• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing
    anyword skrev 2014-06-01 20:57:42 följande:
    Haha, tänker detsamma! Är detta verkligen bebisen eller är det all glass? Antar att det är livmodern som växer och sväller också!
    Så äre nog Hahaha ja det är nog min nya mentalitet.. Jag är gravid så jag får äta haha

Lär ju bli en riktig kalas kula
  • Gweny

När har ni andra varit på inskrivning? Eller väntar ni? Ringde min MVC nu, kunde få tid redan på torsdag, men var till en BM, jag inte är så förtjust i, så tog en tid nästa vecka istället till en annan.

• Väntande
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 20:32:25 följande:

Nån mer än jag som är enormt svullen dygnet runt?!

Ganska jobbigt när folk frågar o man måste svara bara v 10 haha!

Kanske för att det är 3e barnet! phpIb74Kc86385.jpg

Jag går in i vecka 7 imorgon å jag är lika stor som på din bild ... Och det är liksom mitt på dagen också så det går ju inte å dölja!

Måste ju vara vatten eller tarmarna som svullnat upp?? Finns ju inte så mkt där inne som tar plats ännu tänker jag :P

Jag har tagit mått ganska regelbundet innan jag blev gravid för att se resultat av min träning, man blir ju lite sugen att kolla nu hur det ser ut ... Är ganska säker på att mina lår ökat ett par cm för alla byxor är små som satan!
  • sourpussy

Idag var vi på inskrivning, Älskar min BM, så himla go! Känns så sjukt bra...
    Men... Ska ni göra CUB? Min sambo vill gärna, han är livrädd för avvikelser osv... för mig kvittar det. Jag vill ha barnet, oavsett. 
    Hur tänker ni????? 

• Sunnan
    sourpussy skrev 2014-06-02 09:57:28 följande:
    Idag var vi på inskrivning, Älskar min BM, så himla go! Känns så sjukt bra...
    Men... Ska ni göra CUB? Min sambo vill gärna, han är livrädd för avvikelser osv... för mig kvittar det. Jag vill ha barnet, oavsett. 
    Hur tänker ni????? 
    Vi ska göra KUB, men vi har också pratat mycket om det och är helt överens om hur vi ska göra om vi skulle få ett tråkigt besked. 
    Om du vill behålla under alla omständigheter och han inte vill det så måste ni prata först så att ni inte sitter där med information som ni inte vet vad ni ska göra med sedan!
  • sourpussy
    Sunnan skrev 2014-06-02 10:13:05 följande:
    Vi ska göra KUB, men vi har också pratat mycket om det och är helt överens om hur vi ska göra om vi skulle få ett tråkigt besked. 
    Om du vill behålla under alla omständigheter och han inte vill det så måste ni prata först så att ni inte sitter där med information som ni inte vet vad ni ska göra med sedan!
    Hur gammal är du? Jag är ju "bara" 31... men jo, vi ska prata om det. Som du säger, jag vill att vi ska prata om resultatet innan testet. 
  • Sunnan
    sourpussy skrev 2014-06-02 10:20:00 följande:
    Hur gammal är du? Jag är ju "bara" 31... men jo, vi ska prata om det. Som du säger, jag vill att vi ska prata om resultatet innan testet. 
    Jag är "bara" 30, så åldersmässigt har vi ingen hög risk, men den är ju inte obefintlig heller.
  • Väntande

Någon mer som har otröstlig hunger??? Och isf hur hanterar ni det?

Det är jätte jobbigt för det känns som att jag inte ätit på en hel dag när det bara gått någon timma ... Äter en stor frukost vid 8.00 och när klockan är 10.00 så är jag aphungrig! Så jag försöker ta ett litet mellanmål, typ frukt eller så. Men nu när klockan är 11.00 så känner jag dödshungern igen :/ sen fortsätter det så hela dagen!

• Sagolina

På måndagen har jag inskrivning hos bm. Egentligen känns inte inskrivningen så viktig, men däremot väntar jag massor på första ultrat i v12. "Bara" runt 3 veckor dit nu:)

Har varit illamående den senaste veckan nu och även om det är jobbigt, så känns det samtidigt skönt att ha något symtom!

• Almagest
    Väntande skrev 2014-06-02 11:08:54 följande:
    Någon mer som har otröstlig hunger??? Och isf hur hanterar ni det?

Det är jätte jobbigt för det känns som att jag inte ätit på en hel dag när det bara gått någon timma ... Äter en stor frukost vid 8.00 och när klockan är 10.00 så är jag aphungrig! Så jag försöker ta ett litet mellanmål, typ frukt eller så. Men nu när klockan är 11.00 så känner jag dödshungern igen :/ sen fortsätter det så hela dagen!
    Ja, jag med... Känns som recept på att gå upp 30 kg eller så. Galet hungrig hela tiden, coh när jag inte äter så mår jag illa!
Svar på tråden BF Januari 2015