äggutplock är ett försök. Vårat första vart nämligen plattfall och inget kunde föras tillbaka o då sa dem att det var ju synd att första försöket misslyckades, men ni har ju två kvar. Lycka till med nästa!

• BinniBoo
    Äggplock
    5 juni - BinniBoo

Insättning
    7 juni - BinniBoo

Ruvare 
    Elinmariaregina 
    Fwoida 
    MyLudvig14 
    hoppetlever 
    babyless 
    Supers

Test 
    28 maj - Ljusskimmer 
    31 maj - Cämz 
    6 juni - hoppetlever 
    16 juni - babyless

Gravid & BF 
    MarieJ 
    lillaskräp 
    Småtussar BF 5/2 
    tomsfru 
    Varärstorken 
    Calqyl 
    Hoppet79
    Rosa98
    Jestis
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • GrukanGrace

Då ses/hörs vi av i augusti. Stor kram på dig, nästa gång är det vår tur!

babyless skrev 2014-06-05 19:17:29 följande:
    Tack tomsfru : ) Nu får vi komma tillbaka i augusti. För dom har sommarstängt.

• KattaochAnja

första sprutan tagen kl 18:00 i dag .. å gissa vad .. ja klara de själv så jävla stolt .. för att vara sprut rädd är de ett stort steg kramar

• Idisen

Är det olika vart i landet man går? Det kan det ju inte vara.. i Linköping räknas ett försök efter insättning.

• Jestis

Stora test dagen idag som visade 2 sträck och ett digitalt som visade GRAVID 2-3. Har ju vetat om de sen i måndags då jag tjuvtesta

• hoppetlever
    Jestis skrev 2014-06-06 08:29:11 följande:
    Stora test dagen idag som visade 2 sträck och ett digitalt som visade GRAVID 2-3. Har ju vetat om de sen i måndags då jag tjuvtesta

Grattis Jestis!!

Här var det också positivt! :D men vi väntar med firandet tills efter ultraljudet då vi får se om det är något liv därinne!
  • hoppetlever
    KattaochAnja skrev 2014-06-06 00:09:16 följande:
    första sprutan tagen kl 18:00 i dag .. å gissa vad .. ja klara de själv så jävla stolt .. för att vara sprut rädd är de ett stort steg kramar

Toppen! Är också spruträdd å det grövsta, men av någon anledning är det lättare att ge sig själv...
Svar på tråden IVF Maj 2014!