• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

Är så nervös inför vårat rul på onsdag :/ känns för bra för bra för att vara sant alltihopa :p

Aja idag har vi 2årskalas här hemma för sonen som fyllde i tisdags känns rätt skönt å ha annat å tänka på, har blivit mkt tankar kring rul denna vecka då ja fått vabba.

Nej återgå till å blåsa ballonger :)

• Mifuna

Ja det går ju inte att komma ifrån den där pirriga känslan inför ett ultraljud.

Blåsa ballonger skulle jag verkligen inte klara av nu, blir andfådd av minsta lilla för tillfället

• LängtansBlåaBlomma

Får jag fråga om någon vet något om plötsliga gula flytningar? Jag har sen igår fått gula flytningar, som urin. Vad kan det bero på? V 22+1

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-30 16:09:09 följande:

Varken eller.

Rätt vanligt med rejäla flytningar.. Så länge de inte drar åt grönt/börjar lukta/svider /på annat vis beter sig konstigt behöver du nog inte oroa dig. Jag får också gula flytningar emellanåt..
  • Martina8
    Malin81a skrev 2014-08-29 22:22:56 följande:

ote=73893292][quote-nick]Martina8 skrev 2014-08-29 16:30:02 följande:[/quote-nick]Ultraljudet gick toppen. Oj vad de kollade mycket, verkligen allt! 

Det såg bara finfint ut och mest troligt så väntar vi en liten pojke!

De sista dagarna känner jag hur bebisen rör sig, ja det är ju som sagt om nätterna mest och inatt kände jag rätt ordentligt utanpå magen 

Har moderkakan högt upp i framvägg och gått in i vecka 22.[/quote]

Det är otroligt vad mycket de ser på ultraljud. Skönt det ser bra ut! På kvällen och natten är man still och det känns som de små passar på att vara vakna då. Vaggas väl inte så mycket!

Ja jätteskönt Glad Vilken skillnad på ultraljud idag och för elva år sen Förvånad
     Antar att de vaknar när det blir lite lugnt och stilla
    Hur går det för er? 
    mariaheterjag skrev 2014-08-29 17:21:44 följande:
    Grattis!!!

Jag känner också bebisen mycket nu. Någon eller några gånger varje dag! Och jag har även känt utanpå. Jag har iofs moderkakan bak men det tog i alla fall tid för mig att känna något mer än väldigt sporadiskt. Jag är i vecka 21 nu.

Tack Glad
    Men visst är det iaf skönt och lite lugnande att man känner lillbebisen.. Jag tror att det dröjde för mig dels för att moderkakan sitter fram men faktiskt även för att mina småtjejer, 3åringen och 1 1/2åringen är små vildingar så man hinner inte riktigt känna efter Skrattande
  • mariaheterjag

MartinaB: ja men precis har inte heller så mkt tid att känna efter. Jobbar på förskola och det är ju intensivt helda dagarna. Sen har jag en 4 åring som kräver sitt när man kommer hem. O på kvällen är jag så trött att jag mest somnar

• Bettanspettan

Jag har börjat få kramp i vaderna på nätterna. Minns att jag fick så förra gången också. Jäklar vad ont det gör!

• MammaÄrJag

Följer tråden varje dag, men skriver sällan dock. Har haft mycket att göra den senaste tiden så graviditeten har jag inte hunnit fundera så mycket på som tidigare gånger. Imorgon ska vi på UL *spännande* tänkte kolla vilka järntabletter ni tar och om dom funkar bra? Jag ska börja med det nu så funderar på om jag bör köpa niferex som bm rekommenderat eller vilja andra jag kan ta. :)

Svar på tråden BF Januari 2015