• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sourpussy

Gweny.. Det kommer troligtvis jag oxå göra på ett av mina jobb. Jag har tre jobb men ett av de är mitt eget. Suttit i telefon med försäkringskassan idag och jag är tyvärr inte klokare. :/

• Förhoppningsvis

Imorgon ska jag träffa barnmorskan för första gången! Känns jättekul, hoppas hon är reko. Verkade så över telefonen. Ska vara lite jobbig och kräva att få hjälp med fogarna redan från start. Är så bra på att bita ihop och dålig på att vara besvärlig annars.

Igår berättade jag för min mamma och min syster och de blev tåris i ögonen. Så fint! Hade inte förväntat mig en sån reaktion med andra barnet av nån anledning, haha.

• Jennie988
    Förhoppningsvis skrev 2014-06-03 21:54:48 följande:

Imorgon ska jag träffa barnmorskan för första gången! Känns jättekul, hoppas hon är reko. Verkade så över telefonen. Ska vara lite jobbig och kräva att få hjälp med fogarna redan från start. Är så bra på att bita ihop och dålig på att vara besvärlig annars.

Igår berättade jag för min mamma och min syster och de blev tåris i ögonen. Så fint! Hade inte förväntat mig en sån reaktion med andra barnet av nån anledning, haha.

Ska också till BM imorgon.. Kan inte sova :)
  • Nr 3 på G

Var på gynakuten igår för att kolla upp mina blödningar som tyvärr har ökat och är som en riklig mens nu så jag tror att jag är i ett MF men läkaren ville inte säga något till 100% och kunde inte se något på VUL heller (är bara i v 6+1 enligt honom) så jag fick lämna blodprov och ska lämna ett nytt imorgon för att kolla om hcg-halten ökar eller minskar, har den minskat så är det ett MF har det ökat så ville han göra ett nytt VUL om 3 veckor så just nu tror jag på MF men lever på en liten strimma hopp

• bejb

bokade tid till första ultraljudet igår,så om ca 2v är det dags. Vi gör inget kub test utan tänker bara kolla på ultraljudet så allt ser bra ut. så gjorde vi sist också och bra gick det. Varken sambon eller jag vill ta reda på för mycket.. det blir som det blir och vi är båda unga och friska så man får bara hoppas att allt går bra :)

mitt illamående har blivit lite bättre.. senaste veckan har varit ganska jobbig,men nu har jag igen mått bra 2 dagar så skönt att det kommer nån sån dag emellanåt också så man kan ladda med lite energi och får ner mat :)

• Sagolina

Har lärt mig hantera illamåendet bättre, mycket vatten och frukt är min lösning, så livet har återvänt till det vanliga. Lite extra trött, sonens tidiga mornar känns inte särskilt kul, men satsar på att vila lite under dagen när han sover.

Har ni berättat för släkt och vänner redan? Vi har inte berättat åt familjerna ännu, men känns som om det börjar bli dags. När vi väntade sonen berättade vi efter vul i v12 åt de närmaste och vid jul, v16 fick resten veta. Nu tror jag det blir svårt att hålla hemligt så länge, sommar och magen sväller redan, så går inte lätt att dölja snart.

• Waimea

Åh, mitt illamående har släppt och jag kan dricka kaffe igen.. Underbart! Hoppas att tröttheten ger med sig också. V 8+3, inskrivning om två veckor och Kub den 30 juni..

• Limpan nr2

Nån mer som har huvudvärk? Jag har sedan i fredags haft riktigt ont i huvudet. Efter mitt migränanfall har det inte velat ge med sig :( Utöver det har jag väldigt jobbigt illamående, vet inte vilket som är värst :(

Har bara berättat för ett par vänner, ingen i familjen vet och ingen på mitt jobb.

När jag mår såhär dåligt känner jag inte ens nåt sug efter att sprida nyheten. Bläää, hoppas det vänder snart så jag kan känna lite glädje över den lilla i magen!!!

• Lidola
    sourpussy skrev 2014-06-03 20:28:46 följande:
    Gweny.. Har mycket tunikor och klänningar som sitter ganska löst över magen, som tur är. :) jag vill verkligen att det ska bli en överraskning för folk och inget jag kommer lägga upp på FB eller liknande.
    När bör man berätta för jobbet sen? Efter UL?

Fick tid för UL 21 aug... Känns långt bort :/
    Gweny skrev 2014-06-03 20:31:06 följande:
    Jag undrar också när man bör berätta på jobbet, iallafall för chefen. så dem kan planera ersättare. Jag har ett tungt jobb, så går dessutom tidigare med havandeskapspenning.
    Enligt lagen måste man berätta för arbetsgivaren när det är ca 3 månader kvar till BF för att de ska hinna hitta ersättare.

• bejb
    Sagolina skrev 2014-06-04 08:43:38 följande:
    Har lärt mig hantera illamåendet bättre, mycket vatten och frukt är min lösning, så livet har återvänt till det vanliga. Lite extra trött, sonens tidiga mornar känns inte särskilt kul, men satsar på att vila lite under dagen när han sover.

Har ni berättat för släkt och vänner redan? Vi har inte berättat åt familjerna ännu, men känns som om det börjar bli dags. När vi väntade sonen berättade vi efter vul i v12 åt de närmaste och vid jul, v16 fick resten veta. Nu tror jag det blir svårt att hålla hemligt så länge, sommar och magen sväller redan, så går inte lätt att dölja snart.
    Skönt att du hittat något som lindrat! Jag försöker att inte tvinga i mig något alls för det slutar bara dåligt.. istället tar jag bara det jag får i mig och försöker vara nöjd me det. Går ju bra än så länge,men vill ju inte gå upp alltför mycket i vikt heller. På inskrivningen hade jag ju gått ner men tar väl inte länge innan det vänder.

Vi berättade åt föräldrar syskon med familjer för en vecka sen och denhär veckan har jag berättat åt 2 av mina närmaste vänner. Känns skönt att inte vara alldeles ensam med detta heller då man inte mår så bra. Men på fredag går jag in i v 10 så hoppas det börjar vända snart..
Svar på tråden BF Januari 2015