• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • hoppetlever
    Jestis skrev 2014-06-11 12:36:26 följande:
    Vadå lurad?? Nyfiken:-P

Vi såg en fostersäck men där fanns inget foster, då för ett år sedan. Men nu är vi laddade att förhoppningsvis se ett liv :)
  • Supers

Ja här går det inge bra, tid på måndag men tog ett extra känsligt gravtest idag...o det vart negativt som jag befarade...plus att mensen börjar komma lite lätt :( tröttsamt!

• Heidi82

Beklagar igen Supers. Måtte nästa försök ge dig ditt plus! Jag vet hur ont det gör att misslyckas.

Jag har just gjort mitt 3e äp efter 3 månaders nedreglering. Fick ut 12 ägg, 8 embryos ligger nu i värmeskåpet och ska långtidsodlas till Måndag.

• BinniBoo
    Jestis skrev 2014-06-13 10:00:04 följande:
    Hej! Hur går de med alla här inne??? smile2.gif
    RD6 idag.. får mer gravsymptom för varje dag som går.. nu börjar jag bli lite ivrig till att testa och se om jag har rätt, om det finns en liten där inne <3
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • MarieJ

Jag var på tidigt vul igår (vecka 8 nu). Fick se ett litet hjärta slå samt höra hjärtljuden, hur häftigt som helst! Glad Och extra blödig är man ju nu också så det var bara att be om papper för att torka tårarna ;)

• GrukanGrace

Åh så himlans mysigt.grattis.

Jag är inne ombovh läser om er i väntan på augustivoch nytt försök för egen del. Kram

MarieJ skrev 2014-06-13 22:18:00 följande:
    Jag var på tidigt vul igår (vecka 8 nu). Fick se ett litet hjärta slå samt höra hjärtljuden, hur häftigt som helst! Och extra blödig är man ju nu också så det var bara att be om papper för att torka tårarna ;)

• tomsfru

här går de sakta men säkert framåt gått in i vecka 7 (6+0) idag o de känns mindre o mindre oroligt för varje vecka som går.

har fått värk nedåt höfterna vilket inte känns så skoj men det är väl bara tillfälligt när alla hormonnivåer skjuter i taket såhär i början. illamåendet tar jag receptfria tabletter mot som hjälper skapligt, kräks inget iaf Obestämd.

på måndag är det två veckor kvar tills vi får se vårt lilla pyre. lite drygt o behöva hitta ursäkter på midsommar..... det är inte bara släkt o familj vi ska fira med nämligen, får väl se om de blir o berätta till slut iaf är ju i vecka 8 då iaf. känns lite jobbigt bara

• BinniBoo

RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden IVF Maj 2014!