• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Bettanspettan

Idag gjorde vi KUB ul och allt var bra. Fick 1:5210 så det var inget att oroa sig för där. Bebis sprattlade och gjorde volter

• marsmamma87

Idag gick jag in i vecka 16. Herregud vad fort det går denna gången!!

Har tyckt att jag har kunnat ana bebisens rörelser sen några veckor tillbaka men idag kände jag den verkligen tydligt!! Så himla häftigt jag blev helt chockad över känslan. Med första barnet kändes det såhär först i vecka 20 ungefär..

Jag låg i soffan med magen bar och drack iskall läsk, mellan klunkarna ställde jag ner glaset mot nedre delen av magen och oj vad det började leva runt där inne. Helt otrolig känsla!!

Går och lägger mig lycklig ikväll

• lislis89
    marsmamma87 skrev 2014-07-11 21:49:32 följande:

Idag gick jag in i vecka 16. Herregud vad fort det går denna gången!!

Har tyckt att jag har kunnat ana bebisens rörelser sen några veckor tillbaka men idag kände jag den verkligen tydligt!! Så himla häftigt jag blev helt chockad över känslan. Med första barnet kändes det såhär först i vecka 20 ungefär..

Jag låg i soffan med magen bar och drack iskall läsk, mellan klunkarna ställde jag ner glaset mot nedre delen av magen och oj vad det började leva runt där inne. Helt otrolig känsla!!

Går och lägger mig lycklig ikväll

Vad härligt att läsa om alla framsteg! Precis den där livligheten man längtar efter! Här får jag inte ha magen ifred, pojkvännen vill alltid ligga nära i soffan om kvällarna och klappa..! Flört Får se hur lång tid det tar innan jag går gravidosaurus på honom, haha Tungan ute

Någon som vill lägga till mig i FB-gruppen också? 
  • längtan94
    Twiberg skrev 2014-07-11 20:40:50 följande:
    Ja men precis! Det ska bli så kul att köpa kläder! Har du börjar redan? :)
    nej jag har ju inte de, efter första UL har jag och pojkvännen kommit överens om att första plagget ska köpas! gud va jag längtar! dudå? när ska du börja gå lös på barnavdelningen?!
    Någon annan som redan börjat shoppa här? :D
  • skomakarfrun
    längtan94 skrev 2014-07-11 23:46:32 följande:
    nej jag har ju inte de, efter första UL har jag och pojkvännen kommit överens om att första plagget ska köpas! gud va jag längtar! dudå? när ska du börja gå lös på barnavdelningen?!
    Vi har nästan allt redan sedan innan då detta är grav 2. Men ny vagn ska köpas och lite andra småsaker. Jag tänker vänta till efter RUL :)
  • Sagolina

Har flera lådor fulla med kläder, så kommer inte behöva shoppa så mycket. Någon mysig overall i mindre storlek behövs, då sonens vinterkläder är i storlek 70.

Älskar att shoppa baby och barnkläder, så får se hur jag kan hålla mig när vi närmar oss!
  • Twiberg
    Jag köpte en body och små byxor när jag berättade för min sambo. En säng har vi också :) men jag vill nog också vänta lite tills det känns mer tryggt att köpa, vill ju veta kön innan också :)
Svar på tråden BF Januari 2015