• W Goldberg

Diskho. Varför i hela friden?

Kan någon svara mig på varför det finns kök med endast en diskho?
    Kan inte hitta någon nytta med att ha enkel ho jämfört med dubbel ho.
    Snälla gör så att jag begriper.
    Är det så enkelt att det ses som mer inne och modernt?
    Då vill jag då aldrig bli modern och inne i så fall.

Så kasta hit de positiva omdömena om enkel diskho och låt se om jag kan omvändas.

• Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?
  • sextiotalist
    nernu skrev 2014-04-21 11:06:02 följande:
    Vilken livssituation har de varit i då? Jag tror som sagt var inte att det passar alla. Men jag tror att fler skulle trivas med det om de prövade.
    I alla lägen, småbarn, bara par och med tonåringar
  • Mon bébé 81

Nej, det finns INGET positivt med att ha endast en diskho. Ren idioti!

I vårt kök har vi en stor ho + en mini-ho. Var så när vi flyttade in, men vi kommer att göra om det så småningom och då blir det såklart dubbel-ho. 

• nernu
    sextiotalist skrev 2014-04-21 11:19:34 följande:
    I alla lägen, småbarn, bara par och med tonåringar
    Jo men jag tänker mer på hur de lever. Vi har inget att handdiska och skölja eller blötlägga så vad ska vi då ha två hoar till?
  • PinkSugar
    LillGris skrev 2014-04-20 22:07:31 följande:

Men hur gör du rent praktiskt med bara en? Haha alltså, det låter ju som en tramsig fråga, det hör jag ju. Men även om du diskar på en gång måste du ju skölja av grejerna när du diskat dem? Ställer man allt på diskbänken då och sköljer efter att man hällt ut diskvattnet?
    Diskar under rinnande vatten
  • Plopps80

Finns inget positivt med en större ho och en miniho. Vad ska man med den till? I en stor ho kan man diska kastruller och stora kärl utan att behöva vända och vrida på de. Allt annat diskas ju i maskin. Ska byta kök nu och en stor diskho är vad vi ska ha.

• Dohgon

vi har precis renoverat köket (eller ja vi håller på ännu) och jag är totalt emot bara en ho för det skulle inte funka för oss.

Jag valde en med 2x40 hoar i =) den är perfekt tycker jag trots att vi har diskmaskin också nu mer

• Cornellia

Vi funderar just nu på att byta kök. Inritat på ritningarna så har vi 2 hoar, men efter ha läst här så inser jag att en stor ho nog skulle passa oss mycket bättre. 

Att ha två hoar är ju sjukt opraktiskt om man har diskmaskin och således aldrig diskar för hand. 

• Ferenda

Har två hoar just nu men efter renovering kommer jag bara ha en diskho. Förstår själv inte varför man ska ha en extra till. Det minimala man behöver handdiska kan ju inte kräva en helt egen ho separerad från den man använder för att snabbt skölja av disk innan diskmaskin.

• nernu
    Cornellia skrev 2014-04-21 13:38:40 följande:

Vi funderar just nu på att byta kök. Inritat på ritningarna så har vi 2 hoar, men efter ha läst här så inser jag att en stor ho nog skulle passa oss mycket bättre. 

Att ha två hoar är ju sjukt opraktiskt om man har diskmaskin och således aldrig diskar för hand. 

Ja fundera på vilka behov ni har och välj utifrån det istället för vad man brukar ha. 
Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?