• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sunnan

Hej allihop!
    Jag har jobbat mycket och varit ute i skärgården med vänner så har inte läst på länge - jösses vad ni har skrivit!

Jag var hos läkare på spec-MVC i veckan och fick då ett oväntat UL Så nu har jag sett att hjärtat slår och att lill-knodden rör på sig! Hur häftigt som helst. Är i v9+2 idag.

Lider med er som mår dåligt, hoppas verkligen att det blir bättre. Själv tycker jag redan att jag är piggare efter en vecka på Levaxin.

• Youwontremember

Hade det likadant, rätt mycket "mensvärk" i början som sedan bara försvann i slutet av vecka 6 ungefär om jag inte minns helt fel, trodde verkligen det var kört då men sedan började det sakta men säkert komma tillbaka framförallt på kvällarna och nu i vecka 8 (7+5 idag) så känner jag av mensvärk som aldrig förr Fick dessutom se ett hjärta ticka på i tisdags. så det är tydligen väldigt vanligt att symptom överlag kan komma och gå men hag förstår om du är orolig. ring och prata med din BM kanske? Ett svar från just BM brukar lugna mer

mlisavvas1 skrev 2014-05-31 08:20:46 följande:
    Är lite orolig, i början hade jag "mensvärk" men nu känner jag inte av de NÅGONTING bara att de hugger till ibland och att jag är trött och brösten ömma, är de vanligt? Är i vecka 6(5+5)

• marory
    mlisavvas1 skrev 2014-05-31 08:20:46 följande:
    Är lite orolig, i början hade jag "mensvärk" men nu känner jag inte av de NÅGONTING bara att de hugger till ibland och att jag är trött och brösten ömma, är de vanligt? Är i vecka 6(5+5)
    precis lika dant för mig, hade massa molnvärk från ÄL fram till vecka 6 då det försvann helt förutom ett hugg eller två ibland precis som du beskriver, men vad jag har kunnat googla mig till så är det ganska vanligt att det kommer och går sådär. och min bröst var inte ömma när jag hade molnvärk men det är de nu, så tror att allting är bra fortfarande :) nu är jag i vecka 7 (6+2) så vi är ganska nära varandra i tid också :)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag hade molvärk bara i v 5, nu får jag bara stick ibland. Känner annars inte av graviditeten men hoppas den lille lever därinne.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Tingeliiiing

I min mage drar det o sliter hur mkt som helst hela tiden och molvärk o stickningar! Ont vid blygbenet o bröstvårtorna ska vi inte ens prata. Om AJ!!!

9+0 i morgon!

• sanna82
    Limpan nr2 skrev 2014-05-27 21:52:58 följande:
    Gick in i vecka 7 idag (6+0) och har nu under kvällen till och från haft ganska kraftig "mensvärk". Läst att livmodern börjar växa nu och att det normalt att känna så. Men har ett mf i bagaget och mitt mf kändes som kraftig kraftig mensvärk och blod också såklart. Så jag tycker det är svårt att känna mig lugn även om det kan vara helt normalt.
    Fler som fått ökad molvärk när de klev in i vecka 7?!
    Ja jag upplever samma, inte kraftgt men lite blödning och värk.. Enl barnmorskan var det "normalt" första tiden.. Jag är i v 7.
  • snerkan

Åh det här har varit en hemsk natt! Sent igår kväll fick jag som en litelite mörkare flytning. Som att det skulle vara blodblandad. Har inte fått ont, mer än oron som tar död på mig!:( jag har aldrig blödit när jag varit gravid tidigare så det känns som att det är kört. Jag orkar inte detta!:( nu ska jag dessutom bege mig till jobbet för ett 13 timmars pass... var bara tvungen att skriva av mig, så frustrerande när man inget kan göra.

• Lioz

Hej alla, hoppar också in här, plussade ett starkt streck igår och enligt familjelivs beräkningar så har jag BF 28 Januari och är i v6 (5+3) nu!

En oväntad och lite plötslig grav då mitt Id kort hade gått ut utan att jag hade tänkt på det och helt plötsligt kunde jag inte hämta ut mina ppiller! 
    Men vi har pratat i 3 år om att en liten knott till (har två stycken till sedan innan) hade passat 2015 bra sedan innan. 

Mina tidigare barn är födda 07 och 11. Två Pojkar! =)) 

Har tidigare haft hyperemesis vid mina graviditeter, vilket har inneburit att jag levt på sjukhus fram till v25 ungefär. 
    Än så länge mår jag dock inte illa utan har mest känt mig väldigt svullen, ökat ca 4kg i vikt == samt ömma bröst! 

Tog blodplorv för Hypotyreos för ca 3 veckor sedan och ligger tydilgen i riskzonen, vi har det även i släkten så kommer begära levaxin redan från början nu samt vilja göra KUB test så att allt står rätt till! 

För övrigts så är jag 26 år och bor i Göteborg! 

• sourpussy
    snerkan skrev 2014-06-01 06:30:45 följande:
    Åh det här har varit en hemsk natt! Sent igår kväll fick jag som en litelite mörkare flytning. Som att det skulle vara blodblandad. Har inte fått ont, mer än oron som tar död på mig!:( jag har aldrig blödit när jag varit gravid tidigare så det känns som att det är kört. Jag orkar inte detta!:( nu ska jag dessutom bege mig till jobbet för ett 13 timmars pass... var bara tvungen att skriva av mig, så frustrerande när man inget kan göra.
    Jag hoppas verkligen att det bara var en nidblödning. Håller tummarna...
  • sourpussy
    Lioz skrev 2014-06-01 07:04:49 följande:
    Hej alla, hoppar också in här, plussade ett starkt streck igår och enligt familjelivs beräkningar så har jag BF 28 Januari och är i v6 (5+3) nu!

En oväntad och lite plötslig grav då mitt Id kort hade gått ut utan att jag hade tänkt på det och helt plötsligt kunde jag inte hämta ut mina ppiller! 
    Men vi har pratat i 3 år om att en liten knott till (har två stycken till sedan innan) hade passat 2015 bra sedan innan. 

Mina tidigare barn är födda 07 och 11. Två Pojkar! =)) 

Har tidigare haft hyperemesis vid mina graviditeter, vilket har inneburit att jag levt på sjukhus fram till v25 ungefär. 
    Än så länge mår jag dock inte illa utan har mest känt mig väldigt svullen, ökat ca 4kg i vikt == samt ömma bröst! 

Tog blodplorv för Hypotyreos för ca 3 veckor sedan och ligger tydilgen i riskzonen, vi har det även i släkten så kommer begära levaxin redan från början nu samt vilja göra KUB test så att allt står rätt till! 

För övrigts så är jag 26 år och bor i Göteborg! 
    Välkommen hit :) Jag hoppas du ska slippa hyperemesis den här gången. 
Svar på tråden BF Januari 2015