• W Goldberg

Diskho. Varför i hela friden?

Kan någon svara mig på varför det finns kök med endast en diskho?
    Kan inte hitta någon nytta med att ha enkel ho jämfört med dubbel ho.
    Snälla gör så att jag begriper.
    Är det så enkelt att det ses som mer inne och modernt?
    Då vill jag då aldrig bli modern och inne i så fall.

Så kasta hit de positiva omdömena om enkel diskho och låt se om jag kan omvändas.

• Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?
  • Rocket Mania

Jag har hellre en stor än två mindre. Varför? För att få ordentligt med plats till det som ska handdiskas. Varför skulle det vara bättre med två hoar?

• Grande Rock

ofta handlar det om utrymme, enkelho är vanligare i små kök

It's Good But It Just Ain't Right
  • MallaL

För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra.

Rocket Mania skrev 2014-04-20 20:42:54 följande:
    Jag har hellre en stor än två mindre. Varför? För att få ordentligt med plats till det som ska handdiskas. Varför skulle det vara bättre med två hoar?

För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra. Otroligt frustrerande med bara en ho.
  • W Goldberg

Om du stoppar ner lite använd disk i en ho så kan du fortfarande använda den andra till att skala potatis, skölja ur en gryta, mm.
    Har du bara en ho så måste du diska upp det som ligger där först eller åtminstone flytta på det.

• W Goldberg
    MallaL skrev 2014-04-20 20:48:45 följande:
    För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra.
    För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra. Otroligt frustrerande med bara en ho.
    Jaa, just det. 

• W Goldberg
    Grande Rock skrev 2014-04-20 20:48:23 följande:
    ofta handlar det om utrymme, enkelho är vanligare i små kök
    Jo, kan vara i ett litet kök, men många gånger finns dom i normalstora kök har jag märkt.

• LillGris

Jag vet inte. Men jag hade aldrig velat ha en stor ho istället för två mindre. Måste vara sjukt jobbigt att diska allt först och sen skölja av det efteråt

• W Goldberg
    LillGris skrev 2014-04-20 20:55:02 följande:
    Jag vet inte. Men jag hade aldrig velat ha en stor ho istället för två mindre. Måste vara sjukt jobbigt att diska allt först och sen skölja av det efteråt
    Det också.
  • Pandamamma79

Vi har två enkel på två olika ställen i köket.

Hade klarat mig med en. Ordning och reda.

• Grande Rock

I de större köken finns det oftast en diskmaskin, då kan man diska i den istället för i ho.

It's Good But It Just Ain't Right
Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?