hoppetlever skrev 2014-07-30 10:15:37 följande:
Har inte kollat här på länge men fint att det verkar gå bra för er gravida! Går bra här med, förutom en helt hopplös barnmorska vilken vi bytt bort! Träffade henne för två veckor sedan, berättade att de på ivfkliniken sagt att jag (då) var 10+2 och hon tittar på mig och säger: nu är det jag som beräknar! och kommer fram till 7+6! Va f*n? Jag vet ju när jag blev gravid! Jag var där!!
Sen fick vi en kub-tid när barnet enligt mig och RMC är 14 veckor, dvs nästan förgammal för KUB (vilket inte gör oss nåt, vi vill egentligen bara se att den lever! Vi behåller oavsett!) Nästa mvc besök sen är inbokat 24 oktober! Känns ju som en evighet! Hur täta besök får ni på era mvc?
Hon frågade även om jag varit utsatt för våld i mitt liv, har någon annan fått den frågan? Blev så träffad att jag grät i 30 min. Verkar inte som att någon annan jag känner fått den frågan, därför jag undrar!
Jag hör egentligen till i Juni-tråden. Men måste bara skriva att frågan om våld är en rutinfråga. Något märklig tycker jag.
Låter som en ruskigt dålig BM. När det gäller graviditetens längd är det bara att stå på sig, den är ju väldigt absolut när det gäller IVF. Risken är ju att det är för sent för KUB i v.14.