• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Nr 3 på G
    Limpan nr2 skrev 2014-05-27 21:52:58 följande:
    Gick in i vecka 7 idag (6+0) och har nu under kvällen till och från haft ganska kraftig "mensvärk". Läst att livmodern börjar växa nu och att det normalt att känna så. Men har ett mf i bagaget och mitt mf kändes som kraftig kraftig mensvärk och blod också såklart. Så jag tycker det är svårt att känna mig lugn även om det kan vara helt normalt.
    Fler som fått ökad molvärk när de klev in i vecka 7?!
    Har inte kommit så långt än men har för mig sen innan att jag hade ganska mycket "mensvärk" i början av graviditeterna men förstår din oro till fullo, hoppas att det bara är växtvärk 
  • sourpussy

Limpan nr2.. Jag känner samma. Mensvärk typ, mer neråt livmodern. Är oxå orolig men försöker slappna av. Är i v7 (6+2)
    Och mina bröst... Så jäkla tunga. Annars inget...

• Misswiren

Hej tjejer.

Ser ni snackar illamående. Är i vecka 6 och de andra 3 graviditeter har ett så kraftigt illamående infunnit sig från vecka 5-15.. ALLT har fått mig att spy. Genom att bar tänka på en big Mac spydde jag. Mineralvatten spydde jag av doften haha. Kunde inte ens kyssa min egen man längre då jag spydde av hans doft haha, låter hemskt. Hade alltid påsar i bilen som jag spydde i. Blev sjukskrivning tillslut då jag jobbade på restaurang och spydde ner golvet i köket av matosen. Så ja - lagom nervös inför detta igen. Än sålänge har jag inget alls *peppar peppar*. Dom säger att ingen graviditet är sig lik den andra, men jag är ändå förbered på de.

Men ack. Jag har ett barn i magen. Det är värt allt <3

• Misswiren

Tycker oxå de varit kul att ha en presentation av alla här.

Var man bor, ålder, antal barn sen innan och när man har BF?

Lättare att komma ihåg alla då

• snerkan
    Misswiren skrev 2014-05-27 23:01:33 följande:
    Tycker oxå de varit kul att ha en presentation av alla här. Var man bor, ålder, antal barn sen innan och när man har BF? Lättare att komma ihåg alla då

Men allt det står väl i bf datum listan?:)
  • Sudden

halloj, jag har varit på vul och fick se lilla fröet med ett tickande hjärta. lycka :)
    BF står fast vid 12/1 och den lilla var 8 mm lång. 
    Mår fortfarande fint utan illamående med blir flåsig fort och är helt däckad på morgonen. Tänkte sluta dricka kaffe helt men behöver en morgonkopp för att vakna till liv...

Aldrig hört om lägesyrsel... verkar läskigt, hoppas det går över, Väntande!

• Limpan nr2
    sourpussy skrev 2014-05-27 22:46:50 följande:

Limpan nr2.. Jag känner samma. Mensvärk typ, mer neråt livmodern. Är oxå orolig men försöker slappna av. Är i v7 (6+2)
    Och mina bröst... Så jäkla tunga. Annars inget...

Ja samma här tuuuunga bröst och väldigt ömma. Annars inget speciellt. Eller jo, väldigt trött igår. Får se om det blir samma idag.
  • Limpan nr2
    Misswiren skrev 2014-05-27 22:58:01 följande:

Hej tjejer.

Ser ni snackar illamående. Är i vecka 6 och de andra 3 graviditeter har ett så kraftigt illamående infunnit sig från vecka 5-15.. ALLT har fått mig att spy. Genom att bar tänka på en big Mac spydde jag. Mineralvatten spydde jag av doften haha. Kunde inte ens kyssa min egen man längre då jag spydde av hans doft haha, låter hemskt. Hade alltid påsar i bilen som jag spydde i. Blev sjukskrivning tillslut då jag jobbade på restaurang och spydde ner golvet i köket av matosen. Så ja - lagom nervös inför detta igen. Än sålänge har jag inget alls *peppar peppar*. Dom säger att ingen graviditet är sig lik den andra, men jag är ändå förbered på de.

Men ack. Jag har ett barn i magen. Det är värt allt <3 smile1.gif

Jag känner inte heller av något illamående, eller ja kanske lite när jag är hungrig. Jag mådde precis som dig i tidigare graviditet. Illa från att jag plussade fram till ca v.18. Spydde massor, tålde inga lukter. Tyckte att mannen min luktade illa (stackarn) Kunde liksom känna hans huddoft eller hur jag ska säga. Blev inlagd med dropp 2 ggr under den tiden.

Så ja, det känns väldigt märkligt att gå in i vecka 7 utan illamående. Antar att det bara är att försöka njuta?!
  • Misswiren
    Limpan nr2 skrev 2014-05-28 07:38:38 följande:
    Jag känner inte heller av något illamående, eller ja kanske lite när jag är hungrig. Jag mådde precis som dig i tidigare graviditet. Illa från att jag plussade fram till ca v.18. Spydde massor, tålde inga lukter. Tyckte att mannen min luktade illa (stackarn) Kunde liksom känna hans huddoft eller hur jag ska säga. Blev inlagd med dropp 2 ggr under den tiden.

Så ja, det känns väldigt märkligt att gå in i vecka 7 utan illamående. Antar att det bara är att försöka njuta?!
    Usch ja. Det är fan inget att hänga i granen.

Vi får hålla tummarna att det blir milt denna gången! Vill kunna njuta från start.

Svar på tråden BF Januari 2015