• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing
    Limpan nr2 skrev 2014-06-04 16:32:38 följande:
    Åh fötterna! Gulle! Så underbart att få se.

Om ca 1 vecka är det min tur :)
    Visst är det gulligt! Små söta fötter helt otroligt att man kan se så bra ändå vilken vecka är du i?
  • mariaheterjag
    Nr 3 på G skrev 2014-06-04 08:22:47 följande:
    Var på gynakuten igår för att kolla upp mina blödningar som tyvärr har ökat och är som en riklig mens nu så jag tror att jag är i ett MF men läkaren ville inte säga något till 100% och kunde inte se något på VUL heller (är bara i v 6+1 enligt honom) så jag fick lämna blodprov och ska lämna ett nytt imorgon för att kolla om hcg-halten ökar eller minskar, har den minskat så är det ett MF har det ökat så ville han göra ett nytt VUL om 3 veckor så just nu tror jag på MF men lever på en liten strimma hopp

Å vad oroligt Måste kännas olidligt att vänta till i morgon och få se om det ökat eller inte.
  • mariaheterjag
    Väntande skrev 2014-06-04 13:47:57 följande:
    Vi har berättat för familjen för en vecka sedan och börjat lite smått med att berätta för vänner, men väntar längre innan vi går ut till bekanta liksom ... Det är ju hemskt tidigt, men för oss känns det som en evighet då vi hållt barnverkstan helt hemlig - å det är ju 7mån av försök bakom oss. Känns jätte skönt att alla vet :) har bokat vul om två veckor på en privat klinik också, det känns spännande!

Nu har symtomen slagit på stort å jag fick en instant flashback till när jag väntade min första ... När jag levde på rostat bröd i månader.

Jag kan inte äta varken lunch eller middag, det går bara inte! Jag vet inte varför, men jag kan inte förmå mig till att äta. Det är en massa konstiga blandade avsmaker för varm mat, konsistenser, att jag tror jag kmr må illa ... Det tar stopp bara. Vill inte ens tänka på det! Mörkt mjukt bröd eller knäckebröd med lite ost å sen ett glas mjölk, det går fint! Å pizza (!?) av någon jävla anledning ... Kommer sitta fint hälsomässigt!!??
    Samma här med maten! Känner mig jätteonyttig för jag lever typ på mackor. Och ost av någon anledning (brukar nästan aldrig äta det annars). Och idag åt vi pizza, och vad gott det va! Pasta är däremot döden, mår illa hela kvällen efter. Skumt det här.
  • mariaheterjag
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 14:03:53 följande:
    Min lilla räka idag! smile1.gif v 9+3 fick bf 3/1 - 2015
    H*n rörde sig massor redan smile1.gif så roligt! php3OkH3368330.jpg
    Å Vad härligt! Grattis! Tänk att de har ben att sprattla med så tidigt
  • bejb
    Väntande skrev 2014-06-04 13:55:15 följande:
    (Jag åt en panpizza till frukost ...) SKAMMEN!! :/

Kunde inte komma på något jag skulle klara av å äta utom det - å jag var sååå hungrig! Kommer jag aldrig våga säga till någon utom er här inne! Man ska ju fortsätta träna å äta bra, så jag får superångesten!!! Det var inte så fokuserat för tio år sedan när jag väntade första, det var mer "ät vad du vill, det är du värd", haha. Men det känns mer pressat 2014 att man ska gymma och äta skitbra mat hela dagarna ... Någon som känner igen sig?
    Du ska inte ha dåligt samvete eller skuldkänslor för att du inte får i dig så nyttig mat för tillfället. Då du får tillbaka matlusten och kan börja äta lite mer normalt igen så får du försöka få i dig mer hälsosam mat.
    Jag tog upp detta då jag var på inskrivningen och berättade att jag hade dåligt samvete då jag inte får i mig nån ordentlig mat,men hon lugnade mig bara och sa fostret får i sig det den behöver ändå (det blir istället mamman som blir helt utan energi och ork..) Hon rekommenderade mig att ta lite multitabs så jag får i mig folsyran,mineraler och annat nyttigt. Då/Om illamåendet avtar nån gång får jag försöka få i mig lite bättre mat igen.
  • Tingeliiiing
    mariaheterjag skrev 2014-06-04 18:22:57 följande:
    Å Vad härligt! Grattis! Tänk att de har ben att sprattla med så tidigt smile1.gif
    Tack! ja helt otroligt! O så fint! Människan är fantastisk
  • Akinna 77
    Nr 3 på G skrev 2014-06-04 08:22:47 följande:
    Var på gynakuten igår för att kolla upp mina blödningar som tyvärr har ökat och är som en riklig mens nu så jag tror att jag är i ett MF men läkaren ville inte säga något till 100% och kunde inte se något på VUL heller (är bara i v 6+1 enligt honom) så jag fick lämna blodprov och ska lämna ett nytt imorgon för att kolla om hcg-halten ökar eller minskar, har den minskat så är det ett MF har det ökat så ville han göra ett nytt VUL om 3 veckor så just nu tror jag på MF men lever på en liten strimma hopp
    Håller tummen hårt för att hcg-halten ökat till imorgon! *kram*
  • Akinna 77

Hej! Jag har nog inte presenterat mig här i tråden utan mest smugit runt och kikat på andras inlägg. Jag är gravid i vecka 8+3 med bf 10/1, jag har en treårig son här hemma redan och har längtat efter ett syskon länge (vi hade försökt i mer än ett år nu när det äntligen tog sig). Jag har haft ett missfall tidigare ,innan jag fick min son, och jag är väldigt orolig för ännu ett. 

Ska på KUB ultraljud den 25 juni men kände idag att jag inte klarar att vänta så länge (har inga graviditetssymptom, skitjobbigt!) så jag bokade in ett VUL privat till på måndag. 

• SaJo89

Hej hej! Tänkte läsa tråden från början och insåg... Njaaa var över tusen inlägg redan så får väl försöka hoppa in ändå. Kissade på pinnen i förrgår (hade glömt att jag inte fått mens) och där fanns ett mycket förvånat plus. Förra gången det blev ett plus hade vi försökt i 1,5 år och denna gången blev det bara några månader. Helt otroligt då vi egentligen skulle gjort ivf med första barnet.

Så här sitter jag glad och nervös och inser om jag räknar att jag är i vecka 7 (6+0) idag. Bf borde bli 27januari. Precis samma bf som det blivande syskonet. Men hon ville komma redan den 7/1-13. :)

Svar på tråden BF Januari 2015