• W Goldberg

Diskho. Varför i hela friden?

Kan någon svara mig på varför det finns kök med endast en diskho?
    Kan inte hitta någon nytta med att ha enkel ho jämfört med dubbel ho.
    Snälla gör så att jag begriper.
    Är det så enkelt att det ses som mer inne och modernt?
    Då vill jag då aldrig bli modern och inne i så fall.

Så kasta hit de positiva omdömena om enkel diskho och låt se om jag kan omvändas.

• Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?
  • Grande Rock
    MallaL skrev 2014-04-20 22:30:32 följande:

Jovisst har vi en balja, den sköljer vi i, eller diskar i och sköljer i diskhon beroende på vem som diskar Men det får inte plats två baljor på diskbänken, isåfall hade man ju kunnat använda diskhon som vask. Skölja under rinnande vatten är heller inget alternativ eftersom man måste spara på vatten i vårt område.
    aha, så problemet är alltså inte att det bara är en ho, det handlar om att ditt kök är för litet?
    It's Good But It Just Ain't Right
  • koas

Har en diskho, funkar bra eftersom jag bara diskar nån enstaka kastrull för hand. Den e snyggare också, rund o tar mindre plats.

• MallaL
    Grande Rock skrev 2014-04-20 22:46:45 följande:
    aha, så problemet är alltså inte att det bara är en ho, det handlar om att ditt kök är för litet?
    It's Good But It Just Ain't Right

Nej, köket är lagom och det skulle inte vara några problem alls bara det fanns en liten sköljvask vid diskhon. Det är snarare så att om det inte finns någon diskmaskin så behövs diskho + vask, finns diskmaskin kan det räcka med en ho.
  • Rasputin
    LillGris skrev 2014-04-20 20:55:02 följande:
    Jag vet inte. Men jag hade aldrig velat ha en stor ho istället för två mindre. Måste vara sjukt jobbigt att diska allt först och sen skölja av det efteråt
    Förstår inte riktigt, vad blir skillnaden mellan de två sätten? Ser verkligen inte hur arbetsbördan kan öka på grund av att du först diskar sakerna  sedan sköljer av dem.

Fördelarna med att ha endast en är att volymen kan bli större och att den tar mindre plats, utöver det ser jag inte vad skillnaden skulle kunna vara. Personligen hade jag föredragit en med större volym än två mindre, diska generellt sätt innan jag ska laga mat eller direkt efter. Alltså blir det inga problem med att disken är ivägen.
  • Rocket Mania
    Rasputin skrev 2014-04-20 23:31:36 följande:
    Förstår inte riktigt, vad blir skillnaden mellan de två sätten? Ser verkligen inte hur arbetsbördan kan öka på grund av att du först diskar sakerna  sedan sköljer av dem.

Fördelarna med att ha endast en är att volymen kan bli större och att den tar mindre plats, utöver det ser jag inte vad skillnaden skulle kunna vara. Personligen hade jag föredragit en med större volym än två mindre, diska generellt sätt innan jag ska laga mat eller direkt efter. Alltså blir det inga problem med att disken är ivägen.
    Precis så
  • Vinterankan

Jag tycker att det är bättre med 2. Handdiskar väldigt få saker men jag använder den ena hon att gömma undan smutsig disk som inte får plats i maskinen så är den andra fri för att användas. De jag vet som valt att bara ha en ho trots stort kök har då valt en jättestor ho så att man lätt kan diska ugnsplåtar och andra riktigt stora saker och det är ju väldigt praktiskt det också.

• grind

1 stor är oerhört praktiskt. Dock bör man ha 2 olika hoar på olika ställen ett kök.

Men även om man har 1 Diskho är enkel att föredra.

• grind

Jag förutsätter att folk har diskmaskin. 

• W Goldberg
    grind skrev 2014-04-21 07:17:31 följande:
    1 stor är oerhört praktiskt. Dock bör man ha 2 olika hoar på olika ställen ett kök.

Men även om man har 1 Diskho är enkel att föredra.
    Praktiskt. Men hur då?
    Är det bara praktiskt för att man kan diska stora ugnsformar där eller är det något mer som är praktiskt med det?
    Jag har alltid kunnat diska ugnsplåtarna i en dubbelho utan större besvär så jag förstår inte.
    Som sagt, kommer någon och vill skölja ur gröttallriken eller bryggkannan medan du diskar så är det ju tvärstopp. Och vill du hälla av makaronvatten så får du snällt vänta tills disken är klar.
    Det kan man ju göra bredvid varandra om man har en dubbelho.
  • Gurkan

Den so designade vårt kök tyckte nog att två hoar var en bra ide och klämde in två små som är värdelösa. Diska en plåt är nästan omöjligt. Jag hade hellre haft en stor :)

Svar på tråden Diskho. Varför i hela friden?