• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • emiliefridh1

Hej alla! Är det någon mer som har fått tidig mage? Är i v6 med tredje barnet och magen känns svullen och dan. Ser mest småfet ut men ändå

• MillaPo

Ja får frågande blickar på magen av grannar o jobbrkompisar men ingen har frågat rakt ut än i allafall...men så rund som ja e nu om magen så e det bara en tidsfråga innan nån frågar. Vecka 8+4 idag :)

Mannen sa med glimten i ögar att jag hade en fått en kroppsform som homer simpson ;) hihi tack för den ;)

• Lyycklig

Hej! Plussade på mors dag. Var inte väntat alls men mått lite småkonstigt ett tag :) Om jag räknat rätt är jag beräknad 27/1 -15. Har en dotter på snart 4 sen innan. Ska bli otroligt mysigt med en bebis om det nu går vägen! Jag är GBP opererad okt-12 så hoppas inte att det ställer till något. Är otroligt trött redan nu och är bara i vecka 6! :S Men det är bara att kämpa på :D

• sourpussy
    emiliefridh1 skrev 2014-05-29 18:56:09 följande:
    Hej alla! Är det någon mer som har fått tidig mage? Är i v6 med tredje barnet och magen känns svullen och dan. Ser mest småfet ut men ändå smile1.gif
    Jag har fått lite mage ändå innan men nu är den mer petig än innan, förut har jag kunnat dra in den men nu är det nästan omöjligt. Tror dock ingen kommer säga nåt, hoppas jag. Kan inte ljuga. :) 
  • sissi81
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-29 12:15:58 följande:
    Grattis och välkomna alla nya!

Jag har liksom inte kunnat smälta det här att vi ska ha ett till barn. Livet pinnar på som vanligt. Med första barnet var liksom graviditeten det enda som jag kunde tänka på, nu glömmer jag bort den då och då haha. Är det någon annan som upplevt samma skillnad med andra/tredje/fjärde/femte etc barnet?
    Ja det är mycke tankar som springer omkring i huvvet. Med tanke på vårt sena missfall sist så har jag inte tagit in detta.
    Fast mitt huvud har det. Det grubblar o planerar. Det är ju så att mina andra barn kommer att vara 11 och 12 år gamla när den lille kommer.
    Det ska bli så otroligt mysigt med en liten sladdis. Jag o barnens pappa gick isär 09 och lever idag med nya sambos. Mitt ex är min bästa vän men vi växte helt enkelt ifrån varann.

Så nu ska vi skaffa oss ett gemensamt barn jag o sambon. Helt underbart. Men sen vissa dagar kommer tanken.....men va fan sissi, ska du börja om igen med småbarnslivet nu när barnen äntligen är stora o klarar sej själva?
    Men det ska bli helt underbart faktiskt. Jag hoppas denna lilla bönan klarar sej denna gången.
  • sourpussy
    sissi81 skrev 2014-05-29 19:34:09 följande:
    Ja det är mycke tankar som springer omkring i huvvet. Med tanke på vårt sena missfall sist så har jag inte tagit in detta.
    Fast mitt huvud har det. Det grubblar o planerar. Det är ju så att mina andra barn kommer att vara 11 och 12 år gamla när den lille kommer.
    Det ska bli så otroligt mysigt med en liten sladdis. Jag o barnens pappa gick isär 09 och lever idag med nya sambos. Mitt ex är min bästa vän men vi växte helt enkelt ifrån varann.

Så nu ska vi skaffa oss ett gemensamt barn jag o sambon. Helt underbart. Men sen vissa dagar kommer tanken.....men va fan sissi, ska du börja om igen med småbarnslivet nu när barnen äntligen är stora o klarar sej själva?
    Men det ska bli helt underbart faktiskt. Jag hoppas denna lilla bönan klarar sej denna gången.
    Det låter underbart. Grattis! :)
  • Väntande

Idag har vi berättat för nästan alla! Ja, alla utom vännerna ... Så himla roligt!!! Är ju bara i vecka 6 men vi kunde inte hålla oss längre, känns som att vårt mf i februari var vår motgång och jag bara känner att det går bra nu. 8:åringen här hemma trodde oss inte, är helt i shock!

Aja, till en fråga! Någon som har koll på om man kan få ett tidigt vul om man har särskilda skäl? Fick nämligen veta att vi har tvillingar på min mammas sida!!! Ärftligt. Ingen har fått det ännu i ledet. Jag är faktiskt ganska nojig över att få veta ngt sånt stort så sent som vecka 18 typ!!! Säkert liten chans, men jag ser ett skräckscenario framför mig ...

• Förhoppningsvis

Mandis, marsmamma87 och sissi81: Fint att vi känner samma i alla fall! Det blir nog mer verkligt när det närmar sig. Känns som man har mer praktiska tankar den här gången. Förra gången hade man målsnöret vid förlossningen, nu tänker man längre än så.

• marsmamma87

Jag kan inte dölja min mage längre, är jättesvullen och jag brukar normalt ha en helt platt mage. Får många frågande blickar och nu börjar det bli dags att berätta för flera känns det som. Hittills vet våra familjer..

Jag ska på extra UL i början av juli (v14) efter det kommer vi gå ut med det till alla.

Svar på tråden BF Januari 2015