• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    bejb skrev 2014-07-13 12:09:08 följande:

Jag har också haft mycket huvudvärk senaste tiden. Men jag brukar alltid få det på sommaren då det är ljust och varmt och nu som gravid verkar jag få huvudvärk ännu lättare. Om det inte hjälper med att vila i ett svalt mörkt rum tar jag en panodil zapp då brukar den ge med sig.

Angående inköp och vad man ska skaffa så tänker jag vänta ett tag ännu. Vi kommer ta reda på kön denna gång och blir det en flicka igen har vi ju det mesta från förr. Blir det en pojke köper jag väl lite nytt. Men allt annat har vi ju från förr.. vagn,bilstol,kläder,textilier,skötbord o.s.v. Här i Finland har ju också alla nyblivna mammor rätt till moderskapsförpackningen och där får man ju egentligen det mesta man behöver åt en liten www.kela.fi/web/sv/mammaladan

Gick in och tittade och det är ju jättebra som hjälp när man ska planera. Vilken lyx ni har i Finland att få allt det där, se nu till att skaffa många barn för det är väl det som är en del av syftet? ;) Kan inte jag som svensk beställa en sån? :)
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94

Jag har också haft mycket huvudvärk senaste tiden. Men jag brukar alltid få det på sommaren då det är ljust och varmt och nu som gravid verkar jag få huvudvärk ännu lättare. Om det inte hjälper med att vila i ett svalt mörkt rum tar jag en panodil zapp då brukar den ge med sig.

Angående inköp och vad man ska skaffa så tänker jag vänta ett tag ännu. Vi kommer ta reda på kön denna gång och blir det en flicka igen har vi ju det mesta från förr. Blir det en pojke köper jag väl lite nytt. Men allt annat har vi ju från förr.. vagn,bilstol,kläder,textilier,skötbord o.s.v. Här i Finland har ju också alla nyblivna mammor rätt till moderskapsförpackningen och där får man ju egentligen det mesta man behöver åt en liten www.kela.fi/web/sv/mammaladan

har också börjat fått en "rolig" huvudvärk men då går jag och lägger mig i sängen, mörkt och svalt förståss , kikar på film och klunkar lätt dryck :) de hjälper mig bättre än vad vatten gör faktiskt , vill inte ta piller i onödan , ja här i sverige här vi också babyboxar , vet dock inte va man får i dom riktigt men de är väll allt ifrån oljor till nån body som jag förstod de ! :)
  • LängtansBlåaBlomma
    längtan94 skrev 2014-07-13 12:22:01 följande:

har också börjat fått en "rolig" huvudvärk men då går jag och lägger mig i sängen, mörkt och svalt förståss , kikar på film och klunkar lätt dryck :) de hjälper mig bättre än vad vatten gör faktiskt , vill inte ta piller i onödan , ja här i sverige här vi också babyboxar , vet dock inte va man får i dom riktigt men de är väll allt ifrån oljor till nån body som jag förstod de ! :)

Fast kolla vad dom får - det är stor skillnad mot de små reklamfinansierade boxarna vi får :)
  • MammaÄrJag

Är idag i 11+2 idag. Och jag måste bara få gnälla lite . Blir tokig på alla lukter som får mig att nästan spy eller som fått mig att spy. Kan knappt vara i köket , det räcker jag tänker på något så spyr jag av det. Till och med dofter som parfym , tvål, sköljmedel gör mig riktigt illamående. Usch.. Känns nästan som att man inte kan göra något utan att det ska komma upp igen. Hoppas det ger med sig snart !

• längtan94

kan inte kolla via mobilen! :( men jag tycker att vi också kan få värsta lyxgrejerna! :D lyxfinnar :D

• mariaheterjag

Men wow vilket paket med grejer ni får! Är ju toppen Så borde vi också ha i Sverige tycker jag. Bra för dem som inte har det så bra ställt också.
  • MillaPo

Oj vilket superpaket ni får!!
  • Emilia1986
    RockTheRebell skrev 2014-07-13 09:16:20 följande:

Bli vän med Emelie Nikell på de så lägger hon till er i fb-gruppen. Den är hemlig och går inte att söka på. Vi har jätte trevligt där o vill gärna ha med fler :)

Jag har lagt till henne som vän! :) Sandra T :)
  • skomakarfrun
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-13 12:33:04 följande:
    Fast kolla vad dom får - det är stor skillnad mot de små reklamfinansierade boxarna vi får :)
    En av boxarna var ju knappt värd bensinpriserna :P (den från barnens hus)

Hoppas de är bättre denna gång
  • bejb
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-13 12:17:31 följande:
    Gick in och tittade och det är ju jättebra som hjälp när man ska planera. Vilken lyx ni har i Finland att få allt det där, se nu till att skaffa många barn för det är väl det som är en del av syftet? ;) Kan inte jag som svensk beställa en sån? :)
    Lådan har alla nyblivna mammor fått genom flera generationer och tanken är väl att varje nyfött barn ska ha rätt till lika bra start i livet. Så oavsett status och pengar så får finska nyblivna mammor en sån låda. Men det kräver att man varit bosatt i Finland en viss tid. Så tyvärr ;) Kanske ni har något motsvarande i Sverige?
Svar på tråden BF Januari 2015