• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • bb2014

De sa till mig att man inte flyttar eftersom man dels vet exakt befruktningsdatum och sen är ju ofta IVF bebisar mindre och det är viktigt att det är rätt när man närmar sig BF. Annars kanske man flyttar bak en graviditet när fostret egentligen är litet.

Om ens BM inte lyssnar på det ska man be dem prata med ens läkare på den klinik där man gjort IVFen.

• Småtussar

BB2014: vet du om IVF-bebisar är mindre även när de föds eller gäller det bara tidigt i graviditeten?

• GrukanGrace

Roligt att fortsätta följa er! Så glad för er skull. Själv är jag i full gång med sprutorna igen. UL i morgon så nästa vecka hoppas jag att jag ruvar igen.

Kramis på er

• bb2014
    Småtussar skrev 2014-07-31 21:41:32 följande:

BB2014: vet du om IVF-bebisar är mindre även när de föds eller gäller det bara tidigt i graviditeten?

Ja, min klinik bedriver forskning i varför IVF bebisar ofta är mindre vid födseln. Men det behöver inte vara så, att de är mindre.
  • bb2014

Var på VUL idag på min IVF-klinik och de skrev till och med ett papper att ta med till den BM som vi ska ha. Där alla datum stod plus BF och att det är ett fast datum och kontaktuppgifter om hon hade några frågor.

Så har er BM gett er en annan BF så kontakta er läkare. Det kan bli riktigt fel och farligt om man går över tiden för länge bara för att fostret är litet.

• Hoppet79

Hej hur går det för er? Hur mår ni?? Ökar ni mycket i vikt, känner ni nå rörelser??

GrukanGrace: hur går det för dig? Har såå Tänkt på dej!! Håller tummarna att det går vägen denna gång!

Här är det fortfarande svårt att få in det i min hjärna att det verkligen växer ett litet liv inne i mig. Är så himla rädd att något ska gå fel! Jag antar att det är en skyddsmekanism! Hoppas jag kommer att börja våga tro..

Har det i alla fall bra ställt när jag bara behöver ringa för att få komma in för att lyssna på hjärtljuden! Varit senast idag och lyssnat!! Fina jämna starka hjärtslag !

Vikten ökat en hel del.. Redan lagt på mig 4-5kg!

Vore roligt att läsa hur ni andra har det!!

• lillaskräp

Här är det dags för RUL på måndag! :) Har känt bebisen i en dryg vecka och gått upp 2,5 kg nu i v 18.

• GrukanGrace

Så gulligt att du frågar. Var ju så himla hoppfull satte ju tillbaka två av absoluta toppkvalitet på dag 3. Men nä. Jag fick mens på RD 11 kväll.

Så nu har jag haft mens och så får vi prova själva och så kör vi igång tredje försöket när mensen kommer.

Gläds med dig, vilken känsla, hjärtsjuks är bästa grejen )

Stor kram!

Hoppet79 skrev 2014-08-28 21:40:10 följande:

Hej hur går det för er? Hur mår ni?? Ökar ni mycket i vikt, känner ni nå rörelser??

GrukanGrace: hur går det för dig? Har såå Tänkt på dej!! Håller tummarna att det går vägen denna gång!

Här är det fortfarande svårt att få in det i min hjärna att det verkligen växer ett litet liv inne i mig. Är så himla rädd att något ska gå fel! Jag antar att det är en skyddsmekanism! Hoppas jag kommer att börja våga tro..

Har det i alla fall bra ställt när jag bara behöver ringa för att få komma in för att lyssna på hjärtljuden! Varit senast idag och lyssnat!! Fina jämna starka hjärtslag !

Vikten ökat en hel del.. Redan lagt på mig 4-5kg!

Vore roligt att läsa hur ni andra har det!!

• GrukanGrace

Åh wow! Så underbart! Hoppas att också jag snart blir gravid. Längtar så.

Att känna bubbel och rörelser i magen är magiskt.

Kram

lillaskräp skrev 2014-08-29 07:37:02 följande:

Här är det dags för RUL på måndag! :) Har känt bebisen i en dryg vecka och gått upp 2,5 kg nu i v 18.

• Småtussar

Jag är i vecka 18 och kände rörelser första gången för ca 10 dgr sen. Är omföderska, förra gången kände jag inte förrän i v 20. Magen är som ett bowlingklot... Ganska trött men i övrigt mår jag bra! Klurar och lurar på namn, killnamn är svårt tycker vi! Men om ca 2,5 v är det RUL och då ska vi fråga om kön.

Svar på tråden IVF Maj 2014!