• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Jestis
    BinniBoo skrev 2014-06-16 07:57:55 följande:
    RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

Grattis
  • Hoppet79

Fick sett ett litet litet foster med tickande hjärta/ puls idag!! 7+0 idag! Den undersökande läkaren tyckte fostret var för litet runt 6+1??!! Så hon vill ha mig på nytt UL om 10 dagar 30.6!! Hon var inte alls nå possitiv !! Ringde om Ultraljudet till min klinik (där jag blivit behandlad) där tyckte de inte att det var något konstit!! ??? Att ägget kan ha fäst senare och börjat växa senare så att fostret bra kan vara 6+1 idag!! Kan det vara så??? Nu vet jag inte alls vad jag skall tro!! Är lessen och orolig!! Trots att jag borde vara glad och lycklig fick jo se att hjärtat slog!! Hur stora var era småttingar på första UL och i vilken vecka??!!

• lillaskräp
    Hoppet79 skrev 2014-06-18 16:33:29 följande:

Fick sett ett litet litet foster med tickande hjärta/ puls idag!! 7+0 idag! Den undersökande läkaren tyckte fostret var för litet runt 6+1??!! Så hon vill ha mig på nytt UL om 10 dagar 30.6!! Hon var inte alls nå possitiv smile4.gif !! Ringde om Ultraljudet till min klinik (där jag blivit behandlad) där tyckte de inte att det var något konstit!! ??? Att ägget kan ha fäst senare och börjat växa senare så att fostret bra kan vara 6+1 idag!! Kan det vara så??? Nu vet jag inte alls vad jag skall tro!! Är lessen och orolig!! Trots att jag borde vara glad och lycklig fick jo se att hjärtat slog!! Hur stora var era småttingar på första UL och i vilken vecka??!!

Jag har hört om flera som har blivit tillbakadragna upp emot en vecka där det sedan har gått bra! Hjärtat tickade ju och det är väldigt positivt!!

Fick du något mått på bebisen? Vissa läkare verkar inte gå efter tabellerna utan höfta litegrann, och då blir det såklart gärna fel.

Stor kram!
  • Hoppet79

Tack Lillaskräp!! <3 nej fick inget mått! Såg att det stod 3,9mm på en ultraljudsbild vet inte om det var det då!! Men i såfall är det ju väldigt litet! Försökte mäta själv på bilden här hemma jag fick det till 5-6mm?!? Får bara leva på hoppet och hoppas vårat lilla pyyr villa stanna å växa!!

• MarieJ
    Hoppet79 skrev 2014-06-18 20:33:46 följande:

Tack Lillaskräp!! <3 nej fick inget mått! Såg att det stod 3,9mm på en ultraljudsbild vet inte om det var det då!! Men i såfall är det ju väldigt litet! Försökte mäta själv på bilden här hemma jag fick det till 5-6mm?!? Får bara leva på hoppet och hoppas vårat lilla pyyr villa stanna å växa!!

Hoppas och tror att det har fäst senare, ett hjärta som slår är trots allt ett gott tecken men jag förstår din oro. Jag hittade en tabell som jag gick efter när jag varit på vul, i den står det att fostret i 6+2 ska vara CIRKA 4mm så isåfall skulle det ju kunna vara 6+2 du är i nu om ditt var 3,9mm och att det då fäst 4 dagar senare än ni räknat med vilket absolut inte vore omöjligt. Sedan kan det ju även vara så att hon mätt fel också, fostret är ju väldigt litet så här tidigt överlag och svårt att få en exakt längd på. Olyckligt med läkare som inte kan hantera folk bättre, vad tjänar de på att föra över sån oro liksom...
  • BinniBoo

Tack för alla gratulationer. Nu känns det dock inte lika bra längre.. var en ganska stor rosaaktig fläck i trosskyddet ikväll.. fick panik.. men har inte varit något på pappret efter det och inte heller nåt mer i trosskyddet.. men man blir ju ändå orolig.. fick ju ett plus i måndags men har inte testdag förrän på söndag.. funderar på om jag ska ringa sahlgrenska i morgon ändå och förklara läget..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden IVF Maj 2014!