Twiberg skrev 2014-07-12 19:41:00 följande:
Jag fick ofta huvudvärk i början, men nu har den gått över nästan helt! Jag drack oändligt mycket cola innan jag fick veta att jag var gravid. Kaffe också och nu har jag slutat med båda så jag tror att det var till stor del därför!
Drick mycket vatten!
Har du ont i ryggen eller så? Jag får från kärlekshandtagen ner i rumpan... Och jag står upp och jobbar nio timmar om dagen! Känns lagom värdelöst
Ja jag ska börja dricka tokmycket vatten nu! Svårast dock att komma ihåg det, haha :) men får ta med vattenflaska å så om jag ska iväg nånstans. Dock blir man ju extra kissnödig då också, suck :P Näej jag har inget ont i ryggen, men kan det vara foglossning kanske?
LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-12 18:38:49 följande:
Fick mycket huvudvärk ibörjan. Igår fick jag det igen (förmodligen av solen) och tog därför min hittills enda Alvedon under graviditeten. Hur många törs man ta?
Solen är en jäkla bov har jag märkt ;) man förlorar ju vätska när man svettas å så, och sen undrar jag om man inte är sämre på att hantera värme när man är gravid? Vet inte hur många man får ta.. Jag har kanske tagit 7-8st under mina 14 veckor :P på förpackn står det att man kan ta rätt många ändå ju, men jag tycker att om man kan så kan man ju begränsa sig lite..