• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Twiberg
    skomakarfrun skrev 2014-07-12 00:29:15 följande:
    Vi har nästan allt redan sedan innan då detta är grav 2. Men ny vagn ska köpas och lite andra småsaker. Jag tänker vänta till efter RUL :)
    Vad ska ni köpa för vagn? :)
  • skomakarfrun
    Twiberg skrev 2014-07-12 08:53:36 följande:
    Vad ska ni köpa för vagn? :)
    En Emmaljunga superviking känns som den ultimata vagnen för oss.

Till första barnet hade vi en Emmaljunga med fyra fasta hjul men den kändes så klumpig för vi gick tydligen mer i affärer än vad vi trott ;)

Sen har vi hundar så vill ändå ha stora hjul (inga små bugaboo camelion hjul alltså).

Sen är jag sugen på en ergonomisk sittdel.

Så den vagnen känns perfekt för oss :)

Vad ska ni andra köpa för vagn?
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har ingen aning om vagn, det är första barnet... Men jag ska fråga svägerskan som har testat ett antal :)

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Lolanthe

Jag har också börjat shoppa lite smått, så ytligt men Gud vad kul det är! Har bara köpt ett set: en body m byxor och mössa från hm med djurmotiv, älskar det :D frågan är vad man behöver i klädväg och övrig "utrustning"?

• längtan94
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-12 11:05:25 följande:

Jag har ingen aning om vagn, det är första barnet... Men jag ska fråga svägerskan som har testat ett antal :)

ja gud ja! alla som vet vagnar kan ju nästan peka direkt på den bästa och så va de vi förstföderskor som bara står dät som förvirrade höns på vagnavdelningen ! haha! men på gravid appen så finns det en tips lista på va man kan köpa i storleksväg och antal :D
  • elilin

Hur tänker ni som har syskon som fortfarande kommer att åka vagn när bebis kommer? Våran pojk kommer vara 2.5 nästan å sover idag alltid middag i vagn, åker vagn om vi är i stan (bor på landet) jag funderar om syskonvagn verkligen behövs ?:) tror just nu på köpa ny sittvagn (har en emmaljunga citycross) och köpa till en mjuklift att ha i närjag är själv med båda. Och varva med bärsele om stora vill åka vagn. Har även en scooter3s som han kommer ha närvi e två :) å citykorg har ja även till vagnen, bara tänkt köpa ny sittvagn ;)

• snerkan
    elilin skrev 2014-07-12 12:54:36 följande:

Hur tänker ni som har syskon som fortfarande kommer att åka vagn när bebis kommer? Våran pojk kommer vara 2.5 nästan å sover idag alltid middag i vagn, åker vagn om vi är i stan (bor på landet) jag funderar om syskonvagn verkligen behövs ?:) tror just nu på köpa ny sittvagn (har en emmaljunga citycross) och köpa till en mjuklift att ha i närjag är själv med båda. Och varva med bärsele om stora vill åka vagn. Har även en scooter3s som han kommer ha närvi e två :) å citykorg har ja även till vagnen, bara tänkt köpa ny sittvagn ;)

Jag funderar också på hur man ska göra! Våran son kommer fylla 3 år drygt en månad efter bf.
    Han åker inte vagn så värst ofta nu, men jag har inget körkort så kommer ju säkerligen gå o lämna honom på dagis sen, o det är för långt för honom att gå. Hur gör man då?
    Nu cyklas det mest, men det går ju inte med en liten!:P Så kommer det ju dessutom vara mitt i vintern så då behöver man ju ha snön i åtanke.

Hur hade ni gjort?
  • Akinna 77
    elilin skrev 2014-07-12 12:54:36 följande:

Låter som en bra plan tycker jag :) Känns smidigare än syskonvagn om man t ex måste åka kollektivt (vilket du iof kanske inte gör så mycket om du bor på landet).

Min kommer vara nästan 4 när syskonet kommer så för hans del blir det bara en sådan där ståplatta som fästs på vagnen. Det oroar mig dock lite eftersom min son är en sådan där unge som sticker iväg. Han har noll rädsla och ser han något spännande så drar han iväg, snabb som attan är han också. Om han inte blivit lite förståndigare i januari så kommer det bli jobbigt att försöka se till att han inte bara hoppar av och springer iväg. Är maken med kan ju han springa efter men om man är själv..hua! 
  • Akinna 77
    snerkan skrev 2014-07-12 13:00:41 följande:

Jag funderar också på hur man ska göra! Våran son kommer fylla 3 år drygt en månad efter bf.
    Han åker inte vagn så värst ofta nu, men jag har inget körkort så kommer ju säkerligen gå o lämna honom på dagis sen, o det är för långt för honom att gå. Hur gör man då?
    Nu cyklas det mest, men det går ju inte med en liten!:P Så kommer det ju dessutom vara mitt i vintern så då behöver man ju ha snön i åtanke.

Hur hade ni gjort?
    Om du är bekväm med bärsele hade jag nog tagit bebisen i bärsele eller sjal fram tills våren och låtit 3åringen åka i sittvagnen på väg till och från dagis. Så till våren kan bebisen vara i vagnen och sonen kan gå eller stå på ståbräda om ni känner att det skulle funka :)
  • Twiberg
    skomakarfrun skrev 2014-07-12 10:49:03 följande:
    En Emmaljunga superviking smile1.gif känns som den ultimata vagnen för oss.

Till första barnet hade vi en Emmaljunga med fyra fasta hjul men den kändes så klumpig för vi gick tydligen mer i affärer än vad vi trott ;)

Sen har vi hundar så vill ändå ha stora hjul (inga små bugaboo camelion hjul alltså).

Sen är jag sugen på en ergonomisk sittdel.

Så den vagnen känns perfekt för oss :)

Vad ska ni andra köpa för vagn?
    Det är jättesvårt! Jag är sugen på en kronan! Men jag vet ju inte så mycket om dom egentligen :P
Svar på tråden BF Januari 2015