• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi
    susannanilsson86 skrev 2014-08-29 09:50:06 följande:

Tack så mycket! Jag mår helt okej förutom lite foglossning, halsbränna, sammandragningar och lågt järn någon mer med lågt järn?

Jag har en 4 åring här hemma, flera med äldre barn?

Oj alltid är det ngt som gravid...tur det leder till ngt gott

Har en snart 3 åring hemma. Vill helst en lillebror säger hon. Får se om hon blir besviken :-P Tror på tjej.

• susannanilsson86
    Sillavi skrev 2014-08-29 10:30:33 följande:

Oj alltid är det ngt som gravid...tur det leder till ngt gott

Har en snart 3 åring hemma. Vill helst en lillebror säger hon. Får se om hon blir besviken :-P Tror på tjej.

ja visst är det det men mår ändå okej, hade en jobbig förra graviditet så njuter lite denna gång ändå :)

vi väntar en flicka och min son tror att det blir flicka eftersom vi köpt ett par klädesplagg  :)

Gick ditt UL bra?
  • Sillavi
    susannanilsson86 skrev 2014-08-29 10:47:43 följande:
    ja visst är det det men mår ändå okej, hade en jobbig förra graviditet så njuter lite denna gång ändå :)

vi väntar en flicka och min son tror att det blir flicka eftersom vi köpt ett par klädesplagg  :)

Gick ditt UL bra?
    Ahh då har du ngt att jämföra med. Själv hade jag en superlätt grav förra gången och nu bra fast lite mer problem. Men man hanterar det iaf.

Vi har ingen aning om vad vi väntar, vill få överraskningen på fl jadå UL gick toppen. Idag exakt en månad sen faktiskt!
  • susannanilsson86
    Sillavi skrev 2014-08-29 13:12:43 följande:
    Ahh då har du ngt att jämföra med. Själv hade jag en superlätt grav förra gången och nu bra fast lite mer problem. Men man hanterar det iaf.

Vi har ingen aning om vad vi väntar, vill få överraskningen på fl jadå UL gick toppen. Idag exakt en månad sen faktiskt!
    Jag var för nyfiken för att vänta :)

Jobbar ni alla eller har någon gått hem på ledighet precis som jag?
  • Sillavi

Jobbar 100% och hoppas göra det så länge som möjligt men med tanke att jag knappt kan gå vissa dgr så vet jag ju inte hur det blir.

Varför är du hemma?

Har ni funderat på var ni vill föda elr kvittar det?

• susannanilsson86
    Sillavi skrev 2014-08-29 13:23:26 följande:

Jobbar 100% och hoppas göra det så länge som möjligt men med tanke att jag knappt kan gå vissa dgr så vet jag ju inte hur det blir.

Varför är du hemma?

Har ni funderat på var ni vill föda elr kvittar det?

Jag är hemma på graviditetspenning pga riskarbete.

Det kvittar mig eftersom jag inte vet så mycket om varken östra eller mölndal, Är inte härifrån. 

Du då?
  • nicopej

Hej hej tjejer. Vart hos Bmsk idag o lyssnat på hjärtat. Allt såg fint ut o lagom stor mage. Lite lågt järn så började med järntabletter idag men det var väntat då jag inte äter kött. Hon skällde lite på mig dock för att jag lyfter för mycket i jobbet o överanstränger magen men så svårt... O fatta d som att man inte kan få gravidpenning mer än 60 dar innan beräknad förslossning? Men du får redan Susanna?

Jag funderar på att föda i Varberg med doula men inte hundra än. Skeptisk till både Mölndal o östra o läst så bra om Varberg.

• nicopej

Ok tack, tror inte förskolearbete räknas trots att barnen kan bli lite vilda ibland????

• susannanilsson86
    nicopej skrev 2014-08-29 19:30:37 följande:

Ok tack, tror inte förskolearbete räknas trots att barnen kan bli lite vilda ibland????

Jag har hört om folk som fått beviljat som jobbar på förskola, ansöka kan man ju göra iallafall sen får man se vad dom säger
Svar på tråden BF december 2014 - göteborg