• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • marory
    Lidola skrev 2014-06-04 10:28:50 följande:
    Enligt lagen måste man berätta för arbetsgivaren när det är ca 3 månader kvar till BF för att de ska hinna hitta ersättare.

jag har funderat på detta också, för jag är timvikare utan schema, har jobbat där i flera år från 100 % till 20% så skiftande under åren. Nu har jag i princip slutat jobba där förutom att jag när jag är i vecka 14-16 ska jobba två veckor. Måste jag medela mina chefer då? känns så konstigt att ringa och säga "Hej! jag ska få barn! men jag har inte jobbat på ett halvår och inte pratat med er på längre än så, men det känns inte alls konstigt att ringa och säga det"
    måste jag medela dem? jobbar ingenting längre och dessa två sista veckor i sommmar kommer nog vara de sista över huvud taget etersom jag är färdigutbildad inom mitt jobb och jag nu mest hoppade in för det krisade. 
  • Gweny

Nr 3 på g>> uch, håller tummarna att det inte är så och det har ökat med värdet. kram!

Sagolina>> vi kommer vänta tills 12v att berätta för familjerna iallafall. Några nära vänner har vi berättat för. Sen får vi se hur länge innan nån upptäcker på jobbet.

Lidola>> Hade i bakhuvudet att det var 3 mån, men då vet jag, tack.  

Nu har jag varit på vul och vi fick se ett litet hjärta slå!! vilken lycka, allt såg bra ut och hon räknade till v 6+1. så jag gissade rätt. Jag har nog haft senare ägglossning eller att ägget fäst senare sa hon. (jag har haft såna långa cykler)  Men en liten 3 mm plutt var det, och ändå såg man hjärtat, helt fantastiskt. Hoppas nu att h*n är en liten kämpe! 

• Väntande

Vi har berättat för familjen för en vecka sedan och börjat lite smått med att berätta för vänner, men väntar längre innan vi går ut till bekanta liksom ... Det är ju hemskt tidigt, men för oss känns det som en evighet då vi hållt barnverkstan helt hemlig - å det är ju 7mån av försök bakom oss. Känns jätte skönt att alla vet :) har bokat vul om två veckor på en privat klinik också, det känns spännande!

Nu har symtomen slagit på stort å jag fick en instant flashback till när jag väntade min första ... När jag levde på rostat bröd i månader.

Jag kan inte äta varken lunch eller middag, det går bara inte! Jag vet inte varför, men jag kan inte förmå mig till att äta. Det är en massa konstiga blandade avsmaker för varm mat, konsistenser, att jag tror jag kmr må illa ... Det tar stopp bara. Vill inte ens tänka på det! Mörkt mjukt bröd eller knäckebröd med lite ost å sen ett glas mjölk, det går fint! Å pizza (!?) av någon jävla anledning ... Kommer sitta fint hälsomässigt!!??

• Väntande

(Jag åt en panpizza till frukost ...) SKAMMEN!! :/

Kunde inte komma på något jag skulle klara av å äta utom det - å jag var sååå hungrig! Kommer jag aldrig våga säga till någon utom er här inne! Man ska ju fortsätta träna å äta bra, så jag får superångesten!!! Det var inte så fokuserat för tio år sedan när jag väntade första, det var mer "ät vad du vill, det är du värd", haha. Men det känns mer pressat 2014 att man ska gymma och äta skitbra mat hela dagarna ... Någon som känner igen sig?

• Gweny
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 14:03:53 följande:
    Min lilla räka idag! smile1.gif v 9+3 fick bf 3/1 - 2015
    H*n rörde sig massor redan smile1.gif så roligt! php3OkH3368330.jpg
    så härligt det är att få se dem på skärmen! Min är lite mindre, men syntes ändå.
  • Tingeliiiing
    Gweny skrev 2014-06-04 14:16:18 följande:
    så härligt det är att få se dem på skärmen! Min är lite mindre, men syntes ändå. smile1.gif
    Ja det va såååå mysigt o se den sprattla med benen man blir så glad o varm i hjärtat
  • Gweny
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 15:57:34 följande:
    Ja det va såååå mysigt o se den sprattla med benen smile1.gif man blir så glad o varm i hjärtat
    Verkligen, skönt att få bekräftelse också att det är något där inne.
  • Limpan nr2
    Gweny skrev 2014-06-04 14:16:18 följande:
    så härligt det är att få se dem på skärmen! Min är lite mindre, men syntes ändå. smile1.gif
    Åh fötterna! Gulle! Så underbart att få se.

Om ca 1 vecka är det min tur :)
Svar på tråden BF Januari 2015