Misswiren skrev 2014-05-27 22:58:01 följande:
Hej tjejer.
Ser ni snackar illamående. Är i vecka 6 och de andra 3 graviditeter har ett så kraftigt illamående infunnit sig från vecka 5-15.. ALLT har fått mig att spy. Genom att bar tänka på en big Mac spydde jag. Mineralvatten spydde jag av doften haha. Kunde inte ens kyssa min egen man längre då jag spydde av hans doft haha, låter hemskt. Hade alltid påsar i bilen som jag spydde i. Blev sjukskrivning tillslut då jag jobbade på restaurang och spydde ner golvet i köket av matosen. Så ja - lagom nervös inför detta igen. Än sålänge har jag inget alls *peppar peppar*. Dom säger att ingen graviditet är sig lik den andra, men jag är ändå förbered på de.
Men ack. Jag har ett barn i magen. Det är värt allt <3 
Jag känner inte heller av något illamående, eller ja kanske lite när jag är hungrig. Jag mådde precis som dig i tidigare graviditet. Illa från att jag plussade fram till ca v.18. Spydde massor, tålde inga lukter. Tyckte att mannen min luktade illa (stackarn) Kunde liksom känna hans huddoft eller hur jag ska säga. Blev inlagd med dropp 2 ggr under den tiden.
Så ja, det känns väldigt märkligt att gå in i vecka 7 utan illamående. Antar att det bara är att försöka njuta?!