• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • BinniBoo

Är oxå spruträdd. Gonalfen var väldigt lätt att ta men orgalutranen var hemsk. Den hade riktigt tjock nål som var svår att få in och sved som sjutton. Glad att slippa det nu sen några dagar tillbaka.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Jestis
    hoppetlever skrev 2014-06-06 11:42:34 följande:
    Grattis Jestis!!

Här var det också positivt! :D men vi väntar med firandet tills efter ultraljudet då vi får se om det är något liv därinne!

vi väntar vi oxå Men hur mår du annars??
  • tomsfru
    Idisen skrev 2014-06-06 06:47:34 följande:
    Är det olika vart i landet man går? Det kan det ju inte vara.. i Linköping räknas ett försök efter insättning.
    de va ju märkligt.... men ja vet att de kan skilja lite..... i gävle får man ju tre försök t.ex medans man får två på andra ställen
  • hoppetlever
    tomsfru skrev 2014-06-06 15:27:47 följande:
    de va ju märkligt.... men ja vet att de kan skilja lite..... i gävle får man ju tre försök t.ex medans man får två på andra ställen

I Malmö räknar man inte försök utan poäng. Ett poäng ut och ett poäng in, 6 poäng totalt.
  • BinniBoo

Det är olika i olika landsting. Vissa landsting har bara ett försök gratis, andra två eller tre.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers

Har för mig att det ska bli lika vart man än bor..vet dock inte om det förslaget gått igenom men vi hoppas på det :)

• Småtussar

I Jämtland har man ett försök (1 plock och 2 återföringar, om jag förstått det rätt).

• Idisen

I linköping är det 2 landstingsfinansierade försök. Men det räknas INTE som ett försök om det inte går så långt som insättning. Hur eller hur är det ju galet att alla landsting inte erbjuder lika många försök.

• Småtussar

I Bergs kommun, granne med Östersund, går kommunen in och extrafinansierar ytterligare ett eller om det är två försök. Det ligger i kommunens intresse att det föds fler barn där. I övrigt är det ju så att varje landsting måste prioritera utifrån sin ekonomi. En del satsar på gastric bypass, en del på IVF och en del på nåt annat. Men jag kan tycka att landstingen inte borde ha egen ekonomi. Samma vård för alla känns mer rättvist. Och tar pengarna slut så är det för att de tar slut inom tex IVF-satsningen i Sverige för det året. Inte för att man råkar bo på fel ställe...

• Supers

Binniboo lycka till idag :) Här är vi inne på RD 6....lång väntan ;)

Svar på tråden IVF Maj 2014!