• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • tomsfru

de kan den absolut!

läste på vårdguiden (har jag för mig) att en genomsnittlig kvinna i fertil ålder har ägglossning cirka 10 ggr per år.

• hoppetlever
    Fläderpärlan skrev 2014-07-01 21:07:22 följande:

Jag har en fråga... Någon som har varit med om att andra mensen efter ett misslyckat ivf krånglat. Gjorde ett ivfförsök i maj, hade testdag 17 maj och testade negativt och fick en vanlig mens... Men har inte haft någon mens sedan dess... Kan ägglossningen utbli en månad?

Det kan bli hormonrubbningar med. Själv blödde jag i två månader efter andra mensen, efter andra IVFen. Läkaren sa att kroppen kan bli lite knäpp av hormonerna. Kommer den inte nästa gång kan du ju alltid ringa och fråga den kvinnoklinik du tillhör.
  • Rosa98

Var på VUL i måndags där vi fick se vår lilla Knorpan. Läkaren sa att allt såg perfekt ut så nu håller vi tummarna att det fortsätter i samma anda hela vägen. Vi är så glada och lyckliga. Idag 7+6 och inskrivning hos BM på fredag Solig

• tomsfru
    Hoppet79 skrev 2014-07-02 11:53:37 följande:

tomsfru: hur gick vul:et i måndas??

de gick bra! en liten räka på nästan 16 mm Skrattande 

vecka 8+6 idag, fattar inte hur mycket vecka 12 närmar sig.... bara o hålla alla tummar att de går vägen för alla som gror på en liten nu Nalle
  • Hoppet79

tomsfru: låter jo toppen !!

Vårat lilla gryn var i Tisdas på vul 16,4mm 8+0! Ungefär lika stora då !!Undrar hur dom räknar här då??? 8+3 idag (9+2 enligt insättning) trodde jo att hoppet var ute tack vare läkaren vi hade på förra vul.. Men nej den lille växer och mår bra!! Kanske man vågar hoppas lite mera på en bebis i Februari nu då !!

• Varärstorken

Hej! Jag har glömt att uppdatera er! Vi var på vul förra veckan och fick se våran lilla ärta. Nu är jag i vecka 9 och har inte haft några fler konstiga flytningar. Jag är gravid!!! Kram

• Småtussar

Fler än jag som mår pyton...? Illamåendet kommer framför allt kvällstid så jag får ingenting gjort. Långtråkigt att bara ligga och surfa hela varma sommarkvällarna...

Svar på tråden IVF Maj 2014!