• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MarieJ
    Hoppet79 skrev 2014-08-28 21:40:10 följande:

Hej hur går det för er? Hur mår ni?? Ökar ni mycket i vikt, känner ni nå rörelser??

GrukanGrace: hur går det för dig? Har såå Tänkt på dej!! Håller tummarna att det går vägen denna gång!

Här är det fortfarande svårt att få in det i min hjärna att det verkligen växer ett litet liv inne i mig. Är så himla rädd att något ska gå fel! Jag antar att det är en skyddsmekanism! Hoppas jag kommer att börja våga tro..

Har det i alla fall bra ställt när jag bara behöver ringa för att få komma in för att lyssna på hjärtljuden! Varit senast idag och lyssnat!! Fina jämna starka hjärtslag !

Vikten ökat en hel del.. Redan lagt på mig 4-5kg!

Vore roligt att läsa hur ni andra har det!!

Ja visst är det helt klart svårt att fatta att man faktiskt bär på en liten. Vi ska på ultraljud nu till veckan (vecka 20), ju mer det närmar sig desto mer nervös och rent utsagt rädd blir jag för att det ska visa sig vara något fel...Jag har gått upp 2-3kg nu beroende på när under dagen jag väger mig men jag tycker fortfarande att magen är rätt liten och då börjar man ju genast fundera på om det växter som det ska...

Jag vet inte om det jag känner i magen ibland verkligen är rörelser från bebisen eller bara magen i sig som bubblar och har sig, så svårt att veta tycker jag...Vad gäller hjärtljud så köpte vi en ultraljudsmonitor från clearblue så vi lyssnar hemma var och varannan dag, så mysigt! Kan varmt rekommendera den :)
  • Varärstorken

Så fin lillaskräp! Grattis!

Jag tror också att jag har en liten pojke i magen.

Får se om jag har rätt, rul om 2 veckor.

• hoppetlever

Hej på er! Känner igen rädslan! Får för mig var och varannan dag att magen krympt, att något har hänt osv. Vi tror också att vi väntar en pojke, mest för att mannen tyckte att han såg det tydligt och så har den lille vatten i njurarna vilket tydligen var vanligast hos pojkar. Egentligen vill jag inte veta ;) Mår äntligen rätt bra. Foglossning, halsbränna, inte så mycket rörelser men så är moderkakan i framkant. Har inte gått upp något alls, men magen har exploderat i storlek.

Hoppas ni andra mår bra, vi är halvvägs nu! (Ungefär)

• GrukanGrace

Åh så underbart, är lite avis

Är själv inne på tredje försöket nu. ICIS. Håll tummarna för mig.

Kram

• tomsfru

hej hopp! va läääängesen jag skrev nåt här men är nu i vecka 27 iaf o de va svårt o se på rul:et vad de var för kön på bebisen, eventuellt en liten tjej men absolut inte säkert.... den låg o sprattla som en tok o var ur bild rätt vad det var hehe... så en livlig en i vilket fall iafTungan ute o myyycke sparkar o buffar, betydligt mer än med dottern fast jag har moderkakan i framvägg nu o hade i bakvägg med henne

• GrukanGrace

Åh så härligt. Vi väntar på att starta vårt fjärde försök nu i november.

Hoppas få känna av er lycka. Stor kram!

tomsfru skrev 2014-11-04 20:13:55 följande:

hej hopp! va läääängesen jag skrev nåt här men är nu i vecka 27 iaf o de va svårt o se på rul:et vad de var för kön på bebisen, eventuellt en liten tjej men absolut inte säkert.... den låg o sprattla som en tok o var ur bild rätt vad det var hehe... så en livlig en i vilket fall iaf o myyycke sparkar o buffar, betydligt mer än med dottern fast jag har moderkakan i framvägg nu o hade i bakvägg med henne

Svar på tråden IVF Maj 2014!