• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-29 12:15:58 följande:
    Grattis och välkomna alla nya! Jag har liksom inte kunnat smälta det här att vi ska ha ett till barn. Livet pinnar på som vanligt. Med första barnet var liksom graviditeten det enda som jag kunde tänka på, nu glömmer jag bort den då och då haha. Är det någon annan som upplevt samma skillnad med andra/tredje/fjärde/femte etc barnet?

Känner precis samma. Blir andra barnet för mig, och jag kommer knappt ihåg att jag är gravid. Med första barnet var jag totalt uppslukad av graviditeten och allt ikring men nu rullar det bara på. Jag tycker dock det är ganska skönt. Men hoppas att man kan få lite mer känsla när magen växer och man känner sparkar. Nu är jag knappt ens orolig utan mer lite likgiltig även om det ska bli spännande.
  • sargr

hej allihop. 
    kommer gå ur denna grupp nu då det slutade i ett andra missfall för vår del. var på vul i tisdags och då såg han bara en hinnsäck som var i v 5 för liten för att jag skulle ha testat pos för fyra veckor sen. började blöda igår och sen fick jag bekräftat missfall på gynakuten. hoppas det slutar lyckligt för er andra Hjärta

• Kimsan

Hej hej. Hoppar in här om det är ok. Väntar vårt andra barn som beräknas komma i mitten på januari, är i v8 (7+2) idag.

• Duochjag
    sargr skrev 2014-05-30 09:06:54 följande:
    hej allihop.  kommer gå ur denna grupp nu då det slutade i ett andra missfall för vår del. var på vul i tisdags och då såg han bara en hinnsäck som var i v 5 för liten för att jag skulle ha testat pos för fyra veckor sen. började blöda igår och sen fick jag bekräftat missfall på gynakuten. hoppas det slutar lyckligt för er andra 

Så tråkigt :(. All lycka till när ni är redo att försöka igen! Kram
  • Duochjag

Jag är faktiskt väldigt medveten om att jag är gravid denna gången också men ibland kan det komma för mig extra mycket, jag är GRAVID vi ska ha ett till BARN ! Då är det lite svårt att fatta. Läser om hur dåligt så många mår nuni början och försöker njuta av att jag har så få symptom. Börjar känna av foglossningen igen liiite i vissa rörelser, svullen och lite mensvärk ibland. Kissar jätteofta.. Och hård i magen :( det minns jag inte från förra gången. Behöver gå på toa men när jag väl går händer inget... Frustrerande! Någon som har tipps mot det? Försöker dricka plommonjuice ibland och det hjälper väl lite.

• Duochjag

Just det, ett annat konstigt symptom är att det som hettar i magen ibland... Inget farligt hoppas jag :/

• Misswiren

Godmorgon alla glada, horomonfulla töser.

Detta är mitt 3:e barn, men för min del är jag lika ivrig som med de andra. Läser här varje dag, läser gravidböcker, följer veckorna osv osv. Önskar jag inte vore så, då tiden antagligen känns snabbare, hehe. Men detta är vår sista och vill njuta varenda sekund

På tal om magar så är de inte klokt hur min mage ser ut. Har jätteplatt mage egentligen, men nu är de stor och svullen, hela vägen.

Tarmar, luft - ja gud vet vad. Ser ut att vara i 6:e månaden.. Jättesvårt hålla hemligt för folk. Ikväll har vi grillkväll med alla systrar och föräldrar.. Får bära nåt fluffigt :-P

Är bara i vecka 7..

• maarny

Någon som ökat i vikt än? Jag har +2,5KG :( äter nästan hela tiden för att slippa må illa så det är ju förklaringen. Hoppas verkligen illamåendet försvinner snart.

Svar på tråden BF Januari 2015