• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Hedgehog

Jag tycker det är trevligt med några bilder här med =) Det blir lite "mellanrum" i all  text =) Jättefin mage!

• Malin81a

Hos oss ringer vi typ gyn eller kvinnokliniken som det heter. Alternativt gynakuten. Kanske dock varierar med var man bor. Lycka till.

längtan94 skrev 2014-07-15 18:39:52 följande:

Ja men är det min bm jag ska ringa då? för hon tycker ju att jag ska vänta i cirka 5 veckor till för rul, och att jag skulle åka in på akuten om jag började blöd igen :/

• SaJo89

Jag fick inget napp av 1177 eller hos bm. Det var gyn som kollade mig. Så ring dit bred på lite och kräv det. Läkaren som undersökte mig med vul sa att en liten del får blödning som inte är farligt men i de flesta fall är det tyvärr mf eller början till det. Hoppas att det bara är en blödning! Lycka till!

• längtan94

Det fick jag höra i början av min graviditet, förstår inte hur dom kan vara så hemska på så sätt. Jag pratade med olika kvinnor varje gång (1177)! Först sa dom "de är nog missfall..avakta" sen sa den andra "det är nog början till ett missfall, jag hör av mig till dig senare" vilket hon gjorde och sa då "hm konstigt men låter som ett missfall, men vänta 2 veckor så gör du ett gravtest så får du veta till 100 om det verkligen va ett missfall" men jag VÄGRADE att ta det så jag sa direkt att nej det tänker jag inte, jag vill kolla, jag vill inte oroa mig i två veckor för att se om det om ett gravtest kanske stämmer jag vill vara 100. Och då fick jag åka in på vul, och där var min vackra varelse, fullt levande och sprattlande, så jag HATAR verkligen att alla påstår att de är missfall direkt för de om något får en gravid kvinna att gråta floder, stressa upp sig över nått som egentligen inte behöver vara :/ så det är därför jag är så osäker på allt just nu, alltså jag kan ju ha känt bebis men det är första så jag vet ju ingenting med det här, men jag tänkte IFALL det va ett missfall så vet jag att bebis ligger kvar där inne och jag kommer behöva hjälp för att få ut den, (jag har inte haft ont under den längre blödningen) och inga klumpar eller något vilket de skulle vara om lilla bebis skulle kommit ut, och har inte heller känt "ballongen" som ska ut vid missfall, så undrar där av om. Om det var ett missfall och bebis ligger kvar där, utges forft hormoner då? eller stängs dom av på så vis? för i sådanafall skulle jag kunna ta ett gravtest och se om jag fortf plussar :)

• Malin81a

Phhuuu nu är moderkaksprov över. Inte ett dugg skönt men det gick. Så nu är det till att vänta ca 10 dagar på första svaren. Sedan gör de tydligen även den andra analysen där svar kommer efter 4 veckor men det var mer ovanliga saker de letade efter.

• LängtansBlåaBlomma
    längtan94 skrev 2014-07-15 18:39:52 följande:

Ja men är det min bm jag ska ringa då? för hon tycker ju att jag ska vänta i cirka 5 veckor till för rul, och att jag skulle åka in på akuten om jag började blöd igen :/

Nä var du på ultraljud senast? Du blöder alltså regelbundet men var på ultraljud och såg att det levde ändå? Jag blöder inte men har inga tydliga symptom än (bröstmjölk ibland, humörsvängningar) men såg å andra sidan fostret leva i v 14 så jag lever på det och ser fram emot rul om tre veckor.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94

nepp blöder inte längre men gjorde för 3 veckor sen och då höll de i sig några dagar :/ ul va ja på för cirka 4,5 vecka sen, och de levde min fina :) så försöker hålla ut i några veckor till! :) förhoppningsvis så har jag känt den röra sig, :) tror de va den men är inte 100 men jag försöker leva på de tills rul :) bättre att va lycklig för länge än ledsen i onödan :)

• mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-16 11:40:12 följande:

Phhuuu nu är moderkaksprov över. Inte ett dugg skönt men det gick. Så nu är det till att vänta ca 10 dagar på första svaren. Sedan gör de tydligen även den andra analysen där svar kommer efter 4 veckor men det var mer ovanliga saker de letade efter.

Skönt att det är över. Mitt tips är att försöka tänka positivt ingen ide att ta ut något i förskott!

Vi fick svar på mitt prov igår, och allt var normalt!!!! Så skönt nu kan man börja slappna av och förbereda sig på att det blir en bebis trots allt Däremot vet jag inte om de går någon utökad analys? Har inte hört något alls om det.... Var det någon spec. anledning till att du kommer få det? Lite orolig är man ju trots allt att det ska vara något annat som än de här avvikelserna som de kollar.
Svar på tråden BF Januari 2015