• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sissi81
    Tess87 skrev 2014-07-09 21:05:08 följande:

Hej alla!

Jag är 27år gammal från stockholm och väntar mitt andra barn. Bf 29 januari. ???? tänkte kolla om det finns någon facebookgrupp eller om intresse finns för att skapa en sådan. Ett sätt att enklare och snabbare kunna följa varandra, stötta och dela glädje ihop.

Kram Tessan

Hejje o välkommen

Det finns redan en väldigt aktiv fb grupp. Efter att den skapats så är jag bara inne här o läser då o då. Men skriver knappt aldrig. Skickar ett mail till dej här på fb?
  • marsmamma87
    Twiberg skrev 2014-07-10 22:56:11 följande:
    Åå vad mysigt med två, var det planerat? :)
    Ja det var det, önskade tre år mellan barnen och nu blir det nästan exakt det
  • Twiberg
    Snuusan skrev 2014-07-10 23:52:08 följande:
    23 och det är mitt första men andra graviditet, den andra avstannad i v. 8 för tre år sedan.. Inte planerat för fem öre men nu det bästa som kunde hända :)

Oroar mig också en del för hur man ska klä den så det inte blir för varmt eller kallt mitt i vintern och hur jag ska köra bil när barnet är med så jag inte kör för ryckigt eller nåt :p haha då nojig men tror det kommer rätt naturligt sen :)
    Grattis! Superkul att det blev en bebis :D

Ja just det där med att det blir för varmt eller för kallt är lite svårt tycker jag! Men min storasyster har en liten så jag terroriserar henne med massa frågor hela tiden :) vad skönt att du har körkort iallafall, då slipper du kollektivtrafiken!
  • Twiberg
    marsmamma87 skrev 2014-07-11 08:13:54 följande:
    Ja det var det, önskade tre år mellan barnen och nu blir det nästan exakt det smile1.gif
    Vad skönt! Jag vill också ha ungefär tre år emellan, känns som att det blir lättare då, då är iallafall den äldre lite självständig ;)
  • Twiberg
    Sagolina skrev 2014-07-11 06:52:04 följande:
    Är 24, fyller 25 om 1 vecka. Är andra barnet, tredje graviditeten. Har son på 1år och innan det hade jag ett ma.
    Då är du iallafall lite medveten om vad som händer med kroppen och så!

Lycka till!
  • Sagolina
    Twiberg skrev 2014-07-11 09:09:23 följande:

Då är du iallafall lite medveten om vad som händer med kroppen och så!

Lycka till!

Tack det samma:)

Jo, men den här graviditeten har hittills varit totalt olik de båda tidigare. Då mådde jag som normalt hela tiden, märkte egentligen inte av graviditeten innan magen började växa och sonen började sparka. Nu har jag mått illa sen v6, har jättesvårt med mat och är trött hela tiden... Hoppas på att snart komma ur detta och få må lite bättre!

Det där med kläder är jag också lite fundersam på... Sonen är född i juni, så det var mycket tunna bodyn, korta sparkdräkter och tunna mössor. Nu kommer det ju behövas ytterkläder, lager på lager och varma mössor. .. Nåja, bara en anledning att shoppa;)
  • skomakarfrun
    sissi81 skrev 2014-07-11 06:56:53 följande:
    Hejje o välkommen smile1.gif

Det finns redan en väldigt aktiv fb grupp. Efter att den skapats så är jag bara inne här o läser då o då. Men skriver knappt aldrig. Skickar ett mail till dej här på fb?
    Jag vill också vara med i fb gruppen :)
  • skomakarfrun

Kag har ett barn sen tidigare, född i september. Nya bebisen kommer ligga 4 månader efter första i tid på året. Vi körde åkpåse och tunnare overaller (fleece). Var dock lite bekymmer om han ville amma under en promenad. Men det går ju att ta upp hela åkpåsen

• marsmamma87

Jag kommer också satsa på en bra åkpåse och fleeceoverall till bebis. Dom är så skyddade i vagnen så tror inte mer behövs, dom leker ju inte i snön som större barn :) fleece funkar även i affärer, på bussen och i bilen utan att bli för varmt. Jag är mycket mer rädd för att barnet ska vara för varmt än för kallt.

• Mandis
    Twiberg skrev 2014-07-10 22:02:36 följande:

Jag är väldigt nyfiken på vilka åldrar alla som skriver är i! Är det era första barn eller har ni sen innan? :)

Jag är 24 år och det är mitt andra barn, har en son född 2012 Det känns jätte spännande att inte bara få en liten till utan dessutom få se min lilla kille som storebror! 
Svar på tråden BF Januari 2015