• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Calqyl

Vi var på ultraljud idag (v 7+1) och det visade att embryot stannat upp i utvecklingen och det gick inte att se någon hjärtaktivitet så ett missfall är förmodligen på gång :(

• Jestis
    Calqyl skrev 2014-06-19 12:25:13 följande:
    Vi var på ultraljud idag (v 7+1) och det visade att embryot stannat upp i utvecklingen och det gick inte att se någon hjärtaktivitet så ett missfall är förmodligen på gång :(

Å vad trist,
  • Småtussar
    Calqyl skrev 2014-06-19 12:25:13 följande:

Åh nej! Vilken mardröm? Har du haft nåt på känn eller tyckte du att allt kändes bra? *kram*
  • hoppetlever

Calqyl: usch vad tråkigt! var med om liknande för ett år sen...

Idag var vi på ultraljud 7+0. Hjärtat tickade starkt och det kändes som att en klippa föll från hjärtat! Äntligen har vi varit med om ett vul som visar liv!

Jag frågade massor, om mensvärk mm var normalt osv och han sa att allt är olika på olika. Och kom det blod skulle man ta det lugnare bara!

• Calqyl

Ja verkligen en mardröm, vi var så uppspelta och längtade efter att få se vår blivande bebis. Allt har känts bra så det kom verkligen som en kalldusch.. Är ju fortfarande gravid och har ömma bröst. Så nu går jag bara och väntar på att blödningen ska börja. Gör den inte det måste jag ta några tabletter för att få ut missfallet. Lär bli sämsta midsommaren någonsin :(

• Varärstorken

Beklagar verkligen Calgyl. Det är ju mardrömmen... jag misstänker att allt inte står rätt till hos mig heller. Har haft bruna flytningar i måndags och igår och mina symptom har försvunnit. Är på 6+3 och ska på vul på onsdag. Känner mig jätteledsen....

• Hoppet79

Usch va jobbit Calqyl!! Beklagar!! ;-( Hoppetlever: hur stort var erat lilla pyyre??

MarieJ: Tack kanske det är så! Hoppas på att de mätte fel!! Svårt att njuta av graviditeten när man är rädd för att det lilla livet slutat växa!!

Hur mår ni andra som är gravida??

• Småtussar

Jag var på VUL idag (7+3) och fick se ett tickande hjärta och ett litet foster på 13 mm. Läkaren bedömde det till 7+3 eller 7+4, dvs helt enligt plan. Var så nervös innan så jag hade svårt att hålla tårarna borta. Efteråt kändes det som att alla spänningar släppte och jag kunde glädjas åt det liv som växer. Ett riktigt kärleksbarn!!

Men rent "bildmässigt" så var det inte mycket att hänga i granen, man ser ju bara en vit fläck när det är så här litet. Hjärtat ser ut som ett fladdrande. Nu ska vi blicka fram mot KUB-test och nytt VUL om ca en månad!

• hoppetlever

Hoppet79: Vår knodd var 8mm och då 1 mm för kort, men läkaren sa att den säkert blev längre om man tryckte hårdare och letade längre, men han ville inte stressa den lilla! Så vi gick från 7+0 till 6+4.

Idag kräktes jag för första gången. Brösten ömmar mindre men jag fortsätter kissa på natten och ha mensvärk.

Hur mår ni andra?

• tomsfru

Mår ännu sämre nu i vecka 8, vilket kanske var väntat. Men börjar bli orolig att postafen inte hjälper mot illamåendet på nätterna när jag jobbar längre... blir väl såntdär lerigan eller vad det hette isåfall. I övrigt så känns inte brösten så ofta längre men ett typ av håll på höger sida, när jag sitter stilla o mer molvärk runt livmodern. Känns som ja gnäller grymt mycket. ... men ni e ju mitt bollplank

Svar på tråden IVF Maj 2014!