• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee
    Gweny skrev 2014-06-03 13:15:39 följande:

Vad skönt att det såg bra ut! Vilken vecka? smile1.gif
    V8+2 :)
  • sourpussy

Lidola.. Frukosten...mmmm längtar hela dygnet efter frukost. :) just nu äter jag morotsbröd med leverpastej, juice och te med mjölk och en tallrik lättfil. Älskar frukost

• Gweny

Lidola>> gällande frukost varierar det väldigt för mig. Smörgås, cornflakes, smoothie osv, däremot blir det snarare flera små frukostar nu förtiden...hungrig jämt.

• MillaPo
    escapee skrev 2014-06-03 10:35:45 följande:
    Jag fick komma in direkt till gyn idag! För en kontroll då ja haft ont ett tag.

Fick göra ett vul. Allt såg bra ut :) hjärtat tickade och allt såg helt normalt ut :)!!! Skönt!

Skönt att det såg bra ut! Grattis :)
  • sourpussy

Idag sa min kund: jävlar vilka lökar du fått, är du med barn eller?
    Chockad blev jag och log bara. Hehe skit oxå. Har ju gjort det till mitt mission och se hur länge jag kan dölja det :)

• tumlaren

VUL idag, sjukt nervös innan så blev otroligt lättad övre att få se det tickande hjärtat. Jag tycker inte jag haft några symtom alls senaste veckan och bara lite lätt innan - lite uppsvullen, lite ömma bröst och lite osugen på mat. Undrar om det kommer hålla i sig för hittills har jag gått ner 3 kilo och är inte särksilt mycket tröttare än vanligt.

Vi fick nytt UL om två veckor, doktorn sa att om fostret har växt visst mått då så är risken för missfall minimal och det lät som det bara avr koll - men jag blir ändå lite tveksam eftersom jag verkligen fick tjata mig till det här första UL, varför så lätta att få ett till? IOfs sur kvinna i repan när jag först bokade men hoppas vrekligen att det inte betyder att något verkar knas.

• Gweny

sourpussy>> Ups, avslöjad då!   får se hur länge jag kan dölja på jobbet, nu börjar ju semestrarna snart, så kanske klarar mig tills dess, när jag kommer tillbaka, då lär det nog synas.

tumlaren>> så skönt att det såg bra ut! Hur kommer det sig att ni ska på ul om 2 igen?

• mariaheterjag

Många som fått se tickande hjärtan nu! Måste kännas skönt. Tycker bara att allt känns så surrealistiskt och konstigt. Känns inte alls som jag är gravid och glömmer det typ hela tiden. Dock är jag sjukt trött och har konstig matlust så helt symptomfri är jag inte.

Har fått tid till inskrivning min första semestervecka, kommer vara i vecka 11 då. Sen kommer jag få göra CUB test typ 1-2 veckor efter sa barnmorskan. Har bestämt mig för att göra det denna gång trots att jag är yngre än 35 då jag oroade mig rätt mkt förra gången. Vore skönt att slippa det lite i alla fall.

• sourpussy

Gweny.. Har mycket tunikor och klänningar som sitter ganska löst över magen, som tur är. :) jag vill verkligen att det ska bli en överraskning för folk och inget jag kommer lägga upp på FB eller liknande.
    När bör man berätta för jobbet sen? Efter UL?

Fick tid för UL 21 aug... Känns långt bort :/

• Gweny
    sourpussy skrev 2014-06-03 20:28:46 följande:
    Gweny.. Har mycket tunikor och klänningar som sitter ganska löst över magen, som tur är. :) jag vill verkligen att det ska bli en överraskning för folk och inget jag kommer lägga upp på FB eller liknande.
    När bör man berätta för jobbet sen? Efter UL?

Fick tid för UL 21 aug... Känns långt bort :/
    Jag undrar också när man bör berätta på jobbet, iallafall för chefen. så dem kan planera ersättare. Jag har ett tungt jobb, så går dessutom tidigare med havandeskapspenning.
Svar på tråden BF Januari 2015