• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina

FPA- lådan innehåller verkligen en massa fint! Var som julafton när jag fick den förra våren;)

Nu med andra barnet funderar jag dock om jag ska ta den, för har alla kläder kvar från sonen... känns lite onödigt att få mera, vill ändå få köpa några nya plagg själv... Får se vad jag väljer sen, om det blir en till låda eller pengarna man kan få istället.

• englasmamma86

gick in här av ren nyfikenhet! jag är avis, satt här precis som ni för exakt ett år sedan och skapade kontakter med underbara mammor som hade bf i januari 2014. jag hade bf den 23e men födde en pojk den 29e jan. det jag ville tipsa om är att vi tröttnade efter antal månader att skriva med varandra här och skapade då istället en FB grupp (hemlig sådan) vi är runt 90 st i den och idag är vi jätte tighta och träffat flera av dom i IRL ,så tipsar bara om att starta en fb grupp när ni tröttnar ;) .det är mkt lättare att kommentera, lägga inlägg samt lägga ut eventuella bilder. stort lycka till och kram på er <3

• Malin81a

Hej igen. Inte varit så aktiv här inne senaste två veckorna pga konstant illamående. Hoppas det går bra för er andra.

Jag var på kub idag. Det gick inte så bra. Fick 1 av 52 på en av de allvarligare kromosomavikelserna. På min ålder ska det vara ca 1 på 900. Tydligen blodprov som inte var bra. Nacken var bra. Nu ska jag få göra moderkaksprov på onsdag. Jag är så nervös. Först att det ska göra jätteont sen när det är klart så kommer jag vara nervös över svaren.

Är det någon som vet hur läskigt det är? Enligt barnmorska inte värre än stick i armen. Svårt att tro på det...

• Tingeliiiing
    Malin81a skrev 2014-07-13 20:38:37 följande:

Hej igen. Inte varit så aktiv här inne senaste två veckorna pga konstant illamående. Hoppas det går bra för er andra.

Jag var på kub idag. Det gick inte så bra. Fick 1 av 52 på en av de allvarligare kromosomavikelserna. På min ålder ska det vara ca 1 på 900. Tydligen blodprov som inte var bra. Nacken var bra. Nu ska jag få göra moderkaksprov på onsdag. Jag är så nervös. Först att det ska göra jätteont sen när det är klart så kommer jag vara nervös över svaren.

Är det någon som vet hur läskigt det är? Enligt barnmorska inte värre än stick i armen. Svårt att tro på det...

Beklagar att detta hände dig men tappa inte hoppet det kan ju gå jättebra ändå! förstår att du är orolig o nervös, vem skulle inte vara det!

Vet en som gjort detta prov, hon sa att det kändes men det gjorde inte fruktansvärt ont! Väntan efteråt var mkt värre!

Lycka till <3

Håller tummarna!

Kramis
  • snerkan

Fy vad jobbigt att gå o vänta! Lider med dig:(

Hur snart får ni svar på moderkaksprovet efter då?

Jag har gjort ett fvpprov bara, det var obehagligt( men i den sitsen vi var i då så var det bara "en fis i rymden") men det gjorde inte ont. Men moderkaksprov kanske känns mer?

Håller alla tummar o tår att ni får bra svar!?
  • längtan94

men du lycka till ? men varför har alla gjort kub (?) jag är verkligen jätte orolig för att de ska vara något fel på min bebis, när får man veta något sånt? och verkligem lycka till imorgon! :)
  • mariaheterjag

Hej!

Jag fick 1:138 på trisomi 13 &18 (det är nog det som du har också?) och gjorde moderkaksprov på tisdagen förra veckan. Det var blodprovet som visade på hög risk för mig också, nacken var bra.

I alla fall jag var helt i chock och skitnervös innan, men det gick bra. Läkaren hade svårt att hitta rätt på mig när han skulle sticka och gjorde om flera gånger vilket var jobbigt då det liksom drog ut på tiden men när nålen väl satt så var det inte så farligt! Det gjorde absolut inte skitont, kanske i en sekund eller så men verkligen inte hela tiden. Jag tycker nog att det var lite värre än ett stick i armen men inte outhärdligt. Jag försöker tänka positivt angående svaret som vi fortfarande väntar på, mitt råd till dig är att räkna ut procentchansen så kanske det känns lite bättre? Då förstår man mer att risken ändå är rätt låg trots att det räknas som hög. När man pratar med andra så inser man också att det är rätt vanligt att folk får dåliga siffror på Kubtestet men att det går bra ändå. Håller tummarna för båda oss! Fråga om u undrar något mer
  • LängtansBlåaBlomma
    englasmamma86 skrev 2014-07-13 20:31:38 följande:

gick in här av ren nyfikenhet! jag är avis, satt här precis som ni för exakt ett år sedan och skapade kontakter med underbara mammor som hade bf i januari 2014. jag hade bf den 23e men födde en pojk den 29e jan. det jag ville tipsa om är att vi tröttnade efter antal månader att skriva med varandra här och skapade då istället en FB grupp (hemlig sådan) vi är runt 90 st i den och idag är vi jätte tighta och träffat flera av dom i IRL ,så tipsar bara om att starta en fb grupp när ni tröttnar ;) .det är mkt lättare att kommentera, lägga inlägg samt lägga ut eventuella bilder. stort lycka till och kram på er <3

Jäkla tjat om Facebook överallt... Fler än jag som inte vill att Facebook ska ta del av privat info som mina graviditetssymptom/besvär? Räcker med familjeliv.se men här får jag åtminstone vara anonym.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • LängtansBlåaBlomma
    längtan94 skrev 2014-07-13 20:55:24 följande:

men du lycka till ? men varför har alla gjort kub (?) jag är verkligen jätte orolig för att de ska vara något fel på min bebis, när får man veta något sånt? och verkligem lycka till imorgon! :)

Jag har inte gjort kub, är under 35 år vilket är en ålder från vilket kub rekommenderas åtminstone här där jag bor. Har inte din barnmorska berättat om kub och vad som gäller för unga hos er?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • snerkan
    längtan94 skrev 2014-07-13 20:55:24 följande:

Jag har inte gjort kub men några tidiga ultraljud, det är på rul de upptäcker fel annars.

Jag är därför glad att vi har rul inbokat redan i v17+0!
Svar på tråden BF Januari 2015