• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Masken80

Nu ska jag också äntligen ge igen mig ett livstecken efter flera års frånvaro från Familjeliv, men de senaste veckorna har jag allt varit inne och läst i januaritrådarna där jag skulle platsa mycket bra;) Är i väg påbröllopsresa så vore bra om någon vänlig själ kunde lägga in mig med bf 13 jan, 34 år, mitt tredje barn men makens första - bor i Göteborgsområdet och har väl mer eller mindre nu smält att vi faktiskt trots allt ska skaffa en gemensam... Det var planerat men tog sig på första riktiga försöket så det kändes både och när jag plussade den 7 maj:) har fått alla symtom man kan ha den här gången med ömma bröst sedan en vecka innan bim, illamående har jag varit hela bröllopsresan (hur tänkte vi;), och så här trött har jag aldrig varit i hela mitt liv- dessutom syns det redan lite grann om man vet om det så återstår att se om det är en eller två, ska på inskrivning den 11 juni men var på jättetidigt vul innan vi reste iväg pga hugg i höger sida - kollade bara så det inte var ett utomkveds men det var för tidigt att se hjärtat slå då. Nu blev det långt när jag väl skrev !

• snerkan
    sourpussy skrev 2014-06-01 07:12:58 följande:
    Jag hoppas verkligen att det bara var en nidblödning. Håller tummarna...

Ja.. nidblödning kan det nog inte vara eftersom jag är i v 8+2. Men hoppas innerligt att lilla pyret lever! Jag orkar bara inte börja om igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Usch.
  • Masken80

Har också haft en orolig natt med jättemycket molvärk men däremot inget blod så så länge det håller sig borta hoppas jag att allt är som det ska

• Sunnan
    snerkan skrev 2014-06-01 07:24:45 följande:

Ja.. nidblödning kan det nog inte vara eftersom jag är i v 8+2. Men hoppas innerligt att lilla pyret lever! Jag orkar bara inte börja om igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Usch.
    Jag har varit helt förskonad från blödningar och jag lider med dig, men en så liten blödning som du beskriver borde ju inte vara någon fara! v8+2 - borde det inte vara så att du "skulle" ha mens nu om du hade följt din vanliga cykel? Det är ju vanligt att man får helt ofarliga blödningar då.
  • snerkan
    Masken80 skrev 2014-06-01 07:26:32 följande:
    Har också haft en orolig natt med jättemycket molvärk men däremot inget blod så så länge det håller sig borta hoppas jag att allt är som det ska

Ja det är jätte jobbigt.. när man bara kan hoppas och vänta. Önskar jag hade ett vul inbokat i nästa vecka. Men som det är tänkt nu får jag vänta tills strax efter midsommar.
  • Waimea
    Masken80 skrev 2014-06-01 07:24:38 följande:
    Nu ska jag också äntligen ge igen mig ett livstecken efter flera års frånvaro från Familjeliv, men de senaste veckorna har jag allt varit inne och läst i januaritrådarna där jag skulle platsa mycket bra;) Är i väg påbröllopsresa så vore bra om någon vänlig själ kunde lägga in mig med bf 13 jan, 34 år, mitt tredje barn men makens första - bor i Göteborgsområdet och har väl mer eller mindre nu smält att vi faktiskt trots allt ska skaffa en gemensam... Det var planerat men tog sig på första riktiga försöket så det kändes både och när jag plussade den 7 maj:) har fått alla symtom man kan ha den här gången med ömma bröst sedan en vecka innan bim, illamående har jag varit hela bröllopsresan (hur tänkte vi;), och så här trött har jag aldrig varit i hela mitt liv- dessutom syns det redan lite grann om man vet om det så återstår att se om det är en eller två, ska på inskrivning den 11 juni men var på jättetidigt vul innan vi reste iväg pga hugg i höger sida - kollade bara så det inte var ett utomkveds men det var för tidigt att se hjärtat slå då. Nu blev det långt när jag väl skrev !

Välkommen tillbaka
  • marsmamma87
    Lioz skrev 2014-06-01 07:04:49 följande:

Hej alla, hoppar också in här, plussade ett starkt streck igår och enligt familjelivs beräkningar så har jag BF 28 Januari och är i v6 (5+3) nu!

En oväntad och lite plötslig grav då mitt Id kort hade gått ut utan att jag hade tänkt på det och helt plötsligt kunde jag inte hämta ut mina ppiller! 
    Men vi har pratat i 3 år om att en liten knott till (har två stycken till sedan innan) hade passat 2015 bra sedan innan. 

Mina tidigare barn är födda 07 och 11. Två Pojkar! =)) 

Har tidigare haft hyperemesis vid mina graviditeter, vilket har inneburit att jag levt på sjukhus fram till v25 ungefär. 
    Än så länge mår jag dock inte illa utan har mest känt mig väldigt svullen, ökat ca 4kg i vikt == samt ömma bröst! 

Tog blodplorv för Hypotyreos för ca 3 veckor sedan och ligger tydilgen i riskzonen, vi har det även i släkten så kommer begära levaxin redan från början nu samt vilja göra KUB test så att allt står rätt till! 

För övrigts så är jag 26 år och bor i Göteborg! 

Välkommen och grattis :)

Hoppas att du slipper må dåligt denna gång. Jag hade hypernesis min förra grav och har fått det igen denna men MYCKET lindrigare.

Är också 26 från Göteborg :)
  • Gweny

Hej, Jag är så glad att få komma in till er här!!
    Plusade i förrgår, kom ett starkt plus och igår tog vi ett digitalt som visade gravid 3+!! Har haft lååånga cykler, så svårt att veta exakt, men tror jag är i v 6, ska ringa min gyn imorgon. Vi har försökt i 1 år, och skulle börja med behandling, så detta känns helt fantstiskt.

• Gweny
    Lioz skrev 2014-06-01 07:04:49 följande:
    Hej alla, hoppar också in här, plussade ett starkt streck igår och enligt familjelivs beräkningar så har jag BF 28 Januari och är i v6 (5+3) nu!

En oväntad och lite plötslig grav då mitt Id kort hade gått ut utan att jag hade tänkt på det och helt plötsligt kunde jag inte hämta ut mina ppiller! 
    Men vi har pratat i 3 år om att en liten knott till (har två stycken till sedan innan) hade passat 2015 bra sedan innan. 

Mina tidigare barn är födda 07 och 11. Två Pojkar! =)) 

Har tidigare haft hyperemesis vid mina graviditeter, vilket har inneburit att jag levt på sjukhus fram till v25 ungefär. 
    Än så länge mår jag dock inte illa utan har mest känt mig väldigt svullen, ökat ca 4kg i vikt == samt ömma bröst! 

Tog blodplorv för Hypotyreos för ca 3 veckor sedan och ligger tydilgen i riskzonen, vi har det även i släkten så kommer begära levaxin redan från början nu samt vilja göra KUB test så att allt står rätt till! 

För övrigts så är jag 26 år och bor i Göteborg! 
    Om mina beräkningar är riktiga, så har jag BF 29/1, men har för  två veckor sen börjat med levaxin precis, då mina värden var för höga. Men då visste vi inte att jag hade blivit gravid, så är såklart lite orolig nu. Ska ringa läkaren på måndag. 
Svar på tråden BF Januari 2015