• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • GrukanGrace

Skickar lite pepp. Var glad här och nu. Då blir det mysigare i magen.

Kram

Hoppet79 skrev 2014-05-31 07:41:14 följande:
    Det låter int alls nå lovande  i vilken vecka fick du MF??

Testet lite starkare idag! fast har lite svårt att glädjas åt det när jag är så rädd för MF!

• hoppetlever
    Hoppet79 skrev 2014-05-31 07:41:14 följande:
    Det låter int alls nå lovande  i vilken vecka fick du MF??

Testet lite starkare idag! fast har lite svårt att glädjas åt det när jag är så rädd för MF!

Var absolut inte meningen att oroa för mf! Första grav hade jag mycket mensvärk och den höll sig till v 11 när fostrets hjärta inte slog på ul och det slutade med abort. Andra mf hade jag inte lika mycket värk, mf dagen efter de ringt och sagt att jag var gravid och hade fina hcg-värden. Så kanske är mycket värk ett bra tecken? ;)

Grattis calqyl!!!
  • Calqyl

Tack så mycket! Jag har också mensvärk till och från så hoppas det är ett bra tecken :)

• tomsfru

vecka 4+0 idag o brösten ömmar av o till riktigt mycke o illamåendet är ett faktum... är riktigt hungrig ända tills jag ätit en tredjedels portion mat varpå jag inte ens vill känna lukten av det.....

neri magen o underlivet sticker de, drar o har sig nu o då o ja tror allt man känner av tyder på att nåt växer o gror så de knakar.... jag måste iaf börja tänka lite positivt nu annars går jag sönder av all oro.... 

tänker ta ett plustest o ett digitalt för o jämföra o för o va säker sen e de bra me det!! hoppas jag....

• GrukanGrace

Låter ju jättebra. Jag får bra vibbar. Håller tummarna!

tomsfru skrev 2014-05-31 23:40:52 följande:
    vecka 4+0 idag o brösten ömmar av o till riktigt mycke o illamåendet är ett faktum... är riktigt hungrig ända tills jag ätit en tredjedels portion mat varpå jag inte ens vill känna lukten av det.....

neri magen o underlivet sticker de, drar o har sig nu o då o ja tror allt man känner av tyder på att nåt växer o gror så de knakar.... jag måste iaf börja tänka lite positivt nu annars går jag sönder av all oro.... 

tänker ta ett plustest o ett digitalt för o jämföra o för o va säker sen e de bra me det!! hoppas jag....

• tomsfru
    GrukanGrace skrev 2014-06-01 00:53:04 följande:
    Låter ju jättebra. Jag får bra vibbar. Håller tummarna!

tack snälla, hoppas ju såååå innerligt att det kan gå såhär smidigt den här gången.... att det inte är för bra för o va sant
  • Jestis

Gjorde ett äl test i går igen å de va super starkt å ingen mens i syne, men ä så rädd för å testa med gravtest. Är på ruvardag 11 idag

• Supers

Grattis till alla som plussat. Nu har jag gjort insättning o nu banne mig hoppas jag att lillfröt vill stanna. 5 st till frysen oxå :))

• lillaskräp
    Jestis skrev 2014-06-01 15:03:47 följande:

Gjorde ett äl test i går igen å de va super starkt å ingen mens i syne, men ä så rädd för å testa med gravtest. Är på ruvardag 11 idag smile2.gif

Ta ett gravtest istället så slipper du spekulera :) RD 11 finns det goda möjligheter att du får plus!
  • Jestis
    lillaskräp skrev 2014-06-01 15:17:57 följande:
    Ta ett gravtest istället så slipper du spekulera :) RD 11 finns det goda möjligheter att du får plus!

Jag får väl åka in te stan å köpa, men min sambo vill vänta, han ä inte lika ivrig som jag.:-P någon här som testat på ruvardag 11??
Svar på tråden IVF Maj 2014!