• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • CeciliaP01
    Snuusan skrev 2014-07-17 18:53:51 följande:

Var på inskrivning idag, lite sent men dom hade inga tidigare tider :) underbar barnmorska, kommer dock nog bli sjukskriven ett tag då jag haft så mycket komplikationer, fick åka till gynakuten i Uppsala igår kväll, fjärde gången jag får åka in pga blödningar och extrema smärtor.. Men bebis mådde bra :) dom tror att allt beror på stress och att jobbet mitt är lite för tungt..

Så ska va hemma nu tills på tisdag då ska jag träffa en läkare för eventuellt mer sjukskrivning :)

När har du ditt bf? Skönt att bebis mår bra, men di får ta det lite lugnt nu då! :)

Vad jobbar du med?
  • CeciliaP01
    sissi81 skrev 2014-07-17 21:18:49 följande:

Idag var det vår tid att genomföra KUB. Tjatade till mej ett trots att gränsen är 35 år här. Ett litet pyre på 13cm låg där o sprattlade och efter 40 minuter fick vi provsvaret. sannolikheten till missbildning var 1 på 20 000. Alltså så bra man kunde få. Så nu är den saken ur världen och vi kan blicka framåt.

Suuuperskönt för er! Vad härligt att få se lilla pyret och skönt med så bra siffror! Imorgon är det min tur, men jag kommer inte få resultatet imorgon, jag lännar blodprovet precis innan själva ul så då får man tydligen vänta nån/några dagar så tinger de upp en och berättar resultatet :/ känns lite drygt, men kommer vara skönt bara att få se om bebis lever och rör på sig ;)
  • MiNi1986

Hej hopp!!!

Va kul med en januarigrupp ;) Är i v 14 gick in i går. Gjorde KUB i torsdags (jag e 28 år) allt såg jättefint ut har redan börja känna vart den ligger, e oftast stenhård på magen på höger sida på morgonen och mjuk på vänster. Barnmorskan sa också att den ligger på höger sida så det va först lite svårt och mäta fick gå upp och röra mig lite under ultraljudet ;)

Har mått jättebra inge illamående alls dock lågt järnvärde sjukt ömma bröst börjar bli stenhårda redan nu och sen fick jag lite problem med blodet så tar Fragminsprutor nu varje kväll i tre mån.

• Hedgehog

Mariaheterjag: gud va flad jag är att det gick bra för dig! Underbart! Och för dig andra (vars nick ja inte kommer ihåg just nu) med!!!

Härligt med lite solskenshistorier ??

• Snuusan
    CeciliaP01 skrev 2014-07-17 21:49:35 följande:
    När har du ditt bf? Skönt att bebis mår bra, men di får ta det lite lugnt nu då! :)

Vad jobbar du med?
    Bf 24 jan enligt min app på telefon men enligt barnmorskan 25 jan :)

Jag jobbar i butik, vilket hela dagarna består av tunga lyft och mycket sådant då vi mest plockar varor hela dagarna och jobbar såklart med sådant som väger mycket, grillar, pooler, köksredskap mm..
  • mariaheterjag
    MiNi1986 skrev 2014-07-17 22:51:18 följande:

Hej hopp!!!

Va kul med en januarigrupp ;) Är i v 14 gick in i går. Gjorde KUB i torsdags (jag e 28 år) allt såg jättefint ut har redan börja känna vart den ligger, e oftast stenhård på magen på höger sida på morgonen och mjuk på vänster. Barnmorskan sa också att den ligger på höger sida så det va först lite svårt och mäta fick gå upp och röra mig lite under ultraljudet ;)

Har mått jättebra inge illamående alls dock lågt järnvärde sjukt ömma bröst börjar bli stenhårda redan nu och sen fick jag lite problem med blodet så tar Fragminsprutor nu varje kväll i tre mån.

Hej!

Härligt att Kubtestet gick så bra. Häftigt att du redan kan känna var bebisen ligger! Otroligt Jag har absolut inga sådan aningar... Skönt att du mår bra!
  • mariaheterjag
    Hedgehog skrev 2014-07-18 00:36:46 följande:

Mariaheterjag: gud va flad jag är att det gick bra för dig! Underbart! Och för dig andra (vars nick ja inte kommer ihåg just nu) med!!!

Härligt med lite solskenshistorier ??

TACK!!! Det är en enorm lättnad Har ju försökt att inte oroa mig men jag känner nu i efterhand att det ändå påverkat då man liksom haft det i bakhuvudet.
  • längtan94
    MiNi1986 skrev 2014-07-17 22:51:18 följande:

Hej hopp!!!

hej! :) min bebis föredrar också höger sida av någon anledning :)
  • bejb

Konstigt. Nu då det ÄNTLIGEN verkar som man sluppit illamåendet och medicinen mot halsbrännan börjat arbeta blir man lite orolig då man inte känner alla symptomen mera.. Men det är väl bara oxh njuta så länge de varar! Har tid till bm om 3 v och har inte varit nu sen på inskrivningen..men jag mår ju bra så det e väl bara som sagt att njuta sålänge man inte behöver plågas av några gravidkrämpor :) hur är det med er andra i v 16,hur känner ni er?

Svar på tråden BF Januari 2015