• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea
    mariaheterjag skrev 2014-07-17 08:20:26 följande:

Skönt att det är över. Mitt tips är att försöka tänka positivt ingen ide att ta ut något i förskott!

Vi fick svar på mitt prov igår, och allt var normalt!!!! Så skönt nu kan man börja slappna av och förbereda sig på att det blir en bebis trots allt Däremot vet jag inte om de går någon utökad analys? Har inte hört något alls om det.... Var det någon spec. anledning till att du kommer få det? Lite orolig är man ju trots allt att det ska vara något annat som än de här avvikelserna som de kollar.

Åh, vad härligt! Grattis!
  • Snuusan

Var på inskrivning idag, lite sent men dom hade inga tidigare tider :) underbar barnmorska, kommer dock nog bli sjukskriven ett tag då jag haft så mycket komplikationer, fick åka till gynakuten i Uppsala igår kväll, fjärde gången jag får åka in pga blödningar och extrema smärtor.. Men bebis mådde bra :) dom tror att allt beror på stress och att jobbet mitt är lite för tungt..

Så ska va hemma nu tills på tisdag då ska jag träffa en läkare för eventuellt mer sjukskrivning :)

• Malin81a
    mariaheterjag skrev 2014-07-17 08:20:26 följande:

Skönt att det är över. Mitt tips är att försöka tänka positivt ingen ide att ta ut något i förskott!

Vi fick svar på mitt prov igår, och allt var normalt!!!! Så skönt nu kan man börja slappna av och förbereda sig på att det blir en bebis trots allt Däremot vet jag inte om de går någon utökad analys? Har inte hört något alls om det.... Var det någon spec. anledning till att du kommer få det? Lite orolig är man ju trots allt att det ska vara något annat som än de här avvikelserna som de kollar.

Skönt! Ingen speciell anledning. Gissar för att jag gjort det hos en privat klinik. Verkar som om de alltid gjorde båda. Men den utökade verkade ju rätt så liten risk för att de hittar något. Stod det kön i svaret?

En fråga. Jag har fortfarande ont i magen. Hade du också det mer än en dag? Kommer vid ansträngning.

Har du funderat på vad dåliga blodprov kan betyda om det inte är kromosomavikelser?

Njut nu!
  • sissi81

Idag var det vår tid att genomföra KUB. Tjatade till mej ett trots att gränsen är 35 år här. Ett litet pyre på 13cm låg där o sprattlade och efter 40 minuter fick vi provsvaret. sannolikheten till missbildning var 1 på 20 000. Alltså så bra man kunde få. Så nu är den saken ur världen och vi kan blicka framåt.

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-17 11:00:10 följande:

Vad skönt, Maria! Vilken vecka är du i nu?

Ja jätteskönt! Nu kan man börja berätta för lite fler och med gott samvete planera för framtiden. Det där "men" finns inte längre.

Jag är i vecka 15 nu
  • mariaheterjag
    Snuusan skrev 2014-07-17 18:53:51 följande:

Var på inskrivning idag, lite sent men dom hade inga tidigare tider :) underbar barnmorska, kommer dock nog bli sjukskriven ett tag då jag haft så mycket komplikationer, fick åka till gynakuten i Uppsala igår kväll, fjärde gången jag får åka in pga blödningar och extrema smärtor.. Men bebis mådde bra :) dom tror att allt beror på stress och att jobbet mitt är lite för tungt..

Så ska va hemma nu tills på tisdag då ska jag träffa en läkare för eventuellt mer sjukskrivning :)

Men oj vad jobbigt. Hoppas det lugnar ner sig nu när du blir sjukskriven då.
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-17 21:17:16 följande:

Skönt! Ingen speciell anledning. Gissar för att jag gjort det hos en privat klinik. Verkar som om de alltid gjorde båda. Men den utökade verkade ju rätt så liten risk för att de hittar något. Stod det kön i svaret?

En fråga. Jag har fortfarande ont i magen. Hade du också det mer än en dag? Kommer vid ansträngning.

Har du funderat på vad dåliga blodprov kan betyda om det inte är kromosomavikelser?

Njut nu!

Ok skönt att få det gjort så är man helt på den säkra sidan liksom.

Nej det stod inte kön men man kan ringa ett nummer och få veta det. Vi ska göra det men jag och min sambo är inte på samma ort just nu och han ville vänta tills vi var tillsammans innan vi ringer. Jag är supernyfiken och vill helst veta nu!

Nej jag hade bara ont samma dag, det avtog mkt under dagen också på kvällen tror jag inte att jag kände av något alls. Bara om jag tryckte på själva stället där de tog provet. När det gjorde ont såg jag det som tecken på att ta det lugnt. Vila tills du känner dig normal igen! Hoppas det går över snart.

Ja jag har funderat lite på blodprovet men inte kommit fram till något. Har du någon teori?
  • mariaheterjag
    sissi81 skrev 2014-07-17 21:18:49 följande:

Idag var det vår tid att genomföra KUB. Tjatade till mej ett trots att gränsen är 35 år här. Ett litet pyre på 13cm låg där o sprattlade och efter 40 minuter fick vi provsvaret. sannolikheten till missbildning var 1 på 20 000. Alltså så bra man kunde få. Så nu är den saken ur världen och vi kan blicka framåt.

Härligt!!!
Svar på tråden BF Januari 2015