• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • lillaskräp
    Varärstorken skrev 2014-07-08 15:42:13 följande:

Å så fin lillaskräp! I vilken vecka är du?

10+1 idag. Bebis mäter 10+3 men flyttas inte eftersom ägglossningen var exakt.

:)
  • lillaskräp
    Småtussar skrev 2014-07-09 10:04:44 följande:

Åh! Lycka! Var den sprattlig eller ligger de ganska stilla när de är så små?

Den sprattlade som tusan :) Viftade med armar och ben!
  • GrukanGrace

Åhhhhh så himla mysigt. Så glad för er skull. Måste vara sldeles fantastiskt! Kram

lillaskräp skrev 2014-07-08 15:25:41 följande:

Oops, upp och ner!

• Hoppet79

Fick höra hjärtljuden igår ?? så otroligt mysig å härlig känsla vår lilla bebis !! 31.7 blir det nytt ultraljud!!

Hur går det för er andra?? Här äter vi med 1,5hs mellanrum för att klara av dagen..

• Småtussar

Vi ska göra KUB-test imorgon och jag hoppas både få se nån bra bild på bebisen och kanske även hjärtljud om vi har tur?? Mitt värsta illamående och trötthet börjar släppa (v 11+4) och TACK för det! Nu kan jag vara hyfsat normal under semestern.

• Småtussar

KUB står för Kombinerat Ultraljud och Blodprov och görs på kvinnor över 35 (i mitt landsting) för att få en sannolikhetsbedömning om barnet har kromosomfel, oftast Downs syndrom.

Svar på tråden IVF Maj 2014!