• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Idisen
    GrukanGrace skrev 2014-05-30 20:05:23 följande:
    Ska man fortsätta ta vagitorierna trots full mensblödning och värk från helvetet?

Vilken rd är du på?

Mitt förra ivf började jag tokblöda på dag 12. Hade testdag dag 19 men min läkare sa att jag skulle ta muttpillrerna fram till testdag. O tyckte jag det var otrevligt skulle jag ta dom i baken. Men.. jag slutade med dom ändå då det kändes jäkligt onödigt att ta dom!
  • GrukanGrace

Jag är på RD 14. Och tack för svar. Jag fortsätter att ta. Nu har värsta smärtan börjat ge med sig tack och lov. Var hos läkaren med mannen innan och läkaren blev frågande när jag nästan svimmade. Han trodde jag tyckte synd om min man men så var det inte . @idisen skrattade lite inombords åt rådet att ta den i rumpan. Kan inte alls först hur det skulle kunna kännas mindre otrevligt? Men tack snälla mina räddare i nöden idisen och Hoppet79

• Hoppet79

GrukanGrace: att nästan svimma låter inte alls trevligt!! ;-( hoppas du slipper blödningen och smärtan snart!! Jag är också lite orolig :-/ har mens smärtor mer å mindre hela tiden jobbigt är rädd för att det ska sluta i MF eller att pyret slutat växa!! Lääänge till Måndag!!

• GrukanGrace

Mår bättre nu peppar peppar. Men jag mår alltid såhär men nu var jag även ledsen och på semester utan mina värktabletter (som jag ändå inte vågat ta nu). Kram håller tummarna att du snart har stor rund mage

Hoppet79 skrev 2014-05-30 21:43:39 följande:
    GrukanGrace: att nästan svimma låter inte alls trevligt!! ;-( hoppas du slipper blödningen och smärtan snart!! Jag är också lite orolig :-/ har mens smärtor mer å mindre hela tiden jobbigt är rädd för att det ska sluta i MF eller att pyret slutat växa!! Lääänge till Måndag!!

• hoppetlever
    Hoppet79 skrev 2014-05-30 21:43:39 följande:

Jag har också menssmärtor. Men också alla symptom som mina två tidigare graviditeter. Mensvärk hade jag då också och fick veta att jag inte skulle oroa mig. Men då båda slutade i mf så blir man ju på nytt orolig! Tjuvtestade dock idag (mannen kunde inte hålla sig) och det såg mycket hoppfullt ut! En vecka kvar till testdag!
  • GrukanGrace

Håller tummarna för er!

hoppetlever skrev 2014-05-30 23:29:14 följande:
    Jag har också menssmärtor. Men också alla symptom som mina två tidigare graviditeter. Mensvärk hade jag då också och fick veta att jag inte skulle oroa mig. Men då båda slutade i mf så blir man ju på nytt orolig! Tjuvtestade dock idag (mannen kunde inte hålla sig) och det såg mycket hoppfullt ut! En vecka kvar till testdag!

• Jestis

lycka till å vad roligt jag vill oxå ha massa symptom ju:-P ska oxå testa på fredag nästa vecka
  • Calqyl

Idag på RD13 och BIM fick jag ett se ett riktigt fint plus för första gången :D

• Hoppet79
    Calqyl skrev 2014-05-31 07:09:24 följande:
    Idag på RD13 och BIM fick jag ett se ett riktigt fint plus för första gången :D
    ÅÅÅH Grattis Grattis vad roligt Glad 
  • Hoppet79

Det låter int alls nå lovande Obestämd i vilken vecka fick du MF??

Testet lite starkare idag! fast har lite svårt att glädjas åt det när jag är så rädd för MF!
Svar på tråden IVF Maj 2014!