• W Goldberg

Diskho. Varför i hela friden?

Kan någon svara mig på varför det finns kök med endast en diskho?
    Kan inte hitta någon nytta med att ha enkel ho jämfört med dubbel ho.
    Snälla gör så att jag begriper.
    Är det så enkelt att det ses som mer inne och modernt?
    Då vill jag då aldrig bli modern och inne i så fall.

Så kasta hit de positiva omdömena om enkel diskho och låt se om jag kan omvändas.

• Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?
  • W Goldberg
    Grande Rock skrev 2014-04-20 20:59:55 följande:
    I de större köken finns det oftast en diskmaskin, då kan man diska i den istället för i ho.
    Jag vill ju gärna diska grytor och diverse andra grejor förhand då det oftast tar 2-3 måltider innan maskinen är fylld.

• W Goldberg
    Pandamamma79 skrev 2014-04-20 20:58:14 följande:
    Vi har två enkel på två olika ställen i köket.

Hade klarat mig med en. Ordning och reda.
    Klarar sig med en, det gör man om man måste, men finns det något positivt med det?
  • Grande Rock

Grytor diskar jag under rinnande vatten, trots att jag har dubbelho

It's Good But It Just Ain't Right
  • Aniiee

Jag vill bara ha en diskho! Det andra ska vara en vask.....

There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • W Goldberg
    Aniiee skrev 2014-04-20 21:08:13 följande:
    Jag vill bara ha en diskho! Det andra ska vara en vask.....
    Ja, diskho och vask då.
    Vilket som, men dubbelt var tanken.
  • Pandamamma79
    W Goldberg skrev 2014-04-20 21:06:46 följande:
    Klarar sig med en, det gör man om man måste, men finns det något positivt med det?
    Kan inte se något positivt med två så är ganska neutral vad gäller en.

Hm, man slipper städa två.

Slipper rensa två uppsättningar rör.
  • Amanda84

Det är oftare enkelho i kök som har diskmaskin - kanske för att tanken är att man inte skall behöva diska så mycket.

I Danmark är det väldigt mycket vanligare att bara ha enkelho. Innan det blev "inne" med enkelho i Sverige så hade jag faktiskt bara sett det i Danmark där alla tycktes ha det. Då tyckte jag att det var riktigt konstigt.

Kanske kan det vara så att det är vanligare internationellt med enkelho och att det genom import och/eller internationalisering därför även har blivit vanligare här?

• MallaL

Har bara en ho på landet, när man står där och diskar kommer det alltid någon med en halv kaffekopp som ska hällas ut eller en filmjölkstallrik från frukosten som måste sköljas, då får man gå ut på toan och göra det innan det går att diska, klart man vill ha en vask i närheten av diskhon!

• Rocket Mania
    MallaL skrev 2014-04-20 20:48:45 följande:
    För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra.
    För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra. Otroligt frustrerande med bara en ho.
    W Goldberg skrev 2014-04-20 20:50:32 följande:
    Om du stoppar ner lite använd disk i en ho så kan du fortfarande använda den andra till att skala potatis, skölja ur en gryta, mm.
    Har du bara en ho så måste du diska upp det som ligger där först eller åtminstone flytta på det.
    LillGris skrev 2014-04-20 20:55:02 följande:
    Jag vet inte. Men jag hade aldrig velat ha en stor ho istället för två mindre. Måste vara sjukt jobbigt att diska allt först och sen skölja av det efteråt
    Smutsig disk ställer jag i diskmaskinen, grytor osv kör jag för hand i hon. Jag ställer ytterst sällan disk på vänt utan tar hand om det på en gång. Det finns med andra ord alltid utrymme för potatisskalning, avsköljning osv
    Amanda84 skrev 2014-04-20 21:37:09 följande:
    Det är oftare enkelho i kök som har diskmaskin - kanske för att tanken är att man inte skall behöva diska så mycket.

I Danmark är det väldigt mycket vanligare att bara ha enkelho. Innan det blev "inne" med enkelho i Sverige så hade jag faktiskt bara sett det i Danmark där alla tycktes ha det. Då tyckte jag att det var riktigt konstigt.

Kanske kan det vara så att det är vanligare internationellt med enkelho och att det genom import och/eller internationalisering därför även har blivit vanligare här?
    Jag har sett det både i England och Frankrike också. Jag tycker det är väldigt fint och praktiskt.

• W Goldberg
    MallaL skrev 2014-04-20 21:44:24 följande:
    Har bara en ho på landet, när man står där och diskar kommer det alltid någon med en halv kaffekopp som ska hällas ut eller en filmjölkstallrik från frukosten som måste sköljas, då får man gå ut på toan och göra det innan det går att diska, klart man vill ha en vask i närheten av diskhon!
    Så är det.

Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?