Mon bébé 81 skrev 2014-04-21 15:28:18 följande:
När jag hade två hoar så använde jag dem till allt möjligt. När diskmaskinen var full och igång så ställde jag ned disk i den ena (så att det slapp stå uppe på diskbänken och se fult ut). Samtidigt kunde man skala potatis/morötter i vasken. Andra gånger kanske jag tinade en påse räkor i kallt vatten i hon, samtidigt som jag handdiskade stekpannan i vasken. Och så blommor som fick stå i vattenbad i hon, medan man diskar/skalar i vasken. Ibland vill man låta en stor gryta stå med vatten, för att matrester ska lösas upp. Då är det väldigt smidigt att ha den i hon istället för på diskbänken (som jag använder som arbetsyta). Självklart kan man ha andra kärl och baljor om man vill det, men det tycker jag är bökigt och vatten tenderar att spridas där det inte ska vara då. Och var ska man ställa dessa baljor? På diskbänken? Matbordet? Det beror säkert på vilket liv man lever och vilka behov man har. Men jag bakar mycket, och vi har en hel del bjudningar då det kommer flera människor (vi bjuder ofta på 3-rätters då). Det blir stora mängder disk, diskmaskinen blir full och det finns behov av att snabbt diska av knivar, stekpannor och annat samtidigt som man förbereder mat och inte vill att det ska se ut som tredje världskriget i köket. Till vardags lagar vi mycket mat från grunden, och då blir det mycket hackande, blandande i bunkar, tinande av olika grejer o.s.v. Så ser vårt liv ut, och jag skulle göra mycket för en extra ho. Men ägnar man sig aldrig/sällan åt bakning och inte lagar så mycket mat från grunden så förstår jag att behovet ser annorlunda ut. Då räcker säkert diskmaskinen för tallrikar, bestick, glas och någon enstaka kastrull. Har vänner som lever av halvfabrikat/helfabrikat och som aldrig bakar. De funderar nog inte lika mycket på sin diskho som jag gör
Vi lagar ungefär allt från grunden och skulle klara oss fint med en ho, förstår inte riktigt hur du tänkte där.