• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • skomakarfrun

Hej här är en till med bf i januari. Mitt andra barn. Är i v 6+4 nu enligt min egna lilla uträkning. Enligt sista mens är jag typ i v 8+0 eller så. Men nånstans däremellan ligger jag. Räknar på det kortaste för att gardera mig.

Bf 20/1

Har typ alla symtomen man kan ha, ömma bröst, illamående, yrsel, molvärk i magen, trög i magen, svullen i magen, konstig smak i munnen. Cravings efter citrus och lakrits men mest avsmak för allt annat. Mackor går bra. Supertrött och sover mest bort hela dagarna.

Tycker synd om make och barn som har en väldigt tråkig fru/mamma just nu. Tur att man vet att det ger med sig, men ändå... 4 v kvar av denna skit :/

Är dessutom rätt så orolig för mf/ma, allt gick ju så bra förra gången liksom...

• Limpan nr2
    anyword skrev 2014-06-01 17:52:16 följande:

Hej! Jag kanske får vara med här!

Plusade förra onsdagen, är nu i vecka 6+0 tror jag (har lite svårt med veckorna). Har också haft lite bruna flytningar och är verkligen jätteorolig, vågar inte riktigt hoppas på den här bebisen än men den skulle vara så välkommen! Kan inte tänka på något annat än risken för missfall nu bara, känns jättetungt. 

Kämpar med konstiga cravings och illamående (har just avslutat en sallad bestående av körsbärstomater och saltgurka, mycket lyckad kombination faktiskt!). Annars blir det mycket popkorn och oliver, även till frukost. Blev också väldigt sugen på kinamat när jag läste här i tråden, såna där friterade räkor med sötsur sås!

Haha ja just de där friterade räkorna med sötsursås som jag är sugen på ;)
  • snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 16:25:52 följande:
    Samma för mig kom en liten blödning samma dag som jag skulle haft min mens blev rädd o åkte o kollade o hjärtat slog och allt såg fint ut! Så tror inte du behöver oroa dig

Tack hörrni!:) Ja nu känns det bättre!:) verkar vara så många som varit med om liknande:) var ju in i måndags o såg hjärtat o gjorde även vul 2v före det, o ska göra ett efter midsommar så kände att jag kan ju inte ringa om ännu ett:p tackolov känns det inte som det behövs nu:) Klart man ät orolig men det släpper inte trots att jag sett det lilla pyret.
  • anyword
    snerkan skrev 2014-06-01 18:31:26 följande:

Tack hörrni!:) Ja nu känns det bättre!:) verkar vara så många som varit med om liknande:) var ju in i måndags o såg hjärtat o gjorde även vul 2v före det, o ska göra ett efter midsommar så kände att jag kan ju inte ringa om ännu ett:p tackolov känns det inte som det behövs nu:) Klart man ät orolig men det släpper inte trots att jag sett det lilla pyret.
    Usch, nä jag har googlat som en galning och det känns som man bara hittar en massa trådar där flytningar slutat illa! Trots att jag själv är läkare och VET att det inte är någon fara tar oron verkligen överhanden (just bruna flytningar i tidig graviditet är en typisk obs/gyn tentafråga på läkarprogrammet, rätt svar är alltid "ge lugnande besked").

Har inte vågat gå på VUL ännu, har lovat mig själv att jag ska hålla mig tills mitt planerade besök och försöker tänka att från och med nu är det här nya lilla livet lite ur mina händer, det finns inget jag kan göra för att kontrollera det. Men det är svårt!
  • Gweny

Välkommen alla! Är vi många nya. väntar mitt 3e och sambons 1a, så är spännande!

• Tingeliiiing

Nån mer än jag som är enormt svullen dygnet runt?!

Ganska jobbigt när folk frågar o man måste svara bara v 10 haha!

Kanske för att det är 3e barnet!

• Tingeliiiing
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 20:32:25 följande:

Nån mer än jag som är enormt svullen dygnet runt?!

Ganska jobbigt när folk frågar o man måste svara bara v 10 haha!

Kanske för att det är 3e barnet! phpIb74Kc86385.jpg

Oj upp o ner
  • anyword
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 20:34:09 följande:
    Oj upp o ner 
    Jag är bara i v 8 och tycker redan brallorna sitter tight, inte lika svullen som du men tycker att det syns! Men det kanske bara är lite fett, vad vet jag... 
  • Tingeliiiing
    anyword skrev 2014-06-01 20:46:20 följande:
    Jag är bara i v 8 och tycker redan brallorna sitter tight, inte lika svullen som du men tycker att det syns! Men det kanske bara är lite fett, vad vet jag... 
    Lite jobbigt tycker jag då barnet nu ändå bara är nån cm eller två haha...
  • anyword
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 20:48:07 följande:
    Lite jobbigt tycker jag då barnet nu ändå bara är nån cm eller två haha...
    Haha, tänker detsamma! Är detta verkligen bebisen eller är det all glass? Antar att det är livmodern som växer och sväller också!
Svar på tråden BF Januari 2015