bejb skrev 2014-07-13 12:09:08 följande:
Jag har också haft mycket huvudvärk senaste tiden. Men jag brukar alltid få det på sommaren då det är ljust och varmt och nu som gravid verkar jag få huvudvärk ännu lättare. Om det inte hjälper med att vila i ett svalt mörkt rum tar jag en panodil zapp då brukar den ge med sig.
Angående inköp och vad man ska skaffa så tänker jag vänta ett tag ännu. Vi kommer ta reda på kön denna gång och blir det en flicka igen har vi ju det mesta från förr. Blir det en pojke köper jag väl lite nytt. Men allt annat har vi ju från förr.. vagn,bilstol,kläder,textilier,skötbord o.s.v. Här i Finland har ju också alla nyblivna mammor rätt till moderskapsförpackningen och där får man ju egentligen det mesta man behöver åt en liten www.kela.fi/web/sv/mammaladan
har också börjat fått en "rolig" huvudvärk men då går jag och lägger mig i sängen, mörkt och svalt förståss , kikar på film och klunkar lätt dryck :) de hjälper mig bättre än vad vatten gör faktiskt , vill inte ta piller i onödan , ja här i sverige här vi också babyboxar , vet dock inte va man får i dom riktigt men de är väll allt ifrån oljor till nån body som jag förstod de ! :)