• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Gweny

Jag är också hungrig! Kan nyss ha ätit och sen bli hungrig snabbt igen!

• Gweny

KUB-test är inget farligt för fostret va? Är vid fostervattensprov det är risk för mf va?

• mariaheterjag

Jag är också hungrig. Men inte på riktig mat! Utan på mackor, yoghurt och sötsaker. Går och småäter mycket när jag är hemma, men lunch och middag har jag svårt att få i mig.

Det värsta är att jag lovat mig själv denna gång att inte gå upp något mer än själva bebisen. Förra gången hade jag 7 kg extra som tog låååång tid att bli av med.

• Sagolina

Jag vill också småäta hela tiden, för att hålla illamåendet under kontroll. Som tur är det mest frukt och vatten/mineralvatten med citronsmak som jag vill ha, blir att köpa hem mycket av båda, så att jag håller mig borta från onyttigheter. Har en hel del övervikt, så vill helst inte gå upp någonting extra... Har ännu kvar 4kg av de extra kilona jag gick upp då jag väntade sonen och åt en massa onyttigt. Denna gång ska jag försöka att absolut inte gå upp över 7kg, men det kommer inte bli lätt.

Gweny: kub är bara ett vanligt blodprov och ett ultra, så ingenting farligt:)

• sourpussy
    Gweny skrev 2014-06-02 12:08:36 följande:
    KUB-test är inget farligt för fostret va? Är vid fostervattensprov det är risk för mf va?
    Nej det är inget farligt med CUB, fostervattensprov och moderkaksprov kan riskera missfall, liten risk men den finns. 
  • Lioz
    Gweny skrev 2014-06-01 10:13:25 följande:
    Om mina beräkningar är riktiga, så har jag BF 29/1, men har för  två veckor sen börjat med levaxin precis, då mina värden var för höga. Men då visste vi inte att jag hade blivit gravid, så är såklart lite orolig nu. Ska ringa läkaren på måndag. 
    har bara läst en massa skräckhistorier om skador på fostret om man har hypotyreos och är gravid, så är sjukt nojjig å llängtar till VUL!
  • mlisavvas1

Känns som jag tagit ut segern i förskott som varit as nöjd me att slippa illamående, ja jo tjena har mått som ett as senaste dagarna kan inte göra någonting ???? inget hjälper!

• Sunnan
    Lioz skrev 2014-06-02 12:55:58 följande:
    har bara läst en massa skräckhistorier om skador på fostret om man har hypotyreos och är gravid, så är sjukt nojjig å llängtar till VUL!
    Obehandlad/underbehandlad hypothyreos ger ffa mental utvecklingsstörning som inte syns på något ultraljud. Men med Levaxin och den kontroll man har i Sverige är risken väldigt liten för att fostret ska ta skada, speciellt när sjukdomen är känd eller upptäcks tidigt.
  • Nr 3 på G
    Imorgon ska jag ringa min BM, missade telefontiden idag, hoppas att hon kan fixa så jag får komma iväg och göra ett VUL för under helgen har jag haft som flytningar med blodstrimmor i, förhoppningsvis är det lugnt men måste få kollat annars vet jag inte vad jag ska göra, blir nipprig av att gå och oroa mig hela tiden. 

Har varit i Stockholm under helgen och sprungit rundor på Skansen, burit barn och väskor och varit allmänt småstressad så jag hoppas att det är det som är boven men OM (hoppas verkligen inte) det nu har gått åt skogen igen så vill jag veta det oxå och kunna få en skrapning direkt, mina 2 senaste MF har ju slutat med sjukhus till sist ändå så då är det lika bra att få det gjort
  • Gweny
    Lioz skrev 2014-06-02 12:55:58 följande:
    Jag har också läst runt om det, man blir verkligen nojig!! Idag ringde iallafall läkaren och jag berättade att jag var gravid, så hon satte in att jag ska äta 100 from idag(ätit 50 i 2v) och så ska jag ta blodprov var 4e vecka hela graviditeten nu. Hoppas verkligen det ska gå bra.

Hoppas det kommer gå bra för oss båda!
Svar på tråden BF Januari 2015