• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • GossipGirl
    Malin81a skrev 2014-08-27 16:25:18 följande:

Idag var jag på det andra ultraljudet och fick precis ett sånt besked som alla drömmer mardrömmar om. Han gjorde inte ens hela undersökningen utan såg fort att huvudet var för runt och det var för mycket vätska inuti. Så jag har gjort ett nytt försök med ett fostervattenprov idag som får besked på om en vecka. Det var två läkare där bland annat den läkare som förra veckan sa att allt såg bra ut. Fy vad jag mår dåligt just nu... Denna ovisshet. ..

Känner med dig och håller tummarna... <3 <3 <3
  • Waimea

Idag var jag på det andra ultraljudet och fick precis ett sånt besked som alla drömmer mardrömmar om. Han gjorde inte ens hela undersökningen utan såg fort att huvudet var för runt och det var för mycket vätska inuti. Så jag har gjort ett nytt försök med ett fostervattenprov idag som får besked på om en vecka. Det var två läkare där bland annat den läkare som förra veckan sa att allt såg bra ut. Fy vad jag mår dåligt just nu... Denna ovisshet. ..

Ojojoj, kram på dig..
  • Akinna 77

Åh fy. Jag håller tummen hårt och hoppas på det bästa! *kram*
  • mariaheterjag

Nej vad tråkigt!!! Vilket hemskt besked att få Vad är oddsen? Har de informerat vad det skulle kunna vara, finns det någon chans att det liksom är ok ändå?

Vad bra trots allt att du bad om utökat ultraljud men konstigt att den första inte såg något när den andra såg direkt....

Många kramar till dig!
  • Malin81a

Det kändes inte som det fanns något hopp. Det jag vet är att det blir mer utredningar om inte fostervatten provet inte visar något.

Jag förstår inte heller att hon inte såg något. Det var ju också en läkare.

• 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-27 20:36:25 följande:

Det kändes inte som det fanns något hopp. Det jag vet är att det blir mer utredningar om inte fostervatten provet inte visar något.

Jag förstår inte heller att hon inte såg något. Det var ju också en läkare.

Tänker på dej och hoppas på det bästa.
  • Martina8

Åh nej.. Jag känner verkligen med dig. Gråter
    Jag vet vilket svart hål man faller ner i, jag kan bara råda dig till att inte googla.
    Där finns inga svar och när man är där du/ni är så ser man bara allt det hemska som står. De solskenshistorierna som finns ser man inte.
    Har ni fått någon samtalskontakt? Det kan vara skönt att prata med någon.
    Ska ni tillbaks för fler kontroller eller är det bara väntan som gäller?
    Vad skulle det innebära att huvudet var för runt?
    Förlåt för mina frågor, du behöver absolut inte svara på något du inte vill/orkar.
    För tre år sedan i vecka 39 fick jag veta att mitt barn hade FÖR stora hålrum (ventriklar) i hjärnan. Jag googlade en massa och allt jag såg var fruktansvärt.
    Vid närmare kontroller efter barnet var född så visade det sig att det var en avvikelse som uppstått tidigt i graviditeten men som man inte ser efter ca vecka 20 pga att hjärnan fortfarande är så outvecklad. Idag är min lillskrutt som vilken 3åring som helst. Vi har inte berättat om avvikelsen för fler än de närmsta i familjen.

Jag håller tummarna för er och hoppas på det bästa! 

Styrkekram
Svar på tråden BF Januari 2015