nernu skrev 2014-04-21 10:47:56 följande:
Vi har precis renoverat vår lägenhet och har satt in en stor enkel ho. Vi är ett ungt par och vi kommer bo här några år till och sedan flytta till hus. Vi velade länge innan vi bestämde oss. Kökssäljaren lobbade för enkel ho men det var många som tvivlade på det.
Vi trivs jättebra med enkel! Vi har en stor diskmaskin där vi diskar allt förutom knivar, grytor och plåtar. Knivar ska inte ligga i blöt och grytor är ofta så smutsiga att det inte är fräscht att spola upp vatten. Vi får plats att lägga ner en plåt eller en stor ugnsform. Supersmidigt! Nu kan vi diska utan att det skvätter över hela köket för att plåten inte kommer ner i hon.
I vårt fall är det supersmidigt och enligt vår säljare så skulle det passa många fler men man är så fast i att det bara ska vara två hoar. Jag skulle dock inte vilja ha en ho om jag var äldre och bodde i hus och hade en massa silverbestick och finglass som ska diskas för hand.
Slutsats: Enkel och dubbel kan vara olika bra beroende på olika omständigheter. Tror dock att för många avfärdar enkel ho bara för att.
Och de jag känner som har haft en ho, har ganska snabbt ändrat sig. Så där har nog din säljare fel.
De jag känner som har haft enkelho, har efter detta valt en dubbel.