• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • marsmamma87
    Gweny skrev 2014-06-01 10:11:32 följande:

Hej, Jag är så glad att få komma in till er här!! smile2.gif
    Plusade i förrgår, kom ett starkt plus och igår tog vi ett digitalt som visade gravid 3+!! Har haft lååånga cykler, så svårt att veta exakt, men tror jag är i v 6, ska ringa min gyn imorgon. Vi har försökt i 1 år, och skulle börja med behandling, så detta känns helt fantstiskt. smile1.gif

Grattis!!! :)
  • snerkan
    Sunnan skrev 2014-06-01 07:32:28 följande:
    Jag har varit helt förskonad från blödningar och jag lider med dig, men en så liten blödning som du beskriver borde ju inte vara någon fara! v8+2 - borde det inte vara så att du "skulle" ha mens nu om du hade följt din vanliga cykel? Det är ju vanligt att man får helt ofarliga blödningar då.

Ja men så kanske det kan vara! Måste räkna på det!:)
  • snerkan
    Sunnan skrev 2014-06-01 07:32:28 följande:
    Jag har varit helt förskonad från blödningar och jag lider med dig, men en så liten blödning som du beskriver borde ju inte vara någon fara! v8+2 - borde det inte vara så att du "skulle" ha mens nu om du hade följt din vanliga cykel? Det är ju vanligt att man får helt ofarliga blödningar då.

Tack för att du uppmärksammade mig på detta! Det var ju exakt på dagen när jag skulle haft mens egentligen. Känner mig mycket lugnare nu!:) dels för att det inte kommit något mer o mycket för att jag fått en förklaring!:)
  • Limpan nr2

Tänkte bara höra om ni andra har fått några cravings?

Jag har börjat må väldigt illa och det är svårt att hitta något som jag faktiskt är sugen på. Mår ju bäst om jag typ äter något hela tiden.

Det jag brukar tycka om går inte alls hem.

Något som jag blev toksugen på precis nu är ris med sötsur sås, kan även tänka mig kinamat. Så bara att passa på :p

• Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-06-01 16:11:06 följande:

Tack för att du uppmärksammade mig på detta! Det var ju exakt på dagen när jag skulle haft mens egentligen. Känner mig mycket lugnare nu!:) dels för att det inte kommit något mer o mycket för att jag fått en förklaring!:)
    Samma för mig kom en liten blödning samma dag som jag skulle haft min mens blev rädd o åkte o kollade o hjärtat slog och allt såg fint ut! Så tror inte du behöver oroa dig
  • Limpan nr2

Fy för blödningar!! Det är verkligen inget man vill se under tiden som gravid. Jag fick som lite bruna/beiga flytningar efter sex. Har lugnat ner sig men känns inge skoj.

Om man inte har ont när blödningen kommer är det nog bra. Men helst vill man ju bara åka in och få kolla att allt står rätt till!

• Gweny

Ja uch, man blir så stressad när det kommer blod. Vet jag fick det när jag väntade min pojke i v12. Var ju först så glada att man kommit till den gränsen, men så hände detta...vi åkte in och trodde det var mf, men var bara en ofarlig blödning, såån lättnad.  

• Angelicabritt

Hej hej! Vi har plussat , V 8+1

med BF 9 januari, mitt andra och sambons första. Dottern är 4 år så det är ett efterlängtat syskon. :) nån mer som har en hemsk smak i munnen efter måltider? Inget hjälper. Tips mottages gärna! :)

Angelica

• Libbye
    Angelicabritt skrev 2014-06-01 17:36:54 följande:
    Hej hej! Vi har plussat , V 8+1 med BF 9 januari, mitt andra och sambons första. Dottern är 4 år så det är ett efterlängtat syskon. :) nån mer som har en hemsk smak i munnen efter måltider? Inget hjälper. Tips mottages gärna! :) Angelica

Tuggummi funkar för mig, både förra graviditeten och även den här. Har du en favoritsmak kan du kanske välja en annan, jag kan inte med min förra favorit eftersom jag förknippar den med illamående. Hade i princip alltid en halv bit i munnen som jag tuggade när jag inte åt mat, mackor, kex osv... En halv bit pga en hel köndes för stort i munnen! Hoppas man slipper det lite den här gången...
  • anyword

Hej! Jag kanske får vara med här!

Plusade förra onsdagen, är nu i vecka 6+0 tror jag (har lite svårt med veckorna). Har också haft lite bruna flytningar och är verkligen jätteorolig, vågar inte riktigt hoppas på den här bebisen än men den skulle vara så välkommen! Kan inte tänka på något annat än risken för missfall nu bara, känns jättetungt. 

Kämpar med konstiga cravings och illamående (har just avslutat en sallad bestående av körsbärstomater och saltgurka, mycket lyckad kombination faktiskt!). Annars blir det mycket popkorn och oliver, även till frukost. Blev också väldigt sugen på kinamat när jag läste här i tråden, såna där friterade räkor med sötsur sås!

Svar på tråden BF Januari 2015