MallaL skrev 2014-04-20 20:48:45 följande:
För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra.
För att man kan skölja av och hälla ut i den ena hon medan man diskar i den andra. Otroligt frustrerande med bara en ho.
W Goldberg skrev 2014-04-20 20:50:32 följande:
Om du stoppar ner lite använd disk i en ho så kan du fortfarande använda den andra till att skala potatis, skölja ur en gryta, mm.
Har du bara en ho så måste du diska upp det som ligger där först eller åtminstone flytta på det.
LillGris skrev 2014-04-20 20:55:02 följande:
Jag vet inte. Men jag hade aldrig velat ha en stor ho istället för två mindre. Måste vara sjukt jobbigt att diska allt först och sen skölja av det efteråt
Smutsig disk ställer jag i diskmaskinen, grytor osv kör jag för hand i hon. Jag ställer ytterst sällan disk på vänt utan tar hand om det på en gång. Det finns med andra ord alltid utrymme för potatisskalning, avsköljning osv
Amanda84 skrev 2014-04-20 21:37:09 följande:
Det är oftare enkelho i kök som har diskmaskin - kanske för att tanken är att man inte skall behöva diska så mycket.
I Danmark är det väldigt mycket vanligare att bara ha enkelho. Innan det blev "inne" med enkelho i Sverige så hade jag faktiskt bara sett det i Danmark där alla tycktes ha det. Då tyckte jag att det var riktigt konstigt.
Kanske kan det vara så att det är vanligare internationellt med enkelho och att det genom import och/eller internationalisering därför även har blivit vanligare här?
Jag har sett det både i England och Frankrike också. Jag tycker det är väldigt fint och praktiskt.