• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MammaÄrJag

Hej , tar ett skutt in här i denna tråden jag med. Jag är en tjej från Halland , 26 år och väntar barn nr 3 :). Plussade i helgen , och ska vara i vecka 5 (4+5 ) och har BF 29/1 . Har i tidigare graviditeter haft ganska tidiga symptom som illamående , trött , ömma bröst och mer kissnödig än vanligt. Men än så länge så håller illamåendet sig borta ganska så bra. Känner lite smått om jag blir alltför hungrig. Känner mig en aning tröttare också. Men symptom som visar sig mest just nu är att jag springer på toa stup i kvarten samt har humörsvängningar där jag känner mig gråtfärdig ena stunden och nästa så är jag irriterad ???? .

• sourpussy
    Nr 3 på G skrev 2014-05-28 22:28:51 följande:
    v 6 och har humörsvängningar som heter duga, kan börja lipa över ingenting för att i nästa sekund explodera över ingenting Tungan ute och idag försvann den lilla kondition jag hade tur att det ofta blir bättre igen efter några veckor.

En kompis kompis fick sin "lilla" son idag...håll i er...5 640 g och 59 cm lång knappt man kan kalla honom bebis Hjärta
    Sweet lord... Det var ingen liten kille Glad
  • Nr 3 på G
    sourpussy skrev 2014-05-29 06:44:49 följande:
    Sweet lord... Det var ingen liten kille Glad
    Nää inte direkt Flört vaginal förlossning med ett par stygn bara som resultat, kvinnokroppen är otrolig Hjärta
  • Madelene93

Hej Mammaärjag jag plussade också i helgen är på V6 (5+0) bf 30/1 precis samma symtom som dig.b

• MammaÄrJag
    Madelene93 skrev 2014-05-29 11:10:47 följande:

Hej Mammaärjag jag plussade också i helgen är på V6 (5+0) bf 30/1 precis samma symtom som dig.b phpf5elIB24900.jpg

Grattis Madelene ! :)
  • Förhoppningsvis

Grattis och välkomna alla nya!

Jag har liksom inte kunnat smälta det här att vi ska ha ett till barn. Livet pinnar på som vanligt. Med första barnet var liksom graviditeten det enda som jag kunde tänka på, nu glömmer jag bort den då och då haha. Är det någon annan som upplevt samma skillnad med andra/tredje/fjärde/femte etc barnet?

• Mandis
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-29 12:15:58 följande:

Jag har liksom inte kunnat smälta det här att vi ska ha ett till barn. Livet pinnar på som vanligt. Med första barnet var liksom graviditeten det enda som jag kunde tänka på, nu glömmer jag bort den då och då haha. Är det någon annan som upplevt samma skillnad med andra/tredje/fjärde/femte etc barnet?

Jag känner precis likadant! När jag var gravid med första barnet så började jag kolla på babysaker direkt och tänkte verkligen hela tiden på graviditeten. Den här gången så är det precis som du skriver, livet rullar på och jag tänker inte alls mycket på graviditeten. Man kanske kommer fatta mer när magen börjar komma och så?
  • marsmamma87
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-29 12:15:58 följande:

Känner likadant .. Är bara illamåendet som påminner mig då och då:) skönt på nåt vis, känns som dessa månader kommer gå fort den här gången. Går redan in i vecka 10 imorgon, tyckte jag plussade nyss!
Svar på tråden BF Januari 2015